Vertinimo kriterijus | Lexus UX 250h F-Sport |
Išskirtinumo faktorius | 8 balai |
Interjero dizainas | 8 balai |
Eksterjero dizainas | 7 balai |
Ilgis (mm) | 4495 |
Plotis (mm) | 1840 |
Aukštis (mm) | 1520 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2640 |
INTERJERAS
Keliamės į automobilio menę. Kompaktišką, vairuotojui ir keleiviams skirtą erdvę, kurioje prasideda lietis įvairūs priekaištai. Kaip ir „Lexus“ automobilių išvaizda, taip ir šios markės interjerai visuomet palikdavo dviprasmišką įspūdį. Ir „UX“ tikrai nėra išimtis, bet šį kartą pradėkime nuo kito galo – bagažinės.
Atidarę bagažinės dangtį nustebsite – ji miesto džiunglėms skirtų krosoverių standartais yra pakankamai mažytė – siekiant 320 litrų. Analogiškas „
Volvo XC40“ gali pasiūlyti net 460 litrų daiktų talpyklą, tad galutinį sprendimą dėl šio inžinerinio sprendimo reikėtų priimti atsižvelgus kaip naudosite automobilį. Esate vienišius arba gyvenate dviese? Tuomet tai nėra problema. Esate jauna šeima? Na, tuomet tai gali kelti rimtų problemų.
Persikėlus į pačią svarbiausią vietą – vairuotojo vietą, labai greitai pajusite „Lexusiškumo“ išskirtinumus. Surinkimo kokybė, daugelyje vietų panaudotos medžiagos pateisina „aukštesnės klasės automobilio“ sąvoką ir neabejotinai pralenkia „Audi Q3“, kuriai ne vieną kartą turėjome priekaištų dėl nuviliančio kokybės pojūčio.
Vis dėlto, netikėtu malonumu tapo automobilio ergonomika ir prietaisų valdymui skirtų instrumentų išdėstymas. „UX“ regis įjungė žemesnę pavarą ne tik braižant automobilio kėbulo linijas, bet ir projektuojant automobilio interjerą. Žinoma, tam tikrų keistenybių „Lexus UX“ vis dar netrūksta. Pavyzdžiui, važiavimo režimus keičiantis ratukas pūpso virš prietaisų skydelio, rankinio stabdžio įjungimas slypi šalia vairo kolonėlės, bet tai – mažytės smulkmenos.
Didžiausių liaupsių nusipelnė mūsų bandytame automobilyje sumontuotos sėdynės. Nors sėdynių atlošas yra lenktas, sufleruojantis, jog „F-Sport“ modelyje esantys krėslai užtikrins gerą šoninį prilaikymą, bet privers skųstis jų kietumu, mūsų nuostabai – šios sėdynės pastarojo trūkumo neturi. Bent jau vidutinio ūgio ir sudėjimo vairuotojai šiose sėdynėse jausis patogiai ir nesiskųs. Net ir kelių šimtų kilometrų.
Tuo tarpu antroji sėdynių eilė, deja, nėra visapusiškai tinkama suaugusiems. Nors „Lexus“ nepatingėjo antroje sėdynių eilėje sumontuoti patogius krėslus, o ne medinį suolą, kaip kad tai mėgsta daryti kai kurie europietiškų automobilių gamintojai, galines duris dažniau turėtų varstyti jaunosios atžalos arba itin kompaktiški, pilnametystės sulaukę individai.
Vertinimo kriterijus | Lexus UX 250h F-Sport |
Interjero erdvė | 7 balai |
Interjero apdailos medžiagos | 8 balai |
Surinkimo kokybė | 8 balai |
Ergonomika | 8 balai |
Matomumas | 7 balai |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 8 balai |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas | 7 balai |
Multimedijos sistema | 6 balai |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 7 balai |
Bagažinės tūris (l) | 320 |
DINAMIKA
Hibridinė pavara arba nieko. Štai ką galėdavo pasiūlyti daugelis „Lexus“ markės automobilių. Ir nors šis gamintojo sprendimas būdavo labai dažnai kritikuojamas, tačiau dabar „Lexus“ pasirinkta strategija nebeatrodo tokia kvaila.
