Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Galvojant apie vertus dėmesio automobilius, kurie tikrai yra verti ryškesnio saulės spindulio, mums netikėtai į galvą šovė „Citroen" charakteringas „BX”.
„Citroen BX" - vidutinės klasės automobilis, kuris buvo pristatytas dar 1982 metais ir buvo gaminamas net iki 1994 metų. Prieš pasirodant „BX”, „PSA" koncernas svarstė galimybę, kaip sukurti tame pačiame segmente žaidžiančius automobilius, tačiau būtų visiškai skirtingi. Kai „BX” pasirodė prekyboje, „Peugeot" vis dar pirkėjams siūlė „505″ modelį, tačiau po truputėlį ruošėsi „405″ modelio debiutui, kuris išlaikė tradiciškesnes formas. Tuo tarpu „Citroen" atiteko vaidmuo koks gamintojui ir priklauso – būti visiškai kitokiam.
„BX” buvo vienas sėkmingiausių kompanijos modelių, nes per dvylika gamybos metų „Citroen" pagamino daugiau negu 2,3 milijono „BX” automobilių. Šį kampuotąjį automobilį 1993 metais pakeitė modernesnė, tačiau panašų kėbulo tipą turintį „Xantia”.
Tobuli ingridientai
1982 metais, Paryžiaus automobilių parodoje „Citroen" po Eifelio bokštu pristatė savo naują žaidėją vidutinių automobilių segmente „BX”. Jis pakeitė net labai sėkmingą „GS” modelį. Naujo automobilio dizainą kūrė vienas geriausių to meto dizainerių Marcello Gandini. Pasak jo, sukurti tokio tipo automobilio dizainą įkvėpė „Reliant FW11" ir „Volvo Tunda” automobiliai. Be to, „BX” buvo bene pirmasis PSA bendradarbiavimo vaisius, nes „BX” dalinosi platforma su „Peugeot 405″.
Tačiau „BX” nuo giminaičio ir kitų likusių gamintojų išsiskyrė hidropneumatinė pakaba. Vertėtų paminėti ir tai, jog kapotas, bagažinės dangtis ir bamperiai buvo pagaminti iš plastiko, o diskiniai stabdžiai buvo sumontuoti priekyje ir gale. To meto automobiliams tai buvo itin retas reiškinys.
Ilgalaikės problemos
Tačiau šiam puikiam receptui trukdė pakankamai prasta surinkimo kokybė, jeigu lygintume su konkurentais. Daugelis pirkėjų Vakarų Europoje teigdavo, jog techninė automobilio dalis nėra bloga, viskas su ja tvarkoje, tačiau interjeras buvo surinktas tragiškai. Tokio tipo atsiliepimai „PSA" koncernui skambėjo labai dažnai. Nenuostabu, nes techniniai „Citroen" ir „Peugeot" agregatai dažnai atlaikydavo ne tik garantinį laikotarpį.
GTI
Be įprastų benzininių ir dyzelinių agregatų, labiausiai užmiršta ir mažiau minima „BX” modifikacija yra būtent „GTI”. Šis modelis turėjo 1,9 litro benzininį agregatą, buvo aprūpintas aštuoniais vožtuvais, tiesioginiu įpurškimu. Motoras išvystydavo 122 arklio galias. Su keliais patobulinimais ir pakeitimais jis buvo montuojamas ir į „Peugeot 405 SRi” ir į legendinį „205 GTi”. „Peugeot" automobiliai naudojo kitokį įsiurbimo kolektorių ir cilindrų galvą. Taip pat „Peugeot" modeliai turėjo standesnę važiuoklę negu „Citroen" modeliai bei buvo truputėlį greitesni. „BX GTi” galėdavo pasiekti maksimalų 198 km/h greitį.
Be sportiškosios „GTi” versijos, nereiktų pamiršti ir 1987 metais pasirodžiusios 16 vožtuvų modifikacijos. Tai buvo pats pirmasis automobilis atvykęs iš Prancūzijos turintis 16 vožtuvų benzininį variklį ir buvo skirtas plačiajai masei. Variklis iš esmės buvo ralio varžyboms sukurto „205 Turbo 16″ donoras. Rezultatai buvo daug daugiau negu stulbinantys.
1,9 litro agregatas išvystydavo 160 arklio galių ir 177 NM sukimo momentą. Savo laiku atmosferinis benzininis variklis techniškai buvo tikrai įspūdingas. Tai padėjo šiai mažai raketai iki 100 km/h įsibėgėti per 7,4 sekundės bei pasiekti maksimalų 220 km/h greitį.
Galvojant apie vertus dėmesio automobilius, kurie tikrai yra verti ryškesnio saulės spindulio, mums netikėtai į galvą šovė „Citroen" charakteringas „BX”.
„Citroen BX" - vidutinės klasės automobilis, kuris buvo pristatytas dar 1982 metais ir buvo gaminamas net iki 1994 metų. Prieš pasirodant „BX”, „PSA" koncernas svarstė galimybę, kaip sukurti tame pačiame segmente žaidžiančius automobilius, tačiau būtų visiškai skirtingi. Kai „BX” pasirodė prekyboje, „Peugeot" vis dar pirkėjams siūlė „505″ modelį, tačiau po truputėlį ruošėsi „405″ modelio debiutui, kuris išlaikė tradiciškesnes formas. Tuo tarpu „Citroen" atiteko vaidmuo koks gamintojui ir priklauso – būti visiškai kitokiam.
„BX” buvo vienas sėkmingiausių kompanijos modelių, nes per dvylika gamybos metų „Citroen" pagamino daugiau negu 2,3 milijono „BX” automobilių. Šį kampuotąjį automobilį 1993 metais pakeitė modernesnė, tačiau panašų kėbulo tipą turintį „Xantia”.
Tobuli ingridientai
1982 metais, Paryžiaus automobilių parodoje „Citroen" po Eifelio bokštu pristatė savo naują žaidėją vidutinių automobilių segmente „BX”. Jis pakeitė net labai sėkmingą „GS” modelį. Naujo automobilio dizainą kūrė vienas geriausių to meto dizainerių Marcello Gandini. Pasak jo, sukurti tokio tipo automobilio dizainą įkvėpė „Reliant FW11" ir „Volvo Tunda” automobiliai. Be to, „BX” buvo bene pirmasis PSA bendradarbiavimo vaisius, nes „BX” dalinosi platforma su „Peugeot 405″.
Tačiau „BX” nuo giminaičio ir kitų likusių gamintojų išsiskyrė hidropneumatinė pakaba. Vertėtų paminėti ir tai, jog kapotas, bagažinės dangtis ir bamperiai buvo pagaminti iš plastiko, o diskiniai stabdžiai buvo sumontuoti priekyje ir gale. To meto automobiliams tai buvo itin retas reiškinys.
Ilgalaikės problemos
Tačiau šiam puikiam receptui trukdė pakankamai prasta surinkimo kokybė, jeigu lygintume su konkurentais. Daugelis pirkėjų Vakarų Europoje teigdavo, jog techninė automobilio dalis nėra bloga, viskas su ja tvarkoje, tačiau interjeras buvo surinktas tragiškai. Tokio tipo atsiliepimai „PSA" koncernui skambėjo labai dažnai. Nenuostabu, nes techniniai „Citroen" ir „Peugeot" agregatai dažnai atlaikydavo ne tik garantinį laikotarpį.
GTI
Be įprastų benzininių ir dyzelinių agregatų, labiausiai užmiršta ir mažiau minima „BX” modifikacija yra būtent „GTI”. Šis modelis turėjo 1,9 litro benzininį agregatą, buvo aprūpintas aštuoniais vožtuvais, tiesioginiu įpurškimu. Motoras išvystydavo 122 arklio galias. Su keliais patobulinimais ir pakeitimais jis buvo montuojamas ir į „Peugeot 405 SRi” ir į legendinį „205 GTi”. „Peugeot" automobiliai naudojo kitokį įsiurbimo kolektorių ir cilindrų galvą. Taip pat „Peugeot" modeliai turėjo standesnę važiuoklę negu „Citroen" modeliai bei buvo truputėlį greitesni. „BX GTi” galėdavo pasiekti maksimalų 198 km/h greitį.
Be sportiškosios „GTi” versijos, nereiktų pamiršti ir 1987 metais pasirodžiusios 16 vožtuvų modifikacijos. Tai buvo pats pirmasis automobilis atvykęs iš Prancūzijos turintis 16 vožtuvų benzininį variklį ir buvo skirtas plačiajai masei. Variklis iš esmės buvo ralio varžyboms sukurto „205 Turbo 16″ donoras. Rezultatai buvo daug daugiau negu stulbinantys.
1,9 litro agregatas išvystydavo 160 arklio galių ir 177 NM sukimo momentą. Savo laiku atmosferinis benzininis variklis techniškai buvo tikrai įspūdingas. Tai padėjo šiai mažai raketai iki 100 km/h įsibėgėti per 7,4 sekundės bei pasiekti maksimalų 220 km/h greitį.