• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių apžvalgininkai vis dažniau pusiau juokais, pusiau rimtai naujausius gamyklų vartus paliekančius modelius vadina kompiuteriais ant ratų. Šiuolaikinėse transporto priemonėse naudojami mechaniniai komponentai beveik nekinta jau dešimtmečius, tačiau sparčiai auga pažangiosios elektronikos sistemų ir jų komponentų skaičius. Ši tendencija dar labiau sustiprėjo su elektromobilių plėtra, nes elektros motorais varomi ir gerokai paprastesnės konstrukcijos modeliai dar labiau atrišo gamintojams rankas diegti įvairias programuojamas sistemas. Tad kas laukia vairuotojų toliau?

25

Automobilių apžvalgininkai vis dažniau pusiau juokais, pusiau rimtai naujausius gamyklų vartus paliekančius modelius vadina kompiuteriais ant ratų. Šiuolaikinėse transporto priemonėse naudojami mechaniniai komponentai beveik nekinta jau dešimtmečius, tačiau sparčiai auga pažangiosios elektronikos sistemų ir jų komponentų skaičius. Ši tendencija dar labiau sustiprėjo su elektromobilių plėtra, nes elektros motorais varomi ir gerokai paprastesnės konstrukcijos modeliai dar labiau atrišo gamintojams rankas diegti įvairias programuojamas sistemas. Tad kas laukia vairuotojų toliau?

REKLAMA

Iš automobilių parodų – į technologijų

Automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis sako, kad besidomintiems šia tema viena iškalbingiausių detalių yra itin padažnėję transporto priemonių gamintojų pasirodymai didžiosiose elektronikos ir technologijų parodose. Dar neseniai jose automobilių tematikai geriausiu atveju tekdavo podukros vaidmuo, tačiau dabar viskas apsivertė aukštyn kojomis – tokie garsūs prekių ženklai, kaip „Kia“, „Hyundai“, BMW ar „Honda“, ryškiai šviečia net vartotojiškos elektronikos parodose, kur sceną dalijasi su naujausių telefonų, virtualiosios realybės ar dronų kūrėjais.

„Ir tai neturėtų stebinti. Anksčiau kalbėdami apie transporto priemones dažniausiai skaičiavome arklio galias, pavaras ir varomus ratus, o dabar viską užgožia vertinimai, kaip greitai automobilis susijungia su telefonu, ar kruizo kontrolė gali pati stabdyti ir iš naujo įsibėgėti ir ar balso komandomis galima paprašyti pakeisti sėdynės šildymą, ar dar ne“, – konstatuoja „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos nuolatinis narys.

REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, kaip ir daugybėje kitų sričių, kuriose pasitelkiamos programuojamos sistemos, dabar automobiliuose vienu populiariausių burtažodžių virto dirbtinis intelektas. Jis jau tampa neatsiejama kai kurių automobiliuose naudojamų sistemų dalimi, o vis daugiau gamintojų vykdo įvairias dirbtinio intelekto vystymo iniciatyvas ir ieško jo taikymo galimybių savo veikloje – nuo pačių transporto priemonių iki gamybos įrenginių.

REKLAMA

„Vyrauja bendras supratimas, kad dirbtinio intelekto vystymo produktai tikrai neaplenks automobilių pasaulio. Dėl to galima sakyti, kad vyksta naujos lenktynės: kas ką greičiau ir efektyviau įdiegs, pripratins vartotojus ir užsiims strategiškai pranašesnes pozicijas, kaip kitados su elektromobiliais padarė „Tesla“. Tikėtina, kad naujoves per sėkmingą dirbtinio intelekto technologijų integravimą paskatinę gamintojai ir bus madų diktuotojai netolimoje ateityje“, – samprotauja E. Babelis.

REKLAMA
REKLAMA

Mezga strategines partnerystes

Ekspertų vertinimu, ateities transporto priemonės bus dar labiau priklausomos nuo programinės įrangos. Todėl vis daugiau gamintojų ieško būdų, kaip taikyti dirbtinį intelektą tiek šiems produktams sukurti, tiek jiems naudoti, tiek gamybos bei verslo procesų našumui didinti.

Transporto pramonėje dirbtinis intelektas padeda transformuoti anksčiau daugybės žmogiškųjų išteklių reikalavusius procesus, o automobiliuose leis užtikrinti sklandų ir ypač greitą funkcijų veikimą. Dėl to jau galime regėti besimezgančias naujas inovacijų vystymo partnerystes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, savo technologiškai pažangiais elektromobiliais, kaip antai EV6 ar EV9, pastarajame dešimtmetyje garsėjanti Pietų Korėjos įmonė „Kia“ per savo valdančiąją bendrovę „Hyundai Motor Group“ užmezgė strateginę partnerystę su šiuo metu viena garsiausių technologijų kompanijų „Nvidia“.

Šiuo bendradarbiavimu siekiama paspartinti pažangių dirbtinio intelekto technologijų kūrimą. Integruodama „Nvidia“ dirbtinio intelekto platformas, „Kia“ planuoja tobulinti savo automobilius, gamyklų robotus ir išmaniosios gamybos metodus, o ateityje dirbtinio intelekto valdomos funkcijos taps standartinės visuose gamintojos modeliuose.

REKLAMA

Beje, „Kia“ jau pradėjo integruoti dirbtinį intelektą į savo automobilius, kad palengvintų vairavimą ir sustiprintų saugumą. Pavyzdžiui, naujasis elektrinis SUV modelis EV3 turi dirbtinio intelekto balso asistentą, galintį atsakyti į klausimus, padėti naršyti internete ir valdyti salono funkcijas. Be to, „Kia“ pažangiosios pagalbos vairuotojui sistemos (ADAS) taip pat naudoja dirbtinio intelekto pagrindu varomas technologijas, kad sumažintų žmogiškosios klaidos galimybę ir padidintų važiavimo komfortą.

REKLAMA

Neseniai apie dirbtinio intelekto programinės įrangos diegimą į automobiliuose naudojamus balso asistentus taip pat informavo tokie gamintojai, kaip „Škoda“, „Peugeot“ ar BMW, tad ateityje tai gali tapti nauju rinkos standartu.

Leis progresuoti įvairiose srityse

Vairuotojams dirbtinio intelekto integravimas automobiliuose vis dar kelia nemažai klausimų. Kaip jis pakeis vairavimo įpročius? Kas pagerės? Kokių naujų funkcijų galima tikėtis?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

E. Babelis svarsto, kad artimiausiais metais perversmo keliuose dar neišvysime. Labiau tikėtina, kad gamintojai palaipsniui patobulins jau dabar naudojamų sistemų veikimą. Tačiau platesnis dirbtinio intelekto pritaikymas vėliau gali stipriai paspartinti daugybės kitų sričių progresą.

„Kol kas dažniausiai matysime, kaip dirbtinis intelektas padeda sąveikauti su pačia transporto priemone. Taip pat jau dabar automobiliuose naudojama daugybė funkcijų: programinė įranga sparčiai apdoroja jutiklių surenkamus duomenis ir daro sprendimus, kurie užtikrina sklandų saugumo sistemų veikimą, randa greitesnius maršrutus navigacijos sistemose ir pan. Manau, kad tolimesnis dirbtinio intelekto integravimas į pačią pramonę paspartins kitų inovacijų atsiradimą“, – priduria jis.

REKLAMA

Štai „Kia“ žada pasinaudoti „Nvidia“ procesorių užtikrinamu greitesniu skaičiavimu ir „AI Enterprise“ programine įranga, kad suvaldytų didžiulius duomenų kiekius, reikiamus, norint saugiai vystyti ir treniruoti automobiliuose įvairiai taikomus dirbtinio intelekto modelius. Dirbtinis intelektas taip pat padės gamintojai kurti virtualias gamyklas ir, imituojant tikruosius procesus, rasti būdų, kaip pagerinti gamybos našumą, kokybę bei racionalizuoti išlaidas.

Su „Nvidia“ pagalba „Kia“ toliau vystys saugaus ir patikimo autonominio vairavimo technologijų aplinką. Tai leis gamintojai sparčiau tobulinti jau dabar tokiuose modeliuose, kaip „Kia EV9“, naudojamą trečiojo lygio autonominio vairavimo sistemą. Automobilis su šia sistema gali saugiai be vairuotojo įsikišimo judėti savo eismo juostos viduriu palaikydamas nustatytą greitį arba saugų atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio: lėtėti, kai šis lėtėja, taip pat greitėti, kai šis greitėja, visais atvejais išlaikydamas saugų atstumą ir poziciją.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų