Šiltus santykius su „Lancia“ markės vadovais palaikiusi automobilių dizaino studija „Bertone“, išgirdusi apie artėjančius pasikeitimus nuskubėjo į „Lancia“ būstinę ir pasiūlė sukurti koncepcinį automobilį, kuris galėtų tapti „Lancia“ flagmanu. Tai turėjo būti ne prabangus sedanas, bet 2+2 tipo prašmatnus kupė, kuris primintų elegantiškus šešto ir septinto dešimtmečio itališkus automobilius.
Nors „Lancia“ šią iniciatyvą sutiko šiltai, tačiau kuklų biudžetą turėję kompanijos vadovai sutiko tik su viena sąlyga. Koncepcinis automobilis privalo būti sukurtas naudojantis jau egzistuojančiais komponentais. Pradedant platforma ir baigiant varikliais, kurių tuomet „Fiat Gruop“ sandėlyje netrūko.
Po labai sėkmingo devinto dešimtmečio, automobilių dizaino studija „Bertone“ į naują dešimtmetį įžengė turėdama nemažai finansinių įsipareigojimų, kuriuos padengti kiekvieną mėnesį darėsi vis sunkiau. Todėl kiekvienas projektas „Bertone“ specialistams buvo aukso vertės.
Pasirašę bendradarbiavimo sutartį su „Lancia“, dizaino studijos darbuotojai pradėjo darbuotis prie naujojo „Lancia“ modelio, kuris turėjo realią galimybę patekti į serijinę gamybą. Jeigu viskas eisis pagal planą, automobilio gamyba būtų vykusi ne kur kitur, o „Bertone“ būstinėje. Būtent dėl šios priežasties „Bertone“ inžinieriai stengėsi sukurti pilnai funkcionuojantį automobilį, kuriam reikėtų minimalių investicijų norint jį perkelti į masinę gamybą.
„Kayak“ buvo sukurtas ant „Lancia Kappa“ platformos. Inžinieriai tik pakeitė priekinių ir galinių statramsčių poziciją, praplatino ratų provėžą ir pailgino ratų bazę.
Kadangi automobilis buvo sukurtas ant „Kappa“ platformos, priekyje sumontuotas variklis suka priekinius ratus. Pirmasis koncepcinis modelis buvo komplektuojamas su 2.0 litrų, 5 cilindrų turbo-benzininiu varikliu, kuris išvystė 220 arklio galių. Tuo tarpu antroji modelio versija buvo aprūpinta 3.0 litrų, 6 cilindrų benzininį variklį, kuris išvystė 204 arklio galias.
„Bertone“ bandydama iš paskutiniųjų sukurti pilnai funkcionuojantį automobilį, į „Kayak“ sumontavo „Lancia Kappa“ kupė interjerą. Vienintelis skirtumas tarp „Kappa“ kupė ir „Kayak“ - odinių sėdynių apmušalai.
Pirmą kartą „Lancia Kayak“ buvo pademonstruotas 1995 metų Ženevos automobilių parodoje. Palankiai sutiktą koncepcinį automobilį įvertino net ir žurnalistai, kurie tikėjosi, jog „Kayak“ iš tikrųjų padėtų pakeisti „Lancia“ markės įvaizdį ir sustiprinti pozicijas visoje Europoje. Tačiau tolimesniam automobilio kūrimui koją pakišo tuometinis „Fiat Group“ vadovas Gianni Agnelli.
Nuo 1966 metų „Fiat“ koncernui vadovavęs vyras į naująjį „Bertone“ automobilį žiūrėjo skeptiškai ir nesitikėjo, jog „Kayak“ galėtų būti tuo automobiliu, kuris padėtų „Lancia“ pakilti iš pelenų. Visgi, daugelis automobilių industrijos ekspertų teigia, jog Gianni Agnelli šio projekto atsisakę vadovaudamasis ne sveiku protu, o emocijomis. 1995 metais jo vienintelis sūnus sirgo vėžiu, kovojo už savo gyvybę. Pasak daugelio ekspertų, būtent ši priežastis privertė Gianni Agnelli priimti daugybę neracionalių, nelogiškų sprendimų, kurie privedė „Fiat Group“ iki bankroto slenksčio 2001 metais.