• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Svajojantiems apie smagius pasivažinėjimus lenktynių trasoje, kiekvienas „Nemuno žiedo“ guru Jums pasakys, jog iš pradžių reikėtų investuoti ne į variklio galią, „Go fast“ kėbulo detales, o į padangas ir stabdžių sistemą. Šis patarimas negalioja tiems automanams, kurie kiekvieną dieną vairuoja „BMW M4“ arba „Porsche 911“. 
Kiekvienas automobilis turi optimaliausią, jam labiausiai tinkančią stabdžių sistemą. Kiekvienas automobilių gamintojas apgalvoja kiekvieną smulkmeną, todėl nenuostabu, jog „Nissan Micra“ niekada neturės „Brembo“ stabdžių sistemos, o brangiausi „Porsche“ modeliai niekada neatsisakys aukščiausios kokybės produktų, kurie nepavestų automobilio vairuotojo bet kokioje situacijoje.
Norint pamatyti pačias naujausias technologijas, netradicinius inžinierių sprendimus, nuolatos reikia stebėti kaip keičiasi Formulės bolidai. Kiekviena Formulės 1 bolido evoliucija į automanų pasaulį atneša kažką naujo. Retkarčiais tai būna aerodinaminiai elementai, retkarčiais tai būna varikliuose naudojami komponentai. Šį kartą pažvelgsime į Formulės 1 stabdžių sistema ir stabdžių diskus, kurie kiekvienose lenktynėse turi atlaikyti milžiniškas apkrovas.

Svajojantiems apie smagius pasivažinėjimus lenktynių trasoje, kiekvienas „Nemuno žiedo“ guru Jums pasakys, jog iš pradžių reikėtų investuoti ne į variklio galią, „Go fast“ kėbulo detales, o į padangas ir stabdžių sistemą. Šis patarimas negalioja tiems automanams, kurie kiekvieną dieną vairuoja „BMW M4“ arba „Porsche 911“. 
Kiekvienas automobilis turi optimaliausią, jam labiausiai tinkančią stabdžių sistemą. Kiekvienas automobilių gamintojas apgalvoja kiekvieną smulkmeną, todėl nenuostabu, jog „Nissan Micra“ niekada neturės „Brembo“ stabdžių sistemos, o brangiausi „Porsche“ modeliai niekada neatsisakys aukščiausios kokybės produktų, kurie nepavestų automobilio vairuotojo bet kokioje situacijoje.
Norint pamatyti pačias naujausias technologijas, netradicinius inžinierių sprendimus, nuolatos reikia stebėti kaip keičiasi Formulės bolidai. Kiekviena Formulės 1 bolido evoliucija į automanų pasaulį atneša kažką naujo. Retkarčiais tai būna aerodinaminiai elementai, retkarčiais tai būna varikliuose naudojami komponentai. Šį kartą pažvelgsime į Formulės 1 stabdžių sistema ir stabdžių diskus, kurie kiekvienose lenktynėse turi atlaikyti milžiniškas apkrovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Formulės 1 komandos savo bolidus aprūpina iš anglies pluošto pagamintais stabdžių diskais, kurie gali atlaikyti iki 1200 laipsnių karštį. Viena iš priežasčių, kodėl Formulėje 1 naudojami stabdžių diskai pagaminti iš anglies pluošto - sugebėjimas išlikti efektyviems net ir esant aukštai temperatūrai. Palyginimui, daugelyje lengvųjų automobilių sumontuoti stabdžių diskai gali atlaikyti iki 500 laipsnių karštį.
Iš anglies pluošto pagaminti stabdžių diskai, deja, turi vieną trūkumą. Darbinė šių stabdžių diskų temperatūra yra pakankamai aukšta, tad jeigu Formulės 1 bolido vairuotojas stabdžių pedalą paspaudžia iki pat dugno, o stabdžių diskų temperatūra būna pakankamai žema, stebėdami lenktynių transliaciją girdėsite komentatorių šūksnius - „Jensonas Buttonas išlėkė iš trasos. Kas jam atsitiko?“
Automobilių gamintojai norėdami pasinaudoti Formulėje 1 įgyta patirtimi, superautomobilius aprūpina stabdžių diskus, kurie būna pagaminti iš anglies pluošto ir keramikos mišinio.
Pasak Formulės 1 specialistų, darbinė stabdžių diskų temperatūra turi būti ne mažesnė nei 300 laipsnių, tačiau net ir pašildžius stabdžių diskus, su stabdžių pedalu reikėtų elgtis atsargiai. Kodėl? Formulės 1 bolido stabdymo jėga siekia net 6G. Tradicinio lengvojo automobilio stabdymo jėga siekia maždaug 1G.
Keletas faktų apie Formulės 1 stabdžių sistemą :


  • „Brembo“ diskai skirti Formulės 1 bolidams sveria po 1,2 kilogramo. Stabdžių diskų skersmuo - 278 mm ( Ferrari FF stabdžių disko skersmuo 398 mm, svoris - 6.7 kilogramo )

  • Stabdžių suportai sveria tarp 1.5 - 2 kilogramų.

  • Stabdžių suportai lengvuosiuose automobiliuose sugeba atlaikyti 100 000 ar 200 000 kilometrų. Formulės 1 boliduose jie keičiami kas 10 000 kilometrų.

  • Formulės 1 bolidai neturi ABS sistemų


VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų