Koziris ir Achilo kulnas
„Lexus“ automobilių dizainas ne visada pasižymėjo ekstravagantiškomis kėbulo linijomis. Prieš mažiau nei 30 metų gimusi kompanija iš pradžių elgėsi konservatyviai, vėliau įgavo drąsos ir pradėjo demonstruoti europietiškiems automobiliams būdingą dizainą, o dabar - bando išsiskirti ir kurti savitą stilių, kuris arba Jus pavergs, arba privers išgerti vaistų nuo galvos skausmo.
Prieš keletą metų pasirodžiusi naujoji „Lexus IS“ modelio karta buvo vertinama įvairiai. Aš, asmeniškai, vienos nuomonės apie automobilio dizainą neturėjau. Priekinė dalis man atrodė per sudėtinga, turinti per daug vingrių linijų, iškilimų ir aštrių formų. Tuo tarpu automobilio siluetas ir galinė dalis atrodė nepriekaištingai.
„Lexus“ plušdama prie atnaujinto modelio, didesnį dėmesį skyrė būtent priekinei daliai, kurioje būta smulkių pokyčių. Iš pirmo žvilgsnio - priekinė dalis atrodo beveik identiškai, tačiau pažvelgus į tam tikras detales atidžiau - pamatysite, jog pasikeitė priekinių žibintų forma, atsirado didesnės oro paėmimo angos ir kas be ko - pasikeitė radiatoriaus grotelės, kurios tapo vizitine „Lexus“ automobilių kortele.
Pasikeitimus vertinčiau teigiamai - dabar automobilis atrodo agresyvesnis, raumeningesnis ir tuo pačiu jaunatviškesnis, truputėlį atsikratęs konservatyvumo. Lyg būtų nusimetęs pilką švarką ir vietoj jo užsidėjęs šviesius marškinėlius.
Dėmesys detalėms
Diskusiją sukels ne tik automobilio eksterjero dizainas, bet ir interjero apipavidalinimas. Vizualinė interjero pusė - neįprasta, tačiau tai nereiškia, jog jis nėra funkcionalus. Taip, sutinku, jog aukštai iškeltos langų apipūtimo angos, neįprastai toli sumontuotas multimedijos ekranas arba centrinėje konsolėje muzikinį centrą primenanti panelė sukelia daugybę minčių, tačiau kiekvienas iš jų savo darbą atlieka be priekaištų. Iš pradžių sumišusiomis akimis žvelgdamas į centrinę konsolę, ją perpratau per 2 minutes.
Kai kurie sprendimai interjere, vis dėlto, yra neįprasti. Pavyzdžiui, šildomo lango mygtukas sumontuotas kairėje pusėje - europietiškuose automobiliuose šią funkciją galima įjungti centrinėje konsolėje. Puodelių laikikliai sumontuoti ne šalia pavarų svirties, bet šiek tolėliau - arčiau keleivio negu vairuotojo. Sprendimas įdomus, bet patogus, nes gaivus gėrimas ar kavos puodelis niekuomet nesimaišo ir neužkliūna.
Surinkimo kokybė ir apdailos medžiagų kokybė - 9 balai iš 10-ies. Kaip ir priklauso tokio lygio automobiliui, kiekvienas interjero milimetras atrodo puikiai, neleidžiantis nusivilti. Per kelias dienas, kuomet teko važinėtis su šiuo automobiliu, nepavyko surasti pigiai atrodančio plastiko, norinčios pabėgti siūlės ar atlaidų „Lexus“ darbą išduodančių kribždėjimų.
Orientyras - ekonomija
„Lexus“ nėra ta markė, kuri gali pasigirti itin ilga kompanijos istorija ar ilgametėmis tradicijomis. Nors gamintojas nuo pat įkūrimo pradžios labiau orientavosi į komfortą, tačiau visos kitos detalės aplink šią savybę nuolatos keitėsi. Tame tarpe ir jėgos agregatai.
Anapus Atlanto „Lexus“ automobiliai daugelį metų buvo asocijuojami su fantastiškais 6 ir 8 cilindrų benzininiais varikliais. Tuo tarpu Europoje, kurioje „Lexus“ bando spardytis, pastarąjį dešimtmetį yra liaupsinama dėl efektyvių hibridinių jėgainių. Būtent - jėgainė gali nulemti ar „Lexus“ taps Jūsų svajonių automobiliu ar ne.
