„Škoda Superb“ nugalėjo kategorijoje iki 40 tūkst. eurų, „Renault Scenic E-Tech Electric“ išrinktas geriausiu kategorijoje iki 60 tūkst. eurų, o „Audi Q6 e-tron“ laimėjo kategoriją virš 60 tūkst. eurų. Kas lėmė, kad būtent šie automobiliai tapo geriausiais? Žodis komisijos nariams.
Iki 40 000 eur
Galvojau, kad 10 balų sistema 3 automobiliams bus gerokai lengvesnė, nei anksčiau taikyta 25 balų sistema 7 automobiliams. Iš tiesų, ji ir yra lengvesnė, bet tik matematiškai. Tuo tarpu vertinti automobilius dėl to lengviau netapo, ypač, kai jie visi panašiai geri, ir dar vienas su kitu nekovoja.
Taktikos čia yra praktiškai tik dvi. Pirmoji – būti diplomatišku, ir visiems modeliams išdalinti panašų balų skaičių. Antroji – ne tokia politkorektiška. Ir jeigu nori kažką išskirti, likę modeliai lieka nuskriausti. Kai kur buvau diplomatiškas, šioje kategorijoje nenorėjau nieko nuskriausti, nes visi automobiliai yra verti dėmesio, tačiau norėjau išskirti savo favoritą, dėl to ir balų skirtumas gana ženklus.
Cupra Terramar – 2 balai
„Cupra“ – itin sėkmingas „Volkswagen AG“ koncerno projektas. Atsiradusi iš niekur iš karto tapo didžiuliu hitu, kurio pardavimai kasmet augo kartais. Šiemet kartais auga ir modelių gama, kuri taip pat atrodo gana teisingai.
„Terramar“ turi visą ko reikia: patikrintus „Volkswagen“ komponentus, technologijas, įdomesnį, agresyvesnį dizainą, daugiau emocijų keliančias valdymo savybes, na, ir pirkėjų trokštamą kėbulą su pakankamai erdviu salonu. Be to, ir kaina nesikandžioja, pasigilinus į kainoraštį atrodo netgi patrauklesnė nei giminingų koncerno modelių.
„Volkswagen“ puikiai mokėjo pozicionuoti savo markes: nori tiesiog gero išbaigto automobilio? Imk „Volkswagen“. Nori daugiau erdvės? Už tą pačią kainą gali pasirinkti „Škodą“. Reikia kažko su emocija? Imk „Cupra“. Tačiau anksčiau jie tuos prekės ženklus atskirdavo: „Škoda“ turėjo šiek tiek žemesnės kokybės salonus, mažiau įrangos, „Cupra Formentor“ kentėjo dėl prastos garso izoliacijos. Mūsų vairuotas „Terramar“ turėjo dvigubus stiklus, ir atrodo, kad „Tiguan“ nusileido keliais centimetrais trumpesne erdve kojoms ant galinės sėdynės ir keliais litrais mažesne bagažine. Šis automobilis pastebimų trūkumų neturi, ir tuo pačiu moka kurti emociją. Kam rinktis ką nors kito?
Dacia Duster – 2 balai
„Dacia“ prekės ženklo sėkmės istorijos statytojas, trečioji jo karta. Ir jis puikiai išlaiko savo filosofiją: tai paprastas, nuoširdus, tikras ir tiesiog geras automobilis. Jis turi viską, ko reikia, ir nieko nereikalingo. Jis nebando apsimesti tuo, kuo nėra, drąsiai parodo, kur yra pataupyta, tai pigi kietos plastmasės apdaila salone, tačiau gražiai ir ergonomiškai išbaigta, ir netaupo ten, kur svarbu: važiuoklė puikiai pritaikyta prastiems lietuviškiems keliams, jis siūlo daug erdvės, neblogą technologijų paketą, na bendrai atrodo, kad gaunate daugiau, nei mokate.
