• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje antradienį pristatytas itin lauktas elektromobilis – naujasis „Audi e-tron“, tituluojamas aukščiausios klasės visureigiu, vienijančiu sportiškumą ir kasdienį praktiškumą. Į Lietuvos parodų ir kongresų centrą LITEXPO susirinkę žiniasklaidos atstovai ir kiti srities ekspertai dalyvavo specialioje konferencijoje, kurioje klausė pranešimų ir diskutavo, kokie pagrindiniai iššūkiai ir ateities perspektyvos laukia augančios elektromobilių rinkos Lietuvoje. Iškart po konferencijos, renginio svečiai galėjo pirmieji išbandyti naująjį elektromobilį.
16 kartų daugiau – toks elektromobilių pokytis užfiksuotas Lietuvoje per daugiau nei penkerius metus. VĮ „Regitra“  duomenimis, didžiausias rinkos augimo pikas buvo pasiektas 2018 m. ir tęsiasi iki dabar. Šių metų kovo 1 d. duomenimis Lietuvoje jau buvo užregistruoti 1024 grynieji elektromobiliai, 14614 hibridinių ir 642 iš išorės įkraunami hibridiniai (Plug-in) M1 ir N1 klasės automobiliai.
Nors elektromobilių Lietuvoje kol kas yra sąlyginai mažai, tačiau pastarųjų metų rinkos augimo tendencijos rodo, kad elektromobilių skaičius per metus Lietuvoje kone padvigubėja – pastebimas eksponentinis augimas.
Ekspertų teigimu, žmonėms elektromobiliai tampa vis labiau prieinami finansiškai: „Pingant technologijoms, pinga ir patys elektromobiliai. Žinoma, tam įtaką daro ir vis didesnė pasiūla – gamintojai vartotojams siūlo vis įvairesnį elektromobilių pasirinkimą. Tai lemia ir vis didesnį augimą naudotų automobilių rinkoje, kuri Lietuvoje yra labai aktyvi“, – teigė vienas iš konferencijos dalyvių – Lietuvos kelių direkcijos Intelektinių sistemų skyriaus vyriausias specialistas Andrius Teškevičius.
Elektromobilių rinkos augimui turėti įtakos gali ir pažangių šalių pavyzdžiai. Plačiausias paplitęs – Norvegijos, turinčios aktyviausią elektromobilių rinką valstybės, fenomenas. Aplink turime daugybę pavyzdžių ir gerųjų praktikų, į kurias galime atsižvelgti kuriant ir tobulinant teisinę bazę, pristatant vartotojams elektrinių transporto priemonių privalumus, plėtojant infrastruktūrą.
Lietuvoje ir Bulgarijoje vis populiarėjančios „Spark“ elektromobilių dalijimosi platformos vadovas Nerijus Dagilis teigė, kad 2018 m. įmonė padidino automobilių parką tris kartus, o šiemet „Spark“ klientai turės galimybę naudotis jau daugiau nei 600 elektromobilių. „Mūsų tikslas, kad klientai kelionės tikslą pasiektų patogiai ir tausodami aplinką. Tokios pasaulinės tendencijos kaip atsakingas vartojimas ir dalijimosi ekonomika, tvarumas ir ekologija, technologijų vystymasis ir inovacijos lemia, kad lietuviai vis dažniau iš taško A į tašką B renkasi keliauti elektromobiliu“, – savo pranešimo metu įžvalgomis dalijosi Nerijus Dagilis.