Dėl itin griežtų Europos Sąjungos normatyvų, „Lexus“ kompaktiškąjį „IS“ pardavinėja tik su dvejomis modifikacijomis ir dvejomis jėgainėmis : 4 cilindrų su turbina ir hibridine jėgaine, kurios struktūroje yra 2,5 litro 4 cilindrų motoras.
4 cilindrų jėgos agregatai europiečiams puikiai pažįstami, mėgstami ir mylimi, tačiau kiekvienas „Premium“ segmentui sukurtą automobilį vairuojantis automanas sutiks, jog į brangų modelį montuojamas 4 cilindrų motoras privalo būti lankstus, efektyvus ir sąlyginai ekonomiškas. Mūsų bandytame modelyje įdiegta hibridinė jėgainė su 4 cilindrų benzininiu motoru savo darbą gerai atlieka tik ties paskutiniu punktu - ekonomija. Tai jam sekasi daryti puikiai.
2,5 litro darbinio tūrio benzininis ir elektros motorų tandemas veikia puikiai - nepastebimai persijungia tarp skirtingų važiavimo režimų, tačiau dinamišką vairavimo stilių propaguojantys automanai labai greitai pradės spjaudytis. Japonų kompanijos inžinierių sukonfigūruota jėgainė kaip žuvis vandenyje jaučiasi tik tuomet, jeigu važiuojate atsargiai, atpalaiduojančiai ir neskubančiai. Trumpai tariant - ekonomiškai.
Norėdami išnaudoti visą hibridinės jėgainės potencialą, privalėsite važiuoti ekonomiškai. Važiuojant agresyviai elektros motoras veiks tik sustojus prie sankryžos, tad automatiškai hibridinė jėgainė praranda savo pagrindinį privalumą - taupyti degalus mieste, kuomet reikia nuolatos pagreitėti, sulėtėti arba stovėti kamštyje.
Nuolatos planuojant savo kelionę ir žvelgiant į priekį bei matant kas dedasi priekyje, naudojant tik elektros motorą, su minimaliu benzininio variklio įsikišimu, galima nuvažiuoti ne 5 metrus, bet 5 - 10 kilometrų. Jeigu 5 dienas per savaitę, kiekvienoje kelionėje į darbą ir iš darbo į namus, 90% laiko naudotumėte elektros motorą, sutaupytumėte nemažą sumą pinigų ir labai ilgai važinėtumėte su vienu pilnu baku degalų. Po keleto tokių bandymų automobilio vidutinės kuro sąnaudos siekė 5,1 litro 100 kilometrų.
Užmiestyje situacija pasikeičia - elektros motoras slepiamas po šiltu ir pūkuotu kilimu, o į sceną išlenda benzininis variklis. Apskritai - varikliui jėgos ir ūpo akceleracijoje netrūksta, jis gali užtikrintai palaikyti tolygų greitį, tačiau tuomet koją kiša „CVT“ - bepakopė pavarų dėžė, kuri su kiekvienu stipresniu akceleratoriaus spustelėjimu ima variklį už sprando ir priverčia jį bliauti. Po keleto tokių kartų pradedi ieškoti alternatyvių sprendimų kaip būtų galima greičiau įsibėgėti, bet ir tuo pačiu apsaugoti savo ausis nuo kraujavimo. Ar pavyko? Žinoma - atsargiai elgtis su akceleratoriumi ir iki tol, kol pasieksite norimą greitį, pedalą laikyti tolygioje padėtyje, ne per daug ir ne per mažai. Tai tik dar kartą patvirtina, jog hibridinę jėgainę turintį „Lexus“ reikia vairuoti absoliučiai kitaip negu bet kurį kitą analogą iš „Alfa Romeo“, „ Audi“, „BMW“, „Jaguar“ ar „Mercedes Benz“ stovyklos.
Kaip ir sovietinį palikimą turinti mokytoja, kuri su liniuote kairiarankiams daužė per ranką, jog persiorientuotų rašyti su dešine ranka, taip ir „Lexus“ ir „CVT“ tandemas anksčiau ar vėliau Jus perauklės į ramesnio būdo vairuotoją. Po to akivaizdžiai sumažėja ir vidutinės kuro sąnaudos. Mišriu režimu - 6,8 litro 100 kilometrų.
Stiprioji pusė - elgesys kelyje
Jeigu hibridinė „Lexus“ jėgainė neteikia didžiulio malonumo tiems, kurie mėgsta dinamišką važiavimo stilių, tai atpirks su kaupu automobilio elgesys. Šioje srityje „Lexus“ pranoko ne tik patys save, bet ir daugumą konkurentų, kurie negali pasiūlyti tokios komforto, eiklumo ir žvitrumo kombinacijos.
Kiekvieno automobilio pakaba veikia sklandžiai važiuojant lygiu it ledas asfaltu, tačiau žemė iš po kojų pradeda slysti tuomet, kai pajaučia bent vieną kelio nelygumą arba Molėtų plentą. Pastarasis kelio ruožas yra gailestingas nebent „Citroen“ markės automobiliams su puikiai kelio nelygumus sugeriančia „HydroActive“ vardu pavadinta pakaba. Visi kiti - daugiau ar mažiau kenčia nuo itin šiurkščios kelio dangos. „Lexus“, su didžiule nuostaba, priskiriamas prie tų, kurie tuo nemaloniu Molėtų plentu važiuoja paklusniau ir minkščiau.
Vis dėlto, didžiausią malonumą automobilis teikia tuomet, kai kelias tampa vingiuotesnis. Turbūt taip yra dėl to, jog mūsų bandytas modelis buvo „F-Sport“ komplektacijos, į kurią įeina naujo dizaino priekinis buferis su papildomomis oro paėmimo angomis, kurios aušina stabdžių diskus. Be to, automobilis aprūpinamas žemo profilio padangomis, fantastiško dizaino 18 colių ratlankiais, itin patogiu trijų stipinų „F-Sport“ vairu, pačiomis patogiausiomis „sportinėmis“ sėdynėmis ir svarbiausia - pakoreguotu vairo stiprintuvo darbu ir adaptyviais amortizatoriais, kurie priklausomai nuo važiavimo režimo gali būti standesni arba atvirkščiai - geriau sugerti kelio nelygumus.
Aš asmeniškai, didžiulių skirtumų tarp „Normal“ ar „Sport“ važiavimo režimų nepajaučiau. Be truputėlį jautriau į kelio nelygumus reaguojančių amortizatorių, daugiau akivaizdžių pokyčių važiavimo režimai neatneša, tačiau jų ir nereikia, nes standartinė „IS“ pakabos konfigūracija yra beveik ideali. Automobilis važiuodamas skirtingomis dangomis, visuomet išlieka paklusnus ir stabilus - aukso viduriukas tarp standumo ir komforto. Tai leidžia automobiliu mėgautis įvairiose situacijoje - kuomet pamatote savo mėgstamiausią asfalto ruožą, pavyzdžiui - Dubingiai - Bijutiškis arba kuomet norite saugiai, greitai ir patogiai nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Vien už pakabos balansą galėčiau atleisti „Lexus“ inžinieriams už „CVT“ transmisiją.
Naujausios technologijos
Esu vienas iš tų, kuris kiekvieną kartą pagalvojęs apie japoniškus automobilius, juos asocijuoja su technologine pažanga. Galbūt taip yra todėl, nes naudojau „Walkman“ grotuvus, praleidau ne vieną valandą laužydamas „Playstation“ pultelį ir visuomet žavėdavausi japonų sugebėjimu greičiau įsisavinti naujausias technologijas negu kitos tautos.
„Lexus“ iš dalies demonstruoja japonų požiūrį į įvairiausias technologijas ir jų pritaikymą. Pavyzdžiui, atnaujintas modelis dabar bus komplektuojamas su „Full-LED“ tipo priekiniais žibintais, kurie ne tik plačiau apšviečia kelią, bet ir pasižymi 10% ryškesne šviesa.
Mane, vis dėlto, labiausiai sužavėjo skaitmeninis prietaisų skydelis, kuris pirmą kartą buvo pristatytas „Lexus LFA“ superautomobilyje. Per vidurį esančiame apskritime rodoma pati svarbiausia informacija - greitis, kuro sąnaudos, radijo stočių sąrašas ir pan. Tuo tarpu šonuose - variklio temperatūra ir kuro likutis. Paspaudus vieną mygtuką, centrinis ekranas kaip sviestu pateptas pasitraukia į dešinę pusę ir šalia jo įsižiebia naujas meniu, kurį galima konfigūruoti atskirai. Labiausiai žavi ne konfigūracijos galimybės, bet prietaisų skydelio veikimas ir apipavidalinimas.
Jeigu jau prakalbome apie technologijas, taip pat reikėtų paminėti keletą priedų, kurie buvo įdiegti į bandytą modelį - tai : „Blind Sport Monitor“ - aklosios zonos stebėjimo sistema, „Rear Cross Traffic Alert“ - važiuodami atbulomis iš stovėjimo vietos sistema įspėja, jeigu iš vienos ar kitos pusės atvažiuoja kitas eismo dalyvis (sistema realiomis sąlygomis tikrai veikia!), „Pre-Crash System“ - sistema, kuri gali automatiškai sustabdyti automobilį, jeigu į kelis įspėjimus už vairo sėdintis vairuotojas nereaguoja, ir paskutinė technologija - „Adaptive Cruise Control“ - išmani greičio palaikymo kontrolė, kuri stebi ar priekyje Jūsų nėra kito eismo dalyvio. Jam atsiradus, automobilis laikysis saugaus atstumo ir sumažins automobilio greitį iki tokio, kuriuo važiuoja priešais esantis eismo dalyvis.
Prie technologijų reikėtų priskirti ir „Lexus“ multimedijos sistemą, kuri net ir turėdama platesnį ekraną bei galingesnį procesorių, iki šiol atrodo taip, lyg būtų atkeliavusi iš 2001 metų. Painų kai kurių funkcijų valdymą ar ne patį maloniausią grafinį apipavidalinimą būtų galima pamiršti, jeigu ne šalia pavarų svirties esanti pelytė su kuria reikia valdyti „Lexus“ informacijos ir pramogų sistemą.
Iš pradžių galvojau, jog man vienam ji kliūna, yra nepatogi ir apskritai - varo iš proto, tačiau ši „Lexus“ specialistų išradimą leidau išbandyti kitiems žmonėms, kurie nėra nutolę nuo automobilių pasaulio naujovių. Visų verdiktas vienas ir tas pats - ši pelytė užknisa. Gera naujiena yra ta, jog pagrindines funkcijas galima valdyti su mygtukais esančiais ant vairo, taip išvengsite akistatos su šiuo svetimkūniu.
Kuomet prieš keturis metus pirmą kartą atsisėdome už naujos kartos „Lexus IS“ vairo - likome labai maloniai nustebinti. Šį kartą išbandę automobilį likome ne nustebinti, bet pradžiuginti. Nes minimalūs, plika akimi nepastebimi pokyčiai dabar leidžia dar labiau mėgautis itin kokybišku, kainą atitinkančiu automobiliu. Daugelyje sričių jis nenusileidžia savo pagrindiniams konkurentams, tačiau tuo pačiu „Lexus IS“ nėra toks pats kaip ir pagrindiniai varžovai. Į jį reikia žiūrėti kitomis akimis, jį reikia vairuoti vadovaujantis pagal visiškai kitokią filosofiją. Tik tuomet, kai pakeisite požiūrį į „Lexus“ automobilių koncepciją, tik tada jis pradės teikti malonumą.
PRIVALUMAI
- Itin patogios sėdynės
- Kruopščiai surinktas interjeras
- Stabilumas važiuojant didesniu greičiu
- Tikslus valdymas
- Krikščioniškos kuro sąnaudos
- Išskirtinumas - niekas nesumaišys šio automobilio su „BMW“ ar „Audi“
- Garso izoliacija viena geriausių šiame segmente
- Gale užtektinai vietos vidutinio sudėjimo ir vidutinio ūgio žmonėms
TRŪKUMAI
- Būsimas „IS“ įpėdinis privalo atsikratyti „pelytės“ su kuria galima valdyti informacijos ir pramogų sistemą
- Grafinis apipavidalinimas primena praėjusį dešimtmetį
- Tam tikrų mygtukų išdėstymas
- Per jautriai veikianti automatinė greičio palaikymo sistema
- Priekinės dalies dizainas
- Vis dar norėtume, jog „Lexus“ atsikratytų „CVT“ pavarų dėžės