Turi „Duster“ ir niuansų. Jis dvilypis. Hibridas ir 4×4 versijos – skirtingi automobiliai. Pirmoji man ne itin patiko, nes prie pat galinio tilto sumontuota hibrido baterija, kuri sukuria tam tikrą neamortizuojamą masę ir automobilis važiuojant per nelygumus ne itin maloniai bilda, važiuoklės darbas nepaliko didelio įspūdžio. Tuo tarpu 4×4 versija gale turi nepriklausomą pakabą, ir su juo skrieti lietuviškais vieškeliais yra tikras malonumas. Per bet kokį kelią 4×4 „Duster“ rieda puikiai, valdosi gerai, 3 cilindrų motoriukas kuria gerą dinamiką. Ir netgi pravažumas stebina. Smėlinguose Druskininkų apylinkių miškuose jis nelabai nusileido galiūnui „Land Cruiser“. Aišku, 4×4 pavara galima tik su mechanine pavarų dėže, o jei norite automato, vienintelis pasirinkimas – hibridas.
„Dacia Duster“ nėra idealus, turi niuansų, na, bet parodykite man geresnį automobilį už tokius pinigus! Pasikartosiu – šis įperkamas automobilis kiekvieną išleistą eurą atidirba su kaupu.
Škoda Superb – 6 balai
Šiais laikais visi pirkėjai nori krosoverių ir SUV. Tą matyti ir rinkoje, įprasti kėbulai dingsta, nes tiesiog nėra madingi, norimi. Galbūt atrodys kvailai, kad „Superb“ atidaviau daugiausiai balų, bet nusprendžiau nesivaikyti madų, nebandyti įtikti pirkėjų masėms, o balsuoti už tai, kas yra gerai.
Ir po perkūnais, kaip smagu ir gera buvo atsisėsti prie, sakykim, normalaus automobilio vairo. Ir jis ne tai, kad normalus, jis iš tiesų yra „Superb“. Erdvės tiek priekyje, tiek gale, tiek bagažinėje tiek, kad visi net ir didesni krosoveriai ir SUV tyliai rūko kamputyje. Šis didelis laivas važiuoja geriau, komfortiškiau, stabiliau, tiksliau, tyliau ir ekonomiškiau už krosoverius. Nes taip veikia fizika, ir visada taip veikė. Tiesiog aukšti automobiliai dabar patapo pakankamai gerai važiuojantys, bet tikrai ne geresni.
Dar vienas smagus momentas mūsų bandytoje „Škodoje“ – dyzelinis variklis. Elektros pavara yra gerai, bet ne visiems tinka, benzinas man patinka, hibridai irgi gerai, ypač mieste, na, bet kad ir ką sakytų politikai, ilgoms kelionėms dar niekas nesugalvojo nieko geriau už dyzelį. Ir šis patogus, gerai ant kelio dideliu greičiu stovintis universalas tarpkontinentines keliones gali paversti atostogomis.
Salone taip pat visas gerai, jis solidus, technologijos veikia gerai, yra fizinių mygtukų! Ergonomika taip pat gera. Gyvenau su juo savaitę, ir tiesiog neradau, prie ko prikibti. Nenorėjau gražinti, pirkčiau už savo pinigus. Net nežiūrint į kainą šiemet man tai buvo vienas geriausių automobilių.
Aišku, bus klausiančių – o kur „Volkswagen Passat“? Jis – „Superb“ brolis, gaminamas toje pat gamykloje, ant to paties konvėjerio, ir realiai yra tas pats automobilis. Taigi pagrindiniai skirtumai – subjektyvūs. Man „Škoda“ salonas gražesnis ir jaukesnis bei patogesnis. Dėl šito galite ginčytis, bet yra ir vienas svaresnis argumentas: „Škoda“ kainodara geresnė.
Nuo 40 000 iki 60 000 eur
Man asmeniškai tai sudėtingiausia kategorija, kurioje būčiau pripažinęs bet kurį iš šių pretendentų kaip „Metų automobilį“. Svarsčiau, balus dėliojau ir vienaip, ir kitaip, galiausiai likau diplomatiškas, ir šiek tiek išskyriau tik vieną modelį.
