Teigiama Dakaro ralio įtaka
Lietuvos automobilių sporto federacijos 4x4 komiteto pirmininkas ir praėjusių metų šalies čempionas Vaidotas Paškevičius teigia manantis, jog didelę įtaką bekelės sporto populiarumui turi tautiečių pasiekimai Dakaro ralyje. Praėjusiais metais Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu pasiekė aukščiausią lietuvių rezultatą – 12 vietą, šiemet tokį pasiekimą pakartojo Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, o dar viena pozicija jį pagerino Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu.
„Žmonės mato pasiekimus populiariausiose lenktynėse ir vis daugiau supranta apie patį sportą. Džiugu, kad matome daug naujų dalyvių, o ir pravažumo sporto pradininkai Lietuvoje perka naujus automobilius bei grįžta į trasas. Vos pernai Lietuvoje debiutavo motociklų rally-raid varžybos, o jau šiemet jų ekipažų yra daugiau nei visureigių“, – pasakoja V. Paškevičius.
Bekelės sportas Lietuvoje pritraukia ir kitų šalių atstovus. Gegužės 17–18 d. vyksiančiame etape dalyvaus kaimynas iš Latvijos Aleksanderis Želudovas – T1 klasės „Toyota Hilux“ automobiliu važiuojantis sportininkas yra vienas artėjančių varžybų favoritų.
„Varžybose Lietuvoje dalyvauti pasiūlė mūsų partneriai. Čia gera konkurencija, pats čempionatas įdomus – tokio Latvijoje neturime. Automobilis yra naujas, tad mūsų tikslas – tinkamai jį ištestuoti, o apie užimtą vietą nespėliosiu – lietuviai važiuos ne vienu panašiu automobiliu ir bus greiti“, – teigia A. Želudovas, šiemet planuojantis dalyvauti keliuose Rusijos bei Pasaulio rally-raid čempionato etapuose. Jo „Toyota Hilux“ – analogiškas tam, kuriuo šiemet Dakaro ralyje važiavo A. Juknevičius.
Tai bus ne vienintelis Dakaro ralyje matomas automobilis – kitas ekipažas iš Latvijos, kurio vairuotojas Toms Brants, važiuos „OSCar“ automobiliu.
Pastaraisiais metais Lietuvos bekelės lenktynių karaliumi tituluojamas V. Paškevičius taip pat užsimena apie galimą technikos keitimą – šioms varžyboms jis planuoja išsinuomoti automobilį, su kuriuo galėtų būti konkurencingas latviams.
Naktinis išbandymas
Tai ne vienintelė naujovė Lietuvos bekelės lenktynių čempionate. Pirmasis 2019 m. sezono etapas vyko žiemą, užsnigtose Švenčionių apylinkėse, o antrajame, kuris vyks tame pačiame regione, bus ir naktinis greičio ruožas – tamsiu paros metu varžysis ir sportinių, ir turistinių automobilių ekipažai.
„4x4 Perimetro“ etapai ne be reikalo vyksta netoli karinių poligonų. Kariuomenės administruojamose teritorijose atsiranda galimybė surengti labai ilgus greičio ruožus, besitęsiančius 30–50 kilometrų. Be kariuomenės tokio ilgio kelią uždaryti būtų labai sudėtinga arba net neįmanoma – pavyzdžiui, klasikinio ralio greičio ruožai tik išskirtiniais atvejais pasiekia 20 kilometrų, o paprastai trunka apie 10–15 km.
Pastaraisiais metais populiarėjančioje turistinėje įskaitoje dalyviai varžosi orientaciniuose ruožuose – jie važiuoja pagal kelio knygą arba žemėlapyje išdėliotus taškus. Šios įskaitos lyderiai yra bekelės profesionalai, važiuojantys modifikuotais automobiliais, tačiau į vidurį neretai įsiterpia visiškai standartinė technika. Tai – bene geriausia proga bekelės mėgėjams pasitikrinti savo jėgas ir automobilio sugebėjimus, mat daugelį parengtos trasos vietų galima įveikti standartiniu visureigiu.
Į antrąjį Lietuvos rally-raid čempionato etapą jau yra užsiregistravę 11 „Tourism“ grupės ekipažų, tačiau jų skaičius paprastai padidėja būtent paskutinėmis savaitėmis.
Aktyviausi kol kas – motociklininkai. „Enduro“ kategorijoje yra 13 motociklininkų, o atskiroje keturračiams skirtoje ATV įskaitoje – 7 dalyviai. Artėjantis etapas taip pat bus pirmasis, kuomet organizuojama atskira keturračių motociklų įskaita.