Vis dėlto, mažiausias „Lexus“ krosoveris gali būti siūlomas ne tik su hibridine pavara, priekinių ar keturių varančiųjų ratų pavara, bet ir tik su tradiciniu vidaus degimo varikliu. Nudžiugote? Mes taip pat, tik verta pridurti, jog „UX 200“ versija Baltijos šalyse nėra siūloma, tad kaip ir mes, taip ir jūs turėsite susitaikyti su faktu, jog „UX“ gali būti komplektuojamas tik su hibridine pavara.
„250h“ ženklais pažymėtas modelis savyje slepia 2 litrų, keturių cilindrų benzininį variklį, gebantį išvystyti 145 arklio galias. Tuo tarpu jo bendražygiu galime laikyti 108 arklio galių išvystantį elektros motorą. Galiausiai, hibridinės pavaros maksimalus pajėgumas siekia 177 arklio galias.
Automobilyje sumontuotas benzininis variklis veikia Atkinsono ciklu, o tai „Lexus“ inžinieriams leido padidinti variklio kompresiją iki 14:1 bei užtikrinti net 41% siekiantį variklio darbo terminį efektyvumą. Be to, elektros motoras ir generatorius nebėra sumontuotas ant vienos ašies, o yra sumontuoti vienas šalia kito. Šis sprendimas leido 25% sumažinti trinties nuostolius, supaprastinti galios perdavimą į varančiuosius ratus bei sumažinti automobilio apsisukimo spindulį.
Šių pokyčių rezultatas – itin sklandžiai veikianti hibridine pavara, kurios efektyvumo privalumus galima labai lengvai išnaudoti mieste ir užmiestyje, kur greitis nėra ypatingai didelis. Net jeigu užsimanysite išsileisti į ilgesnę kelionę – liksite labai nenusivylę. Hibridinė jėgainė gerokai eiklesnė ir nėra tokia tingi kaip1,5 litro benzininis variklis tūnantis „
Audi Q3“ ar dyzelinu šeriama jėgainė „Volvo XC40 “modelyje.
Vertinimo kriterijus | Lexus UX250h F-Sport |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 8,5 / 8,8 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 5 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 6,2 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 145 AG |
Didžiausias sukimo momentas | 180 Nm |
Elektros motoro galia | 109 AG ir 202 Nm |
Maksimalus greitis | 177 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (l/100) | 5,9 / 6,1 / 6,8 |
Degalų bako talpa (l) | 43 |
Su pilnai įkrautomis baterijoms nuvažiuosite | ~ 550 kilometrų |
VALDYMAS
„Lexus UX“ iš dalies galima laikyti tolimu „
Toyota „C-HR“ pusbroliu, nes jie dalinasi keliais, bet ne visais identiškais komponentais. Pavyzdžiui, hibridine pavara, kuri suteikia šiam krosoveriui galimybę judėti tyliai ir burzgiant keturių cilindrų motorui.
Nepaisant to, „Lexus UX“ yra sukurtas ant naujutėlės platformos, skirtos išskirtinai kompaktinės klasės automobiliams. O tai reiškia, jog priekyje stūkso laiko patikrintos „MacPherson“ kolonos, o gale – daugiasvirtė pakaba. Konfigūracija, kuri užtikrina, jog automobilis kelyje nesielgs kaip plevėsa.
Naujutėle platforma nėra vienintelis įmantrus „priedas“. „Lexus“ inžinieriai siekdami užtikrinti, jog „UX“ kelyje elgsis kaip kompaktiškas hečbekas, variklio gaubtą, priekinius sparnus ir duris pagamino iš aliuminio. Vien šis sprendimas leido atsikratyti 27 kilogramų viršsvorio.
Ir galiausiai – pakankamai žemai sumontuota vairuotojo sėdynė sukuria jausmą, jog vairuojate ne eilinį krosoverį, o ne kompaktišką hečbeką. Nors hibridinės jėgainės siūlomi pajėgimai skatina neskubėti, tačiau įjungus „Sport+“ režimą automobilis pradeda teikti džiaugsmą įveikiant posūkius. „UX“ keliu rieda lyg būtų prie jo prilipęs ir neserga priekinių ratų nepasukamumo liga kaip daugelis analogų.
Vertinimo kriterijus | Lexus UX 250h F-Sport |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose | 8 balai |
Stabilumas važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 7 balai |
Triukšmo lygis | 8 balai |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | 225/50 R18 |
EKSPLOATACIJA
Ko gero nesuklysime pasakę, jog kompaktiškų krosoverių gretos dar nebuvo tokios gausios. Ypač, jeigu kalbame apie aukštesnės klasės gamintojų produktus: „Audi Q3“, „BMW X1“, „Jaguar E-Pace“ ir be abejonės – „Volvo XC40“.
