Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Lenkija nors ir neturi garsios automobilių industrijos istorijos, tačiau šalies gyventojai gali didžiuotis mokantys pritraukti investuotojus. Juk mūsų kaimynėje šalyje veikia „Opel“, „Fiat“, „Toyota“ ir net „Volkswagen“ gamyklos. Vis dėlto be didžiųjų rinkos žaidėjų, gretimoje Lenkijoje iki šiol gyvuoja mažas, klasikinių sportiškų automobilių gamintojas „Leopard“.
Sugrįžkime į trečiąjį dešimtmetį ir pakalbėkime apie kompanijos įkūrėją Zbyslawą Szwajų. Šis pakankamai ambicingas ir jaunas vyrukas svajojo tapti lėktuvų pilotu, tačiau tikroji meilė visada buvo automobiliai. Zbyslawas tėvo pavedimu pradėjo dirbti įmonėje, kuri vystė branduolines technologijas. Kadangi tokia sritis kiekvieną mėnesį atsidėkoja pakankamai dideliu atlyginimo čekiu, Zbyslawas netrukus galėjo sau leisti įsigyti savo svajonių automobilį - „Jaguar SS100“.
„Jaguar“ atsiuntė laišką, jog automobilis išsiųstas iš D.Britanijos į Berlyną, o iš ten grakščiomis linijomis pasižymintį „Jaguar“ turės atsiimti pats Zbyslawas. Tačiau automobiliui tik pasiekus Vokietijos didmiestį, Lenkiją netikėtai užpuolė naciai, kurie tikrai nepagailėjo brangaus sportiško automobilio.
Zbyslawas atsivaręs beveik suniokotą automobilį į savo garažą, nusprendė jį restauruoti. Prisiminkite, jog jam tokia mintis šovė, kai už lango vaikščiojo naciai, o gauti detalių tokiai transporto priemonių buvo beveik neįmanoma.
Maždaug šešto dešimtmečio pradžioje, Zbyslawas susipažino su užkietėjusiu automobilių entuziastu iš Švedijos. Alfo vardą turintis vyras kadaise buvo girdėjęs apie vokiečių suniokotą „Jaguar SS100“, tačiau iki susipažinimo su lenku, šią istoriją laikė pramanais.
Kadangi Zbyslawas turėjo pakankamai daug įtakingų draugų tuometinėje valdžioje, jis sugebėjo sunkiai pataisomą „Jaguar“ pervežti į Švediją, kurioje Alfas galės sau ramiai restauruoti automobilį. Tačiau niekas net nebūtų pagalvojęs, jog „Jaguar SS100“ restauracija pavirs į kai ką rimtesnio.
Du automobilių entuziastai, ramų vakarą Švedijoje, pradėjo vystyti visiškai naujo automobilio kūrimo mintį. Alfas turėjo dirbtuves, o Zbyslawas turėjo pinigų. Pirmieji eskizai ir realaus dydžio prototipas buvo sukurtas per maždaug porą mėnesių.
Kadangi bendrauti per geležinę uždangą buvo pakankamai sunku, automobilio perkelimas į serijinę gamybą užtruko iki net 1993 metų. Sugriuvus socialistinei Tarybų Sąjungai, Zbyslawas ir Alfas nusprendė įsikurti viename Lenkijos miestelyje ir atidaryti dirbtuves, kuriose būtų surenkamas naujasis projektas. Dirbtuvėse netrukus pradėjo dirbti 32 specialistai, kurie per maždaug vieną mėnesį sukonstravo šešis automobilio egzempliorius.
Pirmasis kompanijos modelis buvo pavadintas „Series 1“. Kaip bebūtų keista, tačiau 1994 metais debiutavęs modelis turėjo daugybę eksterjero panašumų su britišku „Morgan“. Klasikinis, griežtų formų automobilis sudomino keletą užkietėjusių entuziastų, tačiau tai buvo viskas.
Zbyslawas ir Alfas nusivylę rezultatais, nusprendė sukurti visiškai naują modelį, kuris atitiktų šiuolaikinius standartus ir galėtų deramai rungtis su tiesioginiais konkurentais. Viskas prasidėjo nuo gamyklos modernizavimo, kuris užtruko net iki 2003 metų! Kol statybininkai plušo ties naujomis dirbtuvėmis, keli inžinieriai dirbo ties visiškai nauju „Leopard Roadster“.
Ilgai trukęs automobilio kūrimas baigėsi 2005 metais. Nors kompanija teigia, jog sugebėjo parduoti pakankamai daug šio modelio egzempliorių, tačiau gali pasirodyti keista, jog galutinis „Roadster“ variantas buvo pristatytas tik šiemet.
Naujasis „Roadster“ išlaikė retro stiliui būdingus bruožus, tačiau po pakankamai sena išvaizda, sportiškas automobilis buvo aprūpintas aštuonių cilindrų motoru, kuris išvysto 430 arklio galių ir 575 NM sukimo momentą. Galia perduodama į galinius varomuosius ratus per mechaninę pavarų dėžę.
Vos 1170 kilogramų sveriantis automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per mažiau negu 4 sekundes ir pasiekia 250 km/val. greitį.
Lenkija nors ir neturi garsios automobilių industrijos istorijos, tačiau šalies gyventojai gali didžiuotis mokantys pritraukti investuotojus. Juk mūsų kaimynėje šalyje veikia „Opel“, „Fiat“, „Toyota“ ir net „Volkswagen“ gamyklos. Vis dėlto be didžiųjų rinkos žaidėjų, gretimoje Lenkijoje iki šiol gyvuoja mažas, klasikinių sportiškų automobilių gamintojas „Leopard“.
Sugrįžkime į trečiąjį dešimtmetį ir pakalbėkime apie kompanijos įkūrėją Zbyslawą Szwajų. Šis pakankamai ambicingas ir jaunas vyrukas svajojo tapti lėktuvų pilotu, tačiau tikroji meilė visada buvo automobiliai. Zbyslawas tėvo pavedimu pradėjo dirbti įmonėje, kuri vystė branduolines technologijas. Kadangi tokia sritis kiekvieną mėnesį atsidėkoja pakankamai dideliu atlyginimo čekiu, Zbyslawas netrukus galėjo sau leisti įsigyti savo svajonių automobilį - „Jaguar SS100“.
„Jaguar“ atsiuntė laišką, jog automobilis išsiųstas iš D.Britanijos į Berlyną, o iš ten grakščiomis linijomis pasižymintį „Jaguar“ turės atsiimti pats Zbyslawas. Tačiau automobiliui tik pasiekus Vokietijos didmiestį, Lenkiją netikėtai užpuolė naciai, kurie tikrai nepagailėjo brangaus sportiško automobilio.
Zbyslawas atsivaręs beveik suniokotą automobilį į savo garažą, nusprendė jį restauruoti. Prisiminkite, jog jam tokia mintis šovė, kai už lango vaikščiojo naciai, o gauti detalių tokiai transporto priemonių buvo beveik neįmanoma.
Maždaug šešto dešimtmečio pradžioje, Zbyslawas susipažino su užkietėjusiu automobilių entuziastu iš Švedijos. Alfo vardą turintis vyras kadaise buvo girdėjęs apie vokiečių suniokotą „Jaguar SS100“, tačiau iki susipažinimo su lenku, šią istoriją laikė pramanais.
Kadangi Zbyslawas turėjo pakankamai daug įtakingų draugų tuometinėje valdžioje, jis sugebėjo sunkiai pataisomą „Jaguar“ pervežti į Švediją, kurioje Alfas galės sau ramiai restauruoti automobilį. Tačiau niekas net nebūtų pagalvojęs, jog „Jaguar SS100“ restauracija pavirs į kai ką rimtesnio.
Du automobilių entuziastai, ramų vakarą Švedijoje, pradėjo vystyti visiškai naujo automobilio kūrimo mintį. Alfas turėjo dirbtuves, o Zbyslawas turėjo pinigų. Pirmieji eskizai ir realaus dydžio prototipas buvo sukurtas per maždaug porą mėnesių.
Kadangi bendrauti per geležinę uždangą buvo pakankamai sunku, automobilio perkelimas į serijinę gamybą užtruko iki net 1993 metų. Sugriuvus socialistinei Tarybų Sąjungai, Zbyslawas ir Alfas nusprendė įsikurti viename Lenkijos miestelyje ir atidaryti dirbtuves, kuriose būtų surenkamas naujasis projektas. Dirbtuvėse netrukus pradėjo dirbti 32 specialistai, kurie per maždaug vieną mėnesį sukonstravo šešis automobilio egzempliorius.
Pirmasis kompanijos modelis buvo pavadintas „Series 1“. Kaip bebūtų keista, tačiau 1994 metais debiutavęs modelis turėjo daugybę eksterjero panašumų su britišku „Morgan“. Klasikinis, griežtų formų automobilis sudomino keletą užkietėjusių entuziastų, tačiau tai buvo viskas.
Zbyslawas ir Alfas nusivylę rezultatais, nusprendė sukurti visiškai naują modelį, kuris atitiktų šiuolaikinius standartus ir galėtų deramai rungtis su tiesioginiais konkurentais. Viskas prasidėjo nuo gamyklos modernizavimo, kuris užtruko net iki 2003 metų! Kol statybininkai plušo ties naujomis dirbtuvėmis, keli inžinieriai dirbo ties visiškai nauju „Leopard Roadster“.
Ilgai trukęs automobilio kūrimas baigėsi 2005 metais. Nors kompanija teigia, jog sugebėjo parduoti pakankamai daug šio modelio egzempliorių, tačiau gali pasirodyti keista, jog galutinis „Roadster“ variantas buvo pristatytas tik šiemet.
Naujasis „Roadster“ išlaikė retro stiliui būdingus bruožus, tačiau po pakankamai sena išvaizda, sportiškas automobilis buvo aprūpintas aštuonių cilindrų motoru, kuris išvysto 430 arklio galių ir 575 NM sukimo momentą. Galia perduodama į galinius varomuosius ratus per mechaninę pavarų dėžę.
Vos 1170 kilogramų sveriantis automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per mažiau negu 4 sekundes ir pasiekia 250 km/val. greitį.