Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Prieš kelias savaites daugelis automanų iš nuostabos išssižiojo, kai išgirdo, kad Nissan ruošiasi atgaivint Datsun brendą. Ko gero, visi iškart prisiminė ankstyvą septintąjį dešimtmetį, kada buvo pradėti gaminti Datsun Z serijos automobiliai, o pirmasis buvo Datsun 240Z. Deja, Nissan nesiruošia atgaivinti šių šlovės laikų ir Datsun gamins pigius automobilius augančioms rinkoms.
Z automobilių idėja gimė ankstyvame šeštajame dešimtmetyje, po to kai Yutaka Katayama (Datsun vadovas) buvo išsiūstas į JAV atlikti rinkos tyrimo. Japonų automobilių gamintojai bandė patekti į JAV rinką. Katayama (Amerikoje tapęs žymiu, jis buvo pramintas Mr. K.) pamatė, kad amerikiečiai yra labai susidomėję sportiniais automobiliais. Taip pat jis turėjo išsiaiškinti geriausius automobilių importo į JAV būdus. Buvo nuspręsta, kad pigiausia ir patikimiausia tuo užsiimti bus patiems, o ne per dilerius. Po tokių rekomendacijų jis pats buvo paskirtas tvarkyti Datsun reikalų ir atėjimo į rinką Amerikoje.
Naujojoje pozicijoje Mr. K. siekė kuo greičiau pradėti gaminti sportinius automobilius pagamintos specialiai pagal amerikiečių skonį. 1968 metais buvo pradėtas gaminti Datsun 510 su 1,6-litro varikliu. 1970 metais atėjo laikas Datsun 240Z. Datsun kompanija šį modelį norėjo pavadinti Fairlady, bet po Mr. K. prieštaravimu jie sutiko prie pavadinimo pridėti 240Z. Nuo to laiko raidė Z tapo vienu populiariausiu skiriamuoju ženklu automobilių industrijoje.
"Prieš 35 metus Japonija buvo dar tik pradėjusi minti takus į Ameriką, bet tuo metu mūsų gaminiai nebuvo labai gerbiami, juos pirko tik todėl, kad jie buvo pigūs. Kai Mr. Katayama grįžo iš Amerikojs jis pareiškė, kad mes ir toliau galime gaminti pigius automobilius, bet tokiu būdu mes niekada neišsiplėsime užsienyje. Nissan kartu su Japonijos industrija turi sukurti kažką originalaus ir pribloškiančio, kad užsienio automobilių gamintojai atsistotų ir paaliau pastebėtų mus",- taip Sports Car Styling Studio parašė Yoshihiko Matsuo 1999 metais.
1969 metų spalį du sidabriniai Datsun 240Z atvyko į JAV vakarinę pakrantę testams. Po kelių tūksantčių mylių Amerikoje šie automobiliai grįžo į Japoniją. Tuo metu jų gamyba dar nebuvo prasidėjusi. Mr. K. planavo, kad per mėnesį jie parduos 3000 automobilių, tačiau tuo nepatikėję viršininkai gamybai paskyrė Nissan Shatia Koki kompaniją, kurioje turėjo 16% akcijų. Vėliau paaiškėjo, kad tai buvo nevykęs sprendimas ir pradėjo darytis itin sunku pasotinti augantį amerikiečių apetitą.
Datsun 240Z turėjo šešių cilindrų 2,4-litro variklį. Kiekvienas cilindras turėjo po du vožtuvus ir galėjo pasiekti 7000 sūkių per minutę. Tuo metu tai buvo neįtikėtina. Ši legenda turėjo 151ag ir tris galimas greičių dėžes: keturių ir penkių bėgių mechanines bei trijų bėgių automatinę. Taip pat šis automobilis turėjo nepriklausomo tipo pakabą, diskinius priekinius ir būgninius galinius stabdžius. Maksimalus Datsun 240Z greitis buvo 200km/h. Tuo metu (1970 metais) Amerikoje buvo neįmanoma rasti nieko panašaus.
Tai buvo automobilis, kuris rimtai konkuravo pasaulio lenktynių trasose. Datsun 240Z buvo pardavinėjamas nuo 1970 iki 1973 metų, po to jį pakeitė 260Z, dar vėliau - 280Z. 1998 metais Nissan kompanija pradėjo projektą, kurio metu jie supirkinėjo senus Z serijos automobilius ir juos atrestauravę iki originalaus lygio parduodavo dileriams už 24 000 dolerių. Tai buvo puikus būdas išlaikyti legendą gyvą.