Lietuvoje antradienį pristatytas itin lauktas elektromobilis – naujasis „Audi e-tron“, tituluojamas aukščiausios klasės visureigiu, vienijančiu sportiškumą ir kasdienį praktiškumą. Į Lietuvos parodų ir kongresų centrą LITEXPO susirinkę žiniasklaidos atstovai ir kiti srities ekspertai dalyvavo specialioje konferencijoje, kurioje klausė pranešimų ir diskutavo, kokie pagrindiniai iššūkiai ir ateities perspektyvos laukia augančios elektromobilių rinkos Lietuvoje. Iškart po konferencijos, renginio svečiai galėjo pirmieji išbandyti naująjį elektromobilį.
16 kartų daugiau – toks elektromobilių pokytis užfiksuotas Lietuvoje per daugiau nei penkerius metus. VĮ „Regitra“  duomenimis, didžiausias rinkos augimo pikas buvo pasiektas 2018 m. ir tęsiasi iki dabar. Šių metų kovo 1 d. duomenimis Lietuvoje jau buvo užregistruoti 1024 grynieji elektromobiliai, 14614 hibridinių ir 642 iš išorės įkraunami hibridiniai (Plug-in) M1 ir N1 klasės automobiliai.
Nors elektromobilių Lietuvoje kol kas yra sąlyginai mažai, tačiau pastarųjų metų rinkos augimo tendencijos rodo, kad elektromobilių skaičius per metus Lietuvoje kone padvigubėja – pastebimas eksponentinis augimas.
Ekspertų teigimu, žmonėms elektromobiliai tampa vis labiau prieinami finansiškai: „Pingant technologijoms, pinga ir patys elektromobiliai. Žinoma, tam įtaką daro ir vis didesnė pasiūla – gamintojai vartotojams siūlo vis įvairesnį elektromobilių pasirinkimą. Tai lemia ir vis didesnį augimą naudotų automobilių rinkoje, kuri Lietuvoje yra labai aktyvi“, – teigė vienas iš konferencijos dalyvių – Lietuvos kelių direkcijos Intelektinių sistemų skyriaus vyriausias specialistas Andrius Teškevičius.
Elektromobilių rinkos augimui turėti įtakos gali ir pažangių šalių pavyzdžiai. Plačiausias paplitęs – Norvegijos, turinčios aktyviausią elektromobilių rinką valstybės, fenomenas. Aplink turime daugybę pavyzdžių ir gerųjų praktikų, į kurias galime atsižvelgti kuriant ir tobulinant teisinę bazę, pristatant vartotojams elektrinių transporto priemonių privalumus, plėtojant infrastruktūrą.
Lietuvoje ir Bulgarijoje vis populiarėjančios „Spark“ elektromobilių dalijimosi platformos vadovas Nerijus Dagilis teigė, kad 2018 m. įmonė padidino automobilių parką tris kartus, o šiemet „Spark“ klientai turės galimybę naudotis jau daugiau nei 600 elektromobilių. „Mūsų tikslas, kad klientai kelionės tikslą pasiektų patogiai ir tausodami aplinką. Tokios pasaulinės tendencijos kaip atsakingas vartojimas ir dalijimosi ekonomika, tvarumas ir ekologija, technologijų vystymasis ir inovacijos lemia, kad lietuviai vis dažniau iš taško A į tašką B renkasi keliauti elektromobiliu“, – savo pranešimo metu įžvalgomis dalijosi Nerijus Dagilis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Elektra varomas „Audi e-Tron“ pristatymas


„Audi e-tron“ – vartai į naują erą
„Tai unikalus produktas „Audi“ automobilių gamoje. Naujasis „Audi e-tron“ elektra varomas SUV apjungia milžinišką galią ir didelį efektyvumą. Du elektros varikliai kartu su elektrine visų ratų pavara užtikrina stulbinamą galią ir manevringumą ne tik per kasdienes keliones gatvėse, tačiau leidžia taip pat lengvai valdyti šį elektromobilį bekelėje. Mes tikime, kad „Audi e-tron“ supaprastins vairuotojų kasdienybę tiek ilgose išvykose, tiek važinėjantis mieste“, – teigė „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvai ir Latvijai Ilgvars Ļubka.
„Audi e-tron“ elektros variklių galia siekia iki 300 kW, 100 km/val. greitį jis pasiekia mažiau nei per 6 sekundes, o vienu įkrovimu gali nuvažiuoti daugiau kaip 400 kilometrų WLTP ciklu. Pakankamą ridos atsargą užtikrina didelis aukštos įtampos akumuliatorius.
„Audi“ yra pirmasis gamintojas pasaulyje, kurio serijiniame elektromobilyje sumontuota elektrohidraulinė stabdžių sistema. Kompaktiškas stabdžių modulis turi hidraulinį vožtuvą, kuris sukuria papildomą slėgį rekuperaciniam stabdymui, o stipraus stabdymo metu vos per 150 milisekundžių užtikrinamas maksimalus slėgis – tokia sistema, palyginti su įprastais stabdžiais, leidžia pasiekti iki 20 proc. trumpesnį stabdymo kelią.

REKLAMA

Elektra varomas „Audi e-Tron“ pristatymas


Tyrimas atskleidė: didžioji dalis lietuvių yra pasiruošę vairuoti elektomobilį
„Audi Lietuva“ užsakymu atliktas tyrimas, kurį atliko „Omnicon Media Group“ atskleidė, kad didžioji dalis respondentų (72 proc.) – Vilniaus ir Kauno gyventojų per dieną nuvažiuoja ne daugiau nei 50 kilometrų. Taigi šį atstumą jie lengvai galėtų įveikti ir vairuodami elektra varomą automobilį. Beveik trims ketvirtadaliams apklaustųjų (68 proc.) elektromobilis galėtų tapti puikiu palydovu savaitgalį, planuojant šiek tiek ilgesnes išvykas, kadangi jų nuvažiuotas atstumas dažniausiai neviršija 100 kilometrų.
Pasak respondentų, prieinama kaina, infrastruktūros gerinimas ir didesnė valstybės parama elektromobilių vairuotojams juos labiausiai paskatintų svarstyti apie elektromobilio įsigijimą.

GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų