Pagal šalyje galiojančius Automobilių kelių nuolatinės priežiūros normatyvus, žiemos sezonas kelyje pradedamas ne vėliau kaip lapkričio 1 d. ir baigiasi ne anksčiau kaip balandžio 31 d.
Druskos sandėliai – užpildyti
Pernai metų sezonui pirmą kartą druską „Kelių priežiūra“ pirko ir ją Lietuvai tiekė iš Maroko, Šiaurės Afrikos. Kadangi sutartis su tiekėju dar galiojanti, tad tiekimo grandinė veiks ta pati.
„Per šešis praeitos žiemos sezono mėnesius šalies kelius prižiūrinti „Kelių priežiūra“ išbarstė apie 100 tūkst. tonų druskos, o ja padengė bei nuvalė daugiau kaip 1,5 mln. kilometrų šalies kelių. Šių metų žiemos sezonui jau atsigabenome į sandėlius virš 62 tūkst. tonų druskos. Esami druskos sandėliai yra pilnai užpildyti, nauja dalis siuntos bus vežama metų eigoje“, – sakė AB „Kelių priežiūra“ Kelių priežiūros vadovas Karolis Sakalauskas.
Pernai per sezoną druska bendrovei atsiėjo apie 6 mln. eurų. Politinių aplinkybių įkarštyje „Kelių priežiūra“ keitė iki tol naudotą baltarusišką druską. Skaičiuojama, jog druskos kaina pernai kilo bene 30 proc., lyginant marokietišką druską (brangesnė) su iki sankcijų pirkta baltarusiška druska (pigesnė). Kainos augimas sietinas su tiekėjo pasikeitimu bei, žinoma, dėl brangusio kuro, transportavimo.
Atsižvelgiant į dabartines ekonomikos tendencijas, ekspertai prognozuoja, jog druskos kaina, tikėtina, kils dar apie 20 proc.
Darbas organizuojamas 24/7
Lietuvos valstybinės reikšmės keliais vyksta tarptautinis, tranzitinis, turistinis ir vietinis intensyvus transporto priemonių eismas. Magistraliniais, krašto ir rajoniniais keliais automobilių eismo intensyvumas yra skirtingas. Todėl žiemos priežiūros darbai skirstomi į 5 priežiūros lygius, vadovaujantis eismo intensyvumu ir kelių svarba. Pirmiausia yra valomi ir (arba) barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai. Tokia kelių priežiūros tvarka padeda užtikrinti saugesnį eismą keliuose.
1 priežiūros lygis turi užtikrinti aukštą eismo kokybės lygį būklę visą parą. Turi būti sudarytos sąlygos transporto priemonėms važiuoti didžiausiu leistinu greičiu. Šiuo aukščiausiu priežiūros lygiu prižiūrimi šie keliai: A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, VIA BALTICA (Ryga–Panevėžys–Kėdainiai–Sitkūnai–Kaunas–Marijampolė–Suvalkai), A19 Vilniaus pietinis aplinkkelis, A2 Vilnius–Panevėžys ir kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožas nuo Vilniaus iki Trakų (iš viso 701 km).
„Kelių priežiūros padaliniai šiuose keliuose budi visą parą, sningant valo, o esant plikledžiui ar lijundrai, barsto bet kuriuo paros metu“, – tęsė K. Sakalauskas.
Didžioji dalis magistralinių ir intensyviausi krašto keliai (apie 1,22 tūkst. km) prižiūrimi pagal 2 priežiūros lygį. Kelių priežiūros padaliniai šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val.
Daugiausiai Lietuvoje – trečio lygio kelių
Didžioji dalis krašto ir intensyviausi rajoniniai keliai (apie 6,16 tūkst. km) prižiūrimi pagal 3 priežiūros lygį. Kelių priežiūros padaliniai šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val.
„Tuo metu krašto ir rajoniniai keliai, kurių yra apie 3,57 tūkstančių kilometrų ir kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1000 automobilių per parą, prižiūrimi pagal 4 kelių priežiūros lygį. Kelių priežiūros kolegos šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 18 val.“, – pasakojo „Kelių priežiūros“ atstovas.
Pagal 5 priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių (apie 9,83 tūkst. km). Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. Šiame priežiūros lygio kelių ruožuose barstoma arba taikomos suspausto sniego ir (arba) ledo šiurkštinimo priemonės tik atsiradus itin slidžiai kelio dangai, t. y. esant lijundrai ir (arba) susiformavus šlapiam ledo sluoksniui ant kelio dangos.
Norėdami sužinoti, kuriam priežiūros lygiui priklauso gyventoją dominantis kelias, tai galima padaryti
čia.
Vairuotojus prašo išlikti budrius
Specialistai dėl žiemos sezono metu būsimų sunkiai prognozuojamų oro ir eismo sąlygų, tarp kurių snygis, šlapios kelio dangos, provėžos, plikledis, prašo vairuotojus išlikti budrius.
„Receptas bei patarimai vairuotojams, kaip ir kiekvienais metais, išlieka tie patys. Svarbu pasirūpinti tuo, ar automobilis yra techniškai tvarkingas ir atitinka sezono sąlygas. Pavyzdžiui, ar laiku pakeistos automobilio padangos, kitaip – kelininkų pagalba nepadės. Antra, privalu laikytis kelio eismo taisyklių: laikytis atstumų, greičio režimo, stebėti dangos ir oro sąlygas. Atkreiptinas dėmesys, kad oro sąlygos yra dinamiškos, todėl vairuotojai keliuose nuolat turi būti budrūs“, – teigė AB „Kelių priežiūra“ atstovas K. Sakalauskas.