Prieš kelias savaites daugelis automanų iš nuostabos išssižiojo, kai išgirdo, kad Nissan ruošiasi atgaivint Datsun brendą. Ko gero, visi iškart prisiminė ankstyvą septintąjį dešimtmetį, kada buvo pradėti gaminti Datsun Z serijos automobiliai, o pirmasis buvo Datsun 240Z. Deja, Nissan nesiruošia atgaivinti šių šlovės laikų ir Datsun gamins pigius automobilius augančioms rinkoms.
Z automobilių idėja gimė ankstyvame šeštajame dešimtmetyje, po to kai Yutaka Katayama (Datsun vadovas) buvo išsiūstas į JAV atlikti rinkos tyrimo. Japonų automobilių gamintojai bandė patekti į JAV rinką. Katayama (Amerikoje tapęs žymiu, jis buvo pramintas Mr. K.) pamatė, kad amerikiečiai yra labai susidomėję sportiniais automobiliais. Taip pat jis turėjo išsiaiškinti geriausius automobilių importo į JAV būdus. Buvo nuspręsta, kad pigiausia ir patikimiausia tuo užsiimti bus patiems, o ne per dilerius. Po tokių rekomendacijų jis pats buvo paskirtas tvarkyti Datsun reikalų ir atėjimo į rinką Amerikoje.
Naujojoje pozicijoje Mr. K. siekė kuo greičiau pradėti gaminti sportinius automobilius pagamintos specialiai pagal amerikiečių skonį. 1968 metais buvo pradėtas gaminti Datsun 510 su 1,6-litro varikliu. 1970 metais atėjo laikas Datsun 240Z. Datsun kompanija šį modelį norėjo pavadinti Fairlady, bet po Mr. K. prieštaravimu jie sutiko prie pavadinimo pridėti 240Z. Nuo to laiko raidė Z tapo vienu populiariausiu skiriamuoju ženklu automobilių industrijoje.
"Prieš 35 metus Japonija buvo dar tik pradėjusi minti takus į Ameriką, bet tuo metu mūsų gaminiai nebuvo labai gerbiami, juos pirko tik todėl, kad jie buvo pigūs. Kai Mr. Katayama grįžo iš Amerikojs jis pareiškė, kad mes ir toliau galime gaminti pigius automobilius, bet tokiu būdu mes niekada neišsiplėsime užsienyje. Nissan kartu su Japonijos industrija turi sukurti kažką originalaus ir pribloškiančio, kad užsienio automobilių gamintojai atsistotų ir paaliau pastebėtų mus",- taip Sports Car Styling Studio parašė Yoshihiko Matsuo 1999 metais.
1969 metų spalį du sidabriniai Datsun 240Z atvyko į JAV vakarinę pakrantę testams. Po kelių tūksantčių mylių Amerikoje šie automobiliai grįžo į Japoniją. Tuo metu jų gamyba dar nebuvo prasidėjusi. Mr. K. planavo, kad per mėnesį jie parduos 3000 automobilių, tačiau tuo nepatikėję viršininkai gamybai paskyrė Nissan Shatia Koki kompaniją, kurioje turėjo 16% akcijų. Vėliau paaiškėjo, kad tai buvo nevykęs sprendimas ir pradėjo darytis itin sunku pasotinti augantį amerikiečių apetitą.
Datsun 240Z turėjo šešių cilindrų 2,4-litro variklį. Kiekvienas cilindras turėjo po du vožtuvus ir galėjo pasiekti 7000 sūkių per minutę. Tuo metu tai buvo neįtikėtina. Ši legenda turėjo 151ag ir tris galimas greičių dėžes: keturių ir penkių bėgių mechanines bei trijų bėgių automatinę. Taip pat šis automobilis turėjo nepriklausomo tipo pakabą, diskinius priekinius ir būgninius galinius stabdžius. Maksimalus Datsun 240Z greitis buvo 200km/h. Tuo metu (1970 metais) Amerikoje buvo neįmanoma rasti nieko panašaus.
Tai buvo automobilis, kuris rimtai konkuravo pasaulio lenktynių trasose. Datsun 240Z buvo pardavinėjamas nuo 1970 iki 1973 metų, po to jį pakeitė 260Z, dar vėliau - 280Z. 1998 metais Nissan kompanija pradėjo projektą, kurio metu jie supirkinėjo senus Z serijos automobilius ir juos atrestauravę iki originalaus lygio parduodavo dileriams už 24 000 dolerių. Tai buvo puikus būdas išlaikyti legendą gyvą.