„Lexus UX“ įžengęs į kompaktiškų krosoverių segmentą privalo konkuruoti su keliais, Europoje gimusiais ir užaugusiais analogais, kurie turi ir gerų, ir blogų savybių.
Tinkamiausiomis „Lexus UX“ alternatyvomis norėtųsi laikyti „Jaguar E-Pace“ ir „Volvo XC40“. Išskirti bandančiais konkurentais, kurie visiems praeiviams sako, jog „Audi“ ar BMW pasiūlymai jūsų netenkina.
Pigiausias modelis šioje trijulėje yra „Volvo XC40“. Šio krosoverio kaina Lietuvoje startuoja vos nuo 32 600 eurų, tačiau už šią sumą gausite vos 130 arklio galių išvystantį, tricilindrį motoriuką, kuris sunkiai patemps beveik 1700 kilogramų sveriantį „Volvo XC40“. Norintys justi bent menkiausią malonumą jį vairuojant, dairykitės bent jau į „B4“ (benzininę, ne dyzelinę) versiją, kurios kaina prasideda nuo 39 700 eurų.
Sekantis eilėje – „Jaguar E-Pace“, kuris pagal kainodarą tarp dviejų modelių įspraudžia per viduriuką. Jis Lietuvoje kainuoja nuo 35 400 eurų, bet už šią sumą gausite dyzelinu varomą modelį. 200 britiškų arklių turintis „E-Pace“ atsieis bent jau 39 850 eurų.
„Lexus UX“, kartu su „Volvo XC40“, taip pat geba šokti viliotinį elektra varomų automobilių šalininkams. Elektrinė „XC40“ versija mūsuose kainuoja nuo 49 600 eurų, o „Lexus UX 300e“ numatoma kaina taip pat sieks apie 50 tūkst. eurų.
Vertinimo kriterijus | Lexus UX 250h F-Sport |
Pigiausio modelio kaina | 38 800 eurų |
Bandyto modelio kaina | 48 500 eurų |
Bazinio modelio komforto įranga | 9 balai |
Papildomos įrangos pasirinkimas | 9 balai |
Papildomos įrangos kaina | 9 balai |
Standartinė garantija | 3 metų |
Planinių aptarnavimų dažnumas | N.D |
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 km | ~ 1400 eurai |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | 35% |
Atstovybių tinklas | Vilniuje ir Kaune |
„Lexus“ galiausiai įžengė į patį karščiausią segmentą Europoje. Bet ar „Lexus“ nepavėlavo į nuvažiuojantį traukinį?
Kaip ir didesni ir brangesni „Lexus UX“ broliai, taip ir šis kompaktiškas krosoveris sugeba sukurti itin jaukią atmosferą. Mažyti kokoną, kuriame galima atsiverti nuo aplinkinio pasaulio.
Jeigu „Lexus NX“ arba „Lexus RX“ tarp savo varžovų atrodo, lyg atsiliktų vienu ar dviem žingsniais, tai „Lexus UX“ drąsiai ir užtikrintai gali tapti kompaktiškų, aukštesnės klasės krosoverių favoritu.
Jis ne toks nykus kaip „Audi Q3“, jis ne toks brangus kaip „Range Rover Evoque“, o ir „prabangos“ sąvoką geriau perteikia negu „Volvo XC40“. O jeigu pasirinksite „F-Sport“ versiją, tuomet jis pasiūlys tokiems krosoveriams nebūdingas važiavimo savybes.
MUMS PATIKO
- Gatvėje dėmesį atkreipianti išvaizda
- Kuro sąnaudos
- „Lexus“ automobiliams būdingos patogios sėdynės
- Vidutinės komplektacijos modeliai turi užtektinai privalumų, kurie neleis jaustis, jog esate prasčiokas
- Galimybė įsigyti automobilį su keturių varančiųjų ratų sistema
- Krosoveriams nebūdingos važiavimo savybės
MUMS NEPATIKO
- Mažas bagažinės tūris
- Multimedijos sistemos valdymas vis dar per daug painus ir sudėtingas
- Jokios įtakos sąnaudoms ar automobilio elgesiui kelyje neturintys važiavimo režimai