Į klasikinį klausimą, kaip didinti automobilio galią, Simonas atsakymo ilgai neieškojo. Jos didinti tiesiog nereikia. Geriau tuos pinigus išleisti trasos nuomai ir bandyti atkartoti rekordines Dainiaus Matijošaičio trajektorijas. „Youtube“ šie vaizdo įrašai nieko nekainuoja.
„Pradėti užtenka su silpnu automobiliu. Išspaudi iš jo viską – sėdi į galingesnį. Dirbtinai padidinta automobilio galia mažina jo patikimumą. Žiemą treniravausi su simuliatoriumi, o vasarą jau buvau greitesnis. Taigi su tokiu scenarijumi galima tilpti į 2 000 eurų“, – suskaičiuoja jis.
Tiek užtenka pinigų, kad taptum lenktynininku ir turėtum lenktynininį automobilį.
Svarbiausia nepamiršti higienos
Vytas Bilinskas laikosi paprastos filosofijos: „Street“ klasės automobilis į lenktynes turi atvažiuoti pats, o ne ant tralo. Pernai jis su „Porsche“ atvažiavo į Poznanę, palenktyniavo, o grįždamas į Lietuvą dar apsipirko pasienyje. Lenkijos pusėje. Akivaizdu, kad jis žino, kaip elgtis su pinigais.
„Pirmiausiai reikia nusisamdyti gerą mokytoją. Tada galima gerinti stabdžių sistemą. Trečias, bet nemažiau svarbus dalykas – padangos. Žinoma, automobilis turi būti nepriekaištingai tvarkingas. Jame turi veikti visos aktyvios ir pasyvios saugos sistemos. Kitaip visos investicijos neturi prasmės“, – konkretumu tryško ilgametis „Autoplius.lt Fast Lap“ dalyvis.
Jis pritaria S. Urbono skaičiavimams, kad su padangų, amortizatorių ir stabdžių trinkelių patobulinimams galima tilpti į 2000 eurų biudžetą.
„Žinoma, jei turit „Porsche“ arba „
Toyota GT86”, tada užtenka pasikeisti stabdžių trinkeles. Gal ir BMW 325 pradžiai užtektų. Bet kad ir kokį automobilį turėtum, prieš lenktynes reikia pasikeisti visus filtrus, alyvą ir jos pripilti bent 4 mm aukščiau maksimalios ribos“, – pataria patyręs automobilių mechanikas.
Pasak Vyto, to ir užtenka, kad žmogus pajaustų, ar jo gyvenime lenktynės yra reikalingos.
Nusiperki ir „varai“
„Race VGTU“ komandos įkūrėjas Vidmantas Pociūnas „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse dalyvauja pirmąkart. Tačiau jis antram gyvenimui prikėlė ne vieną automobilį, o savo žinias gilina Vilniaus Gedimino technikos universitete. Magistrantas labai greitai reziumuoja, kad geriausia yra nupirkti paruoštą automobilį, nes kiekvienas darbas kainuoja daugiau laiko ir pinigų, nei tai, ką jau kitas buvo padaręs.
„Taip pat svarbu pradėti nuo tinkamo automobilio. Pavyzdžiui, „Mazda MX-5” jau iš gamyklos išvažiavo su tobulu svorio balanso, taigi nereikia pernešinėti akumuliatoriaus į galą ar daryti kitų pakeitimų. Dar svarbiau – ideali kėbulo būklė. Niekas taip gerai nesuvirins kėbulo, kaip tai buvo padaryta gamykloje. Ieškant optimaliausio varianto reikia elgtis panašiai, kaip ieškant automobilio kasdienai. Užtenka pažiūrėti, su kuo važinėja taksistai ir žinai, ką nebrangu vairuoti. Lygiai taip pat trasoje. Manau, kad čia karaliautų „Honda Civic“, – apie pirmuosius žingsnius kalba jis.
Vidmantas siūlo orientuotis į paprastą tikslą – valandas trasoje, o ne garaže.
„Nusiperki kažkieno modifikuotą automobilį ir važiuoji tą patį sezoną. Ne kitą ar dar kitą. Jei nori modifikuoti, tai geriau pirkti „bolt-on“ rinkinius, kuriuose yra viskas, ko reikia. Nes taip motyvacija garaže ir dingsta. Reikia išsikelti realius tikslus ir juos vieną po kito pamažu įgyvendinti“, – apie tvarką garaže ir mintyse kalba jis.
Kai kalba pasisuka apie pinigus „Race VGTU“ pilotas išsitraukia kompiuterį ir parodo kelių puslapių „Excel“ lentelę. Joje surašytas preliminarus ir realus viso sezono biudžetas. Ten suregistruotos kainos nuo automobilio pirkimo ir skirtingų gamintojų padangų iki jo transportavimo į visus „Autoplius.lt Fast Lap“ etapus.
„Taip gali sekti, pavyzdžiui, ar apsimoka turėti savo tralą arba kiek užtrunki prie tam tikrų užduočių“, – planavimo subtilybes nušviečia jis.