Teisingas vairavimas – ramus vairavimas
Visų pirma kartingo meistras pastebi, kad važiuojant slidžia kelio danga vertėtų pamiršti agresyvesnius manevrus, energingą įsibėgėjimą ir stabdymą. Tai vienas iš pagrindinių žiemiško vairavimo kanonų.
„Automobilis turi važiuoti tolygiai. Įsibėgėjimas, persirikiavimai ir stabdymas turėtų būti be staigių pikų, atliekami kaip vienas judesys. Nesakau, kad tai reiškia itin lėtą važiavimą, tolygiai galima važiuoti ir pakankamai greitai. Pagrindinė taisyklė – jokių aštrių judesių. Iliustracijai – labai sena istorija. Vienas garsiausių pasaulio lenktynininkų Valteris Riolis, prieš pradėdamas sportininko karjerą, vežiojo Kelno vyskupą. Tuomet jo mėgstamiausias žaidimas buvo „atidirbinėti“ posūkių įveikimo trajektorijas ir stebėti vidutinius greičius vežant šventiką, kuris net nepajusdavo, kad tuomet dar būsima automobilių ralio legenda važiuoja pakankamai greitai. Nukrypimas, bet tai yra puiki iliustracija – tolygus vairavimas yra tikras kompetetingo vairuotojo aukštasis pilotažas. Ir saugumo garantas važiuojant slidžiu keliu. Žiemos kelią reikia prisijaukinti.“, – apie vairavimo pagrindus pasakojo Paulius Paškevičius.
Pasak sportininko, tolygumas itin svarbus posūkiuose. Važiuojant slidžiu keliu greitį sumažinti derėtų dar prieš posūkį ir vingį įveikti stabiliu greičiu. Viena didžiausių klaidų – posūkyje perjungti pavaras ar stabdyti, nes taip labai paprasta išprovokuoti nevaldomą slydimą. Stabdymas irgi turi būti tolygus, pradėti stabdyti derėtų iš anksto, nes esant slidžiai kelio dangai stabdymo kelias gali būti neįtikėtinai ilgas.
Automobilis valdomas ir varikliu
Kartingo lenktyninkas P. Paškevičius pastebėjo dar vieną gana gajų vairuotojų įsitikinimą. Pasak sportininko, nemažai vairuotojų mano, kad pats reikalingiausias pedalas žiemą – stabdžių pedalas.
„Variklis ne tik „traukia“ automobilį, jis gali ir stabdyti, ir net vairuoti, todėl vertėtų pamiršti taupų važiavimą aukščiausia pavara, geriau įsijungti žemesnę pavarą ir užsitikrinti traukos rezervą. Teisingai stabdant slidžiame kelyje stabdoma ir varikliu, stabdžiai tik talkina. Tiesa, naudojant variklio trauką nevertėtų pamiršti jau aptarto tolygaus važiavimo principo - ir įsibėgėjant, ir stabdant negalima tiesiog „mesti“ sankabos pedalo.“, – vairavimo tiesas aiškino sportininkas.
Slydimo paprasčiau išvengti, nei jį suvaldyti
Važiuojant slidžiu keliu nepaprastai išauga nevaldomo slydimo rizika. Daugumai vairuotojų pojūtis, kad automobilis pradeda slysti, būna paskutinis prieš atsiduriant griovyje. Specialistai gali važiuoti efektingai slysdami, tai vadinama valdomuoju slydimu, tačiau toks aukštasis pilotažas reikalauja itin didelės patirties ir kasdienių treniruočių.
„Daug paprasčiau pašalinti priežastį nei pasekmes. Geriau apsidrausti ir neatsidurti situacijoje, kai automobilis pradeda slysti. Tiesa, žinoti kas per „baubas“ yra slydimas, verta. Automobilio galui slystelėjus, suktelkite vairą į „užnešimo“ pusę ir taip suvaldysite prasidedantį slydimą. Bet čia tik pats principas, viena iš daugybės slystančio automobilio valdymo sudedamųjų dalių. Apie tai, ką minėjau, papasakoti lengva, bet padaryti – anaiptol ne. Žinojimas, kaip valdomas slydimas, gal ir padėtų mažiau sutrikti, bet pats geriausias sprendimas – apsidrausti ir neatsidurti situacijoje, kai automobilis pradeda slysti. Treniruotis aikštelėse ar ant užšalusių ežerų dabar nevalia. Tad siūlau savo gabumus žiemą tobulinti norintiems vairuotojams užsukti į kartodromus. Juk Lietuvoje yra net penkios aukščiausio lygio kartingo trasos, kuriuose organizuojami šalies čempionatai. O kartingas – puiki vairavimo mokykla, norintiems geriau suprasti automobilio valdymo fiziką. “, – pasakojo lenktynininkas Paulius Paškevičius.