Hyundai Santa Fe – 3 balai
Įdomus, didžiąją dalimi labai patrauklus dizainas (išskyrus galinę dalį), erdvus salonas, puikios kokybės apdaila, gera ergonomika, puikios važiavimo savybės. Ankstesnis „Santa Fe“ buvo puikus, bet šis dėjo labai didelį žingsnį į priekį.
Iš tiesų, važiuojant ramiai, iki maždaug 110 km/val galėtum pagalvoti, kad vairuoji tikrą „Premium“: viskas vyksta labai švelniai, tyliai, solidžiai ir rafinuotai. Tik magistralėje pasirodo pirmieji požymiai, kad tai vis tik nėra šimtą tūkstančių eurų kainuojantis didelis SUV iš prabangaus gamintojo: vėjas šiek tiek pradeda šniokšti, 1,6 litro motoriukas pradeda garsiai vargti. Vingiuotame užmiesčio kelyje pabandžius palaikyti spartesnį tempą pajusite, kad jis neturi magija valdomų oro pagalvių važiuoklėje, ir fizikos neapgausite. Na, bet jis ne tam juk sukurtas.
Kaip ramus kreiseris – tai puikus automobilis didelei šeimai. Ir pagal kainą, ir pagal potyrius puikai įsitaisantis per vidurį taip „Premium“ ir vidutinės ar ekonominės klasės. Jis netraukia „Mercedes“ ar „Audi“ lygio, bet, pavyzdžiui, už „Škoda Kodiaq“ yra gerokai solidesnis. Gaila, kad variklių pasirinkimas kuklus: paprastas arba įkraunamas hibridas su 1,6 litro benzininiu motoru.
Renault Scenic E-tech – 4 balai
Paskutiniai „Renault“ modeliai maloniai stebina. O „Scenic“ tuo labiau. Jis turi puikų dizainą, gana erdvų saloną, interjero apdailos kokybė, multimedija ir technologijos krauna malkų praktiškai visiems konkurentams.
Rinkdamas „Metų automobilį“ noriu atsižvelgti ne vien tik į tuos modelius, kurie yra pristatyti konkursui, bet ir bendrai į rinką. Nors mašina tarp šiemetinių pretendentų gali pasirodyti gera, nebalsuočiau už ją, jeigu žinočiau, kad rinkoje yra geresnių, metais kitais anksčiau pasirodžiusių modelių. Tai „Renault“ daugiausiai savo balsų atidaviau todėl, kad mano galva dabar tai yra bene geriausias kompaktinis elektrinis krosoveris rinkoje.
Jis turi adekvatų galios kiekį, didelę ir išties toli važiuoti leidžiančią bateriją, labai naudingą 22 kW AC krovimo spartą, yra standus, gerai, tiksliai valdomas, tačiau tuo pačiu metu išlaiko gerą komforto lygį. Ir jo kaina – labai racionali. Tiesiog puikus, išbaigtas paketas.
Ir priedo, pasikartosiu – puikus, labai jaukus salonas, ir „oho“ efektą sukuriantis fotocrhominis panoraminis stoglangis.
Toyota Camry – 3 balai
Tiesiog neturiu prie ko prisikabinti kalbėdamas apie šį automobilį. Jis viską daro puikiai. Tai yra geriausia mano vairuota mašina „apie nieką“. Galėčiau ją laisvai nominuoti „Metų automobiliu“, tačiau norėčiau kažkokio cinkelio, razinos, kažkokios emocijos.
Aišku, ne visiems to reikia. Ir patogaus vidutinės klasės automobilio funkciją „Camry“ atlieka tiesiog puikiai. Na, gerai, ištrauksiu minusą: galėtų būti universalo kėbulas.
