2017 – 2019 metų laikotarpiu, CO2 vidurkis buvo padidėjęs iki 122,3 CO2 g/km. Tuo tarpu 2020-aisiais naujų automobilių CO2 vidurkis sumažėjo iki 107,5 CO g/km, arba 12 proc.
Pasak Europos aplinkos agentūros atstovų, tokį staigų sumažėjimą lėmė smarkiai išaugusi elektromobilių paklausa. Agentūros duomenimis, elektromobilių rinkos dalis išaugo nuo 3,5 proc. 2019 metais iki 11,6 proc. 2020 metais.
Kaip ir buvo galima tikėtis, didžiausias elektromobilių rinkos augimas buvo užfiksuotas Norvegijoje, Islandijoje ir Švedijoje. Šiose šalyse, elektromobiliai užima atitinkamai 75%, 46% ir 33% naujų automobilių rinkos.
Nors elektromobilių paklausa išaugo, ji nėra tokia didelė kaip automobilių, turinčių benzininį variklį. 2020 metais Europoje jie sudarė liūto dalį, arba beveik pusę visų parduotų automobilių. Tuo tarpu dyzelinį variklį turinčių automobilių rinkos dalis siekė 27 proc, arba 4 proc. mažiau nei 2019 metais.
Europos aplinkos agentūros atstovai taip pat paskelbė preliminarius 2021 metų duomenis, kuriuose matyti, jog CO2 emisijų vidurkis vėl padidėjo, iki 114,7 CO2 g/km.
Žvelgiant į atskirų šalių naujų automobilių parko CO2 vidurkį, Lietuva bendrame kontekste atrodo nepagirtinai. Lietuva užima 22-ą poziciją iš 29-ių galimų, ir nusileidžia Slovėnijai, Vengrijai ar Rumunijai. Kita vertus, Lietuvos naujų automobilių parko CO2 vidurkis yra geresnis už Latvijos, Estijos, Slovakijos ir netgi Lenkijos.
Tuo tarpu lyderių vaidmuo atiteko Norvegijai, Islandijai ir Švedijai.
- 29.Kipras – 145,8
- 28.Estija – 142,6
- 27.Latvija – 142,5
- 26.Bulgarija – 139,8
- 25.Slovakija – 139,2
- 24.Lenkija – 136,2
- 23.Čekija – 135,9
- 22.Lietuva – 135,7
- 21.Slovėnija – 133,9
- 20.Vengrija – 133
- 19.Kroatija – 129
- 18.Ispanija – 126,8
- 17.Rumunija – 126,5
- 16.Italija – 124,6
- 15.Liuksemburgas – 123,8
- 14.Graikija – 119,7
- 13.Belgija – 117
- 12.Austrija – 116,2
- 11.Vokietija – 113,6
- 10.Airija – 112,6
- 9.Prancūzija – 108,6
- 8.Portugalija – 107,1
- 7.Malta – 103,5
- 6.Suomija – 98,3
- 5.Nyderlandai – 95,1
- 4.Danija – 92,6
- 3.Švedija – 88,3
- 2.Islandija – 80,3
- 1.Norvegija – 27,6