Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Nuolatinis nerimas dėl per sparčiai išsikraunančių baterijų ar per ilgai įsikraunančių baterijų turėtų netolimoje ateityje pradingti. Automobiliams skirtų komponentų gamintojai neslepia, jog jie deda daugybę vilčių į greitai įkraunamus ir didesnio energijos tankio „Li-C“ akumuliatorius.
Vokietijos bendrovė „Mahle Powertrain“, jau kurį laiką daug dėmesio skirianti elektros pavaros sistemų kūrimui, pristatė naujo tipo ličio-anglies (Li-C) akumuliatorių, kuris turėtų pasižymėti tiesiog stebuklingomis savybėmis.
Be didelio energijos tankio, kuris reikštų didelę talpą mažame tūryje ir didelės dalies tauriųjų metalų nenaudojimą arba visišką perdirbimą, jis turėtų būti įkraunamas išties labai greitai, palyginus su automobiliais, į kurių bakus pildome benziną ar dyzeliną.
Ši technologija taip pat sujungia akumuliatorių ir superkondensatorių. Pačią bateriją sudaro didelės spartos baterijos anodas ir didelės talpos elektrinis katodas organiniame elektrolitu atskirtame dvisluoksniame kondensatoriuje (EDLC). Labai greitą įkrovimą lemia šiluminis elementų stabilumas ir ilgaamžiškumas, net ir nenaudojant aušinimo sistemos. Be viso to, „Li-C“ akumuliatorius pasižymi 100 000 įkrovimo ciklų trukme be degradacijos, o tai tradicinis įprastų ličio jonų akumuliatorių trūkumas.
„Nerimas dėl per trumpo nuvažiuojamo atstumo įvardijamas kaip pagrindinė kliūtis, trukdanti įsigyti elektromobilius. Tačiau kai galėsime įkrauti akumuliatorių taip pat greitai, kaip ir papildyti automobilio degalų baką, elektromobilių plėtra įgaus visiškai kitą pagreitį", – sako „Mahle Poertrain“ vadovas Mike'as Bassetas.
Tai taip pat reikštų, kad elektromobiliams nereikės tokios didelės talpos akumuliatorių, todėl jie bus lengvesni, taupesni ir pigesni. Savininkai tiesiog dažniau juos įkrautų, tačiau jų įkrovimo laikas būtų nepalyginamai trumpesnis nei dabar.
„Mahle Powertrain“ teigia šiuo metu bandanti naująją technologiją mažame elektriniame motoroleryje, kuris įkraunamas per 90 sekundžių. Žinoma, tokiam sparčiam įkrovimui bus reikalinga gerokai našesnė įkrovimo stotelių infrastruktūra.
Net jeigu atsirastų 500 kW įkrovimo stotelės, jos nepajėgų įkrauti 100 kWh talpos baterijos, tarkime, per tris minutes. Didžiausia problema yra elektros tinklas, kuris nėra pritaikytas tokioms apkrovoms.
Nors „Mahle Powertrian“ akumuliatorius stengiasi išspręsti pagrindinį elektromobilių trūkumą, tačiau jis nepadės išspręsti kitų problemų, kurios slypi elektromobilių gamyboje, elektros energijos gamyboje ar baterijų utilizavime.
Nuolatinis nerimas dėl per sparčiai išsikraunančių baterijų ar per ilgai įsikraunančių baterijų turėtų netolimoje ateityje pradingti. Automobiliams skirtų komponentų gamintojai neslepia, jog jie deda daugybę vilčių į greitai įkraunamus ir didesnio energijos tankio „Li-C“ akumuliatorius.
Vokietijos bendrovė „Mahle Powertrain“, jau kurį laiką daug dėmesio skirianti elektros pavaros sistemų kūrimui, pristatė naujo tipo ličio-anglies (Li-C) akumuliatorių, kuris turėtų pasižymėti tiesiog stebuklingomis savybėmis.
Be didelio energijos tankio, kuris reikštų didelę talpą mažame tūryje ir didelės dalies tauriųjų metalų nenaudojimą arba visišką perdirbimą, jis turėtų būti įkraunamas išties labai greitai, palyginus su automobiliais, į kurių bakus pildome benziną ar dyzeliną.
Ši technologija taip pat sujungia akumuliatorių ir superkondensatorių. Pačią bateriją sudaro didelės spartos baterijos anodas ir didelės talpos elektrinis katodas organiniame elektrolitu atskirtame dvisluoksniame kondensatoriuje (EDLC). Labai greitą įkrovimą lemia šiluminis elementų stabilumas ir ilgaamžiškumas, net ir nenaudojant aušinimo sistemos. Be viso to, „Li-C“ akumuliatorius pasižymi 100 000 įkrovimo ciklų trukme be degradacijos, o tai tradicinis įprastų ličio jonų akumuliatorių trūkumas.
„Nerimas dėl per trumpo nuvažiuojamo atstumo įvardijamas kaip pagrindinė kliūtis, trukdanti įsigyti elektromobilius. Tačiau kai galėsime įkrauti akumuliatorių taip pat greitai, kaip ir papildyti automobilio degalų baką, elektromobilių plėtra įgaus visiškai kitą pagreitį", – sako „Mahle Poertrain“ vadovas Mike'as Bassetas.
Tai taip pat reikštų, kad elektromobiliams nereikės tokios didelės talpos akumuliatorių, todėl jie bus lengvesni, taupesni ir pigesni. Savininkai tiesiog dažniau juos įkrautų, tačiau jų įkrovimo laikas būtų nepalyginamai trumpesnis nei dabar.
„Mahle Powertrain“ teigia šiuo metu bandanti naująją technologiją mažame elektriniame motoroleryje, kuris įkraunamas per 90 sekundžių. Žinoma, tokiam sparčiam įkrovimui bus reikalinga gerokai našesnė įkrovimo stotelių infrastruktūra.
Net jeigu atsirastų 500 kW įkrovimo stotelės, jos nepajėgų įkrauti 100 kWh talpos baterijos, tarkime, per tris minutes. Didžiausia problema yra elektros tinklas, kuris nėra pritaikytas tokioms apkrovoms.
Nors „Mahle Powertrian“ akumuliatorius stengiasi išspręsti pagrindinį elektromobilių trūkumą, tačiau jis nepadės išspręsti kitų problemų, kurios slypi elektromobilių gamyboje, elektros energijos gamyboje ar baterijų utilizavime.