Nuo 60 000 eur
Štai šioje kategorijoje buvau mažiausiai diplomatiškas, bet ir mačiau tik vieną aiškų lyderį. Na, lyderiais galima vadinti visus trejetuke esančius modelius, bet mano galva „Metų automobilio“ titulo nusipelnė tik vienas.
Audi Q6 e-tron – 7 balai
„Audi“ ilgą laiką išgyveno naujų modelių badą. Gama buvo stiprokai pasenusi, bet pagaliau sulaukėme naujos kartos „Audinių“. Ir atrodo, kad bus labai gerai.
„Q6 e-tron“ – pirmasis vaisius, vėliau pasirodys daug elektrinių ir vidaus degimo varikliais varomų sedanų, universalų, krosoverių su tokiomis technologijomis. Lauksiu jų. Nes Q6 man labai patiko.
„Audi“ išliko konservatyvūs. Bet tą padarė labai meistriškai. Modelis atrodo moderniai, turi galybę įspūdį darančių technologijų, didelius ekranus, bet tuo pačiu išlieka labai aišku, suprantamu ir paprastu automobiliu, su kuriuo lengva ir gera gyventi. Jokių kompromisų, jokių klausimų ar kreivų žvilgsnių, tai tiesiog velniškai gerai subalansuotas automobilis. Nepigus, bet prisipažinsiu, netgi labiau patikęs nei jo brolis „Porsche Macan EV“. Tas nuvylė, nes nesukuria jokios emocijos. O jei iš „Porsche“ negaunu emocijos, kam man jis reikalingas? „Audi“ erdvesnis ir komfortiškesnis. Tai kasdieniame eksploatavime man atrodo daug vertingiau. O tas, kas gali sau leisti nusipirkti mašiną už 100 tūkst. gali leisti ir antrą, kuri iš tiesų teiks emociją.
Čia vėlgi tas modelis, kuriam ieškant trūkumų jau reikėjo kabinėtis prie smulkmenų, pavyzdžiui – labai teplios „Piano black“ apdailos. Dar norėčiau daugiau vietos gale. Erdvės ten yra pakankamai, bet žinant, kad tai didelis ir brangus automobilis, norėčiau daugiau.
Elektros pavara dar nėra efektyvumo čempionė, bet jo nebegalima vadinti energijos švaistytoju, kaip Q8 e-tron, sąnaudos racionalios, baterija didelė, gyvenk ir žvenk.
Toyota Land Cruiser – 1 balas
„Toyota Land Cruiser“ taip pat yra lyderis, tik labai siaurame automobilių segmente. Tie, kas supranta, žino, ko nori iš visureigio, moka jį išnaudoti, bus patenkinti, kad „Toyota“ nesugadino automobilio. Bet „Lietuvos metų automobiliu“ net ir brangiausių automobilių kategorijoje aš jo tiesiog nematau, dėl to jam skyriau vos vieną balą. Tai – nišinis modelis, kaip ir „Toyota GR Yaris“, tik šis – bekelės galiūnas, legenda.
Vieni džiaugsis, kad „Toyota“ jo nesugadino, tai vis dar senas geras rėminis, mechaninis dyzelinis visureigis. Kitiems gali nepatikti, nes pažangos nedaug. Tai tas pats senas geras „Land Cruiser“ koks buvo prieš 10-15 metų, tik kad dabar su belaidžiu „Apple CarPlay“ dideliame ekrane.
Volkswagen I.D.7 – 2 balai
Šis modelis taip pat galėjo būti lyderiu, bet žemesniame kainų segmente. Tai labai geras automobilis, pirmas I.D. serijos modelis su išties prašmatniu interjeru, nuostabiai važiuojantis, komfortiškas, gerai valdomas, dinamiškas, tylus, erdvus, efektyvus. Bet būtų keista, jeigu vidutinės klasės elektromobilis už beveik 70 tūkst. eurų būtų kažkur prastas.
Automobilis labai geras, tiesiog, mano galva, jo kaina nėra konkurencinga. Kai nukris, o manau, turėtų, labai rekomenduoju išbandyti.