• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektromobiliai turi ne vieną pranašumą prieš tradicinį automobilį, kuris turi benzinu arba dyzelinu varomą variklį. Aplinkosaugininkai nuolatos skalambija, jog elektromobiliai yra draugiški gamtai ir žmonėms. Iš dalies tai yra tiesa, nes elektromobilis riedėdamas bendro naudojimo keliais neišmeta ne menkiausio gramelio CO2, tačiau daugelis pamiršta vieną faktą - iš kur atkeliauja energija leidžianti pakrauti elektromobiliuose esančias baterijas? 
Tiesą sakant, mums asmeniškai, elektromobiliai yra įdomūs dėl kitų priežasčių. Kokių? Eksploatacijos kaštų. Teoriškai, šie automobiliai turėtų eksploatacijos išlaidas kelis kartus. Juk elektromobiliams nereikia keisti tepalų, nereikia keisti paskirstymo diržo ar kitų natūraliai nusidėvinčių komponentų.

Elektromobiliai turi ne vieną pranašumą prieš tradicinį automobilį, kuris turi benzinu arba dyzelinu varomą variklį. Aplinkosaugininkai nuolatos skalambija, jog elektromobiliai yra draugiški gamtai ir žmonėms. Iš dalies tai yra tiesa, nes elektromobilis riedėdamas bendro naudojimo keliais neišmeta ne menkiausio gramelio CO2, tačiau daugelis pamiršta vieną faktą - iš kur atkeliauja energija leidžianti pakrauti elektromobiliuose esančias baterijas? 
Tiesą sakant, mums asmeniškai, elektromobiliai yra įdomūs dėl kitų priežasčių. Kokių? Eksploatacijos kaštų. Teoriškai, šie automobiliai turėtų eksploatacijos išlaidas kelis kartus. Juk elektromobiliams nereikia keisti tepalų, nereikia keisti paskirstymo diržo ar kitų natūraliai nusidėvinčių komponentų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kokie yra „Tesla Model S“ eksploatacijos katai  (4)


Vis dėlto, net ir neturėdami tradicinės vidaus degimo jėgainės, elektromobiliai turi stabdžių diskus, padangas, valytuvus, pakabos komponentus, kurie susidėvi. Komponentus, kurių priežiūra ir pakeitimas nereikalauja milžiniškų išlaidų. Tad pasinaudodami proga, pasidalinsime Kanadoje gyvenančio „Tesla Model S“ savininko patirtimi.
Šios istorijos herojė - 2012 metų gamybos „Tesla Model S“, kuri įvairiais Kanados keliais pravažiavo 104 tūkst. kilometrų. Per šį laikotarpį automobilis pragyveno du žiemos sezonus, kurie Kanadoje būna ne patys draugiškiausi, net ir tradiciniams automobiliams. Taigi, pravažiavus daugiau nei 100 tūkst. kilometrų, automobilio savininkas pajautė, jog stabdžių pedalas nebėra toks standus ir jautriai reaguojantis į komandas.Kanadietis paskambino į oficialią „Tesla“ atstovybę, susitarė dėl automobilio atvežimo į dirbtuves, kuriose vėliau „Tesla Model S“ ir buvo paliktas.

REKLAMA

Kokie yra „Tesla Model S“ eksploatacijos katai  (5)


Praėjus kelioms valandoms, automobilio savininkas sulaukė skambučio iš dirbtuvių, kuriose stovėjo „Tesla“ elektromobilis. Savininkui buvo pasakyta, jog už stabdžių sistemos sutvarkymą jis turės sumokėti 8500 Kanados dolerių arba maždaug 5800 eurų. Taip, „Model S“ yra brangus ir prabangus automobilis, tačiau tai yra milžiniška suma kelis komponentus, kurių savikaina tikrai nėra labai didelė.

REKLAMA
REKLAMA

Kokie yra „Tesla Model S“ eksploatacijos katai  (7)


Tad dabar pereikime prie smulkmenų.


  • Vienas stabdžių suportas (reikėjo keisti visus) - 745 Kanados doleriai ( maždaug 513 eurų )

  • Galinis stabdžių diskas (vieneto kaina, tačiau reikėjo keisti abu) - 331 Kanados doleris ( maždaug 227 eurai )

  • Priekinis stabdžių diskas (vieneto kaina, tačiau reikėjo keisti abu) - 290 Kanados dolerių ( maždaug 199 eurai )

  • Rankinio stabdžio remontas - 1235 Kanados doleriai ( maždaug 850 eurų )


Taigi, galutinė remonto sąmata (detalės + darbas) buvo 5824 doleriai ir 75 centai arba maždaug 4010 eurų.
„Tesla Motors Club“ nariai taip pat teigia, jog „Model S“ automobiliuose esančias baterijas reikės pakeisti po maždaug 8 metų. Tai kiekvienam savininkui gali kainuoti maždaug 34 tūkst. JAV dolerių arba maždaug 30 tūkst. eurų.
Tad kokias išvadas galime padaryti? Ar „Tesla Model S“ eksploatacijos kaštai yra dideli? Iš dalies taip ir iš dalies ne. Nuvažiavus 100 tūkst. kilometrų į automobilį investuoti praktiškai nereikia, tad vienintelis galvos skausmas - reti, bet labai brangūs apsilankymai „Tesla“ servise.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų