• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Keturratis – universali transporto priemonė, tinkanti tiek darbui, tiek pramogoms, tačiau jų pasirinkimas dažnai priklauso nuo vieno svarbaus kriterijaus – variklio galios. Lietuvos rinkoje populiariausi modeliai su litriniu darbo tūrio varikliu, o mažesnio galingumo keturračiai dažnai vertinami skeptiškai. Tačiau ar tikrai daugiau galios reiškia geresnį sprendimą?

31

Keturratis – universali transporto priemonė, tinkanti tiek darbui, tiek pramogoms, tačiau jų pasirinkimas dažnai priklauso nuo vieno svarbaus kriterijaus – variklio galios. Lietuvos rinkoje populiariausi modeliai su litriniu darbo tūrio varikliu, o mažesnio galingumo keturračiai dažnai vertinami skeptiškai. Tačiau ar tikrai daugiau galios reiškia geresnį sprendimą?

REKLAMA

Kaip motociklų pasaulyje, taip ir keturračių rinkoje, variklio darbinis tūris dažnai yra svarbiausias techninių savybių rodiklis. Rinkoje dominuoja 450–600 cm³ variklius turintys keturračiai, kurie dėl savo universalumo ypač populiarūs Europoje. Tačiau lietuviai dažnai renkasi 800 cm³ ar net litrinius modelius, kurie, nors ir pasižymi didesne dinamika, greičiu bei našumu, kelia nemažai iššūkių.

Bekelės specialistas Audrius Sutkus atkreipia dėmesį, kad galingesni keturračiai reikalauja ne tik daugiau priežiūros, bet ir geresnių vairavimo įgūdžių. „Litrinis keturratis – smagus, bet sunkiai valdomas. Jis vairuojamas ne tik vairu, bet ir kūnu. Neturint tinkamų įgūdžių, jis gali tapti pavojingas, o jo galimybių daugelis net neišnaudoja“, – teigia jis.

REKLAMA
REKLAMA

Kodėl verta rinktis „aukso viduriuką“

Ekspertai dažnai rekomenduoja vidutinės galios modelius, kurių varikliai siekia 400–600 cm³. Šie keturračiai yra pakankamai galingi tiek darbui ūkyje, tiek pramogoms, tačiau nesukelia papildomų problemų dėl valdymo ar priežiūros. Jie taip pat yra finansiškai patrauklesni – šios kategorijos keturračiai dažnai pasižymi geriausiu kainos ir kokybės santykiu.

REKLAMA

„Ūkyje ar miške 400–600 cm³ galios pakanka. Net su tokiais keturračiais, važiuojant didesniu greičiu asfaltu ar žvyrkeliu, dėl purvinėmis padangomis prarandamo sukibimo jų dinamikos dažniausiai neprireikia“, – pastebi A. Sutkus.

Pavyzdžiui, „CFMoto“ gamoje modeliai, tokie kaip „CForce 450“ ar „CForce 520“, kainuoja 5–7 tūkst. eurų, o didesnio, 625 cm³ darbinio tūrio modeliai kainuoja 7,5–8 tūkst. eurų. Tai ženkliai mažiau nei litrinių keturračių kategorijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Prabangos segmentas: ar verta permokėti?

Pereinant į litrinių keturračių segmentą, kainos ženkliai išauga. Tokie modeliai kaip „CFMoto CForce 1000 Overland G3“ kainuoja apie 14 tūkst. eurų, o sportiniai „Polaris Scrambler“ ar „Sportsman“ modeliai siekia net 18–20 tūkst. eurų.

Pasak A. Sutkaus, tokie keturračiai dažnai perkami dėl prestižo ar specifinių poreikių, tačiau daugeliu atvejų jų galimybių neišnaudojama. „Litriniai keturračiai – tai prabangos prekė. Jie dažnai pasižymi įspūdingomis papildomomis funkcijomis, bet kasdieniam naudojimui jie nėra būtini“, – pabrėžia jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išvada: pasirinkimas pagal poreikius

Keturratis yra funkcionalus ir universalus įrankis, tačiau renkantis svarbu įvertinti savo poreikius, vairavimo įgūdžius ir biudžetą.

Nors galingi modeliai žavi dinamiškumu ir našumu, dažniausiai optimalus pasirinkimas yra vidutinės galios keturračiai, kurie užtikrina gerą kainos, kokybės ir praktiškumo santykį.

Galiausiai svarbiausia – saugumas ir tinkamas transporto priemonės naudojimas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų