Robas Maršalas yra neatsiejamas nuo „Red Bull“ komandos didžiulės sėkmės „Formulė 1“ lenktynėse. Nuo paauglystės pomėgio taisyti senus motociklus ir aistros kariniams lėktuvams iki „Red Bull“ komandos vyriausiojo inžinieriaus pareigų – toks Robo kelias. Stipriausios jo savybės – išmanymas apie greitį ir patikimumą.
Robas linki sėkmės Lietuvos vyksiančių „Red Bull muilinių lenktynių“ dalyviams ir dalijasi penkiais svarbiausiais patarimais:
1. Naudokite tvirtą pagrindą
Pradėkite nuo to, kas nuo seno garsėja, kaip pagrįstai įrodytas tvirtas pagrindas. Matome labai daug muilinių, sukurtų remiantis dviračio ar kartingo dizainu ir jų elementais – tokie bolidai turi neblogas galimybės.
Jums reikės stiprių ratų ir stiprių ašių, nes lenktynės nėra sklandus važiavimas – trasoje yra daug iškilimų ir šuolių. Dažnai matome, kaip muilinės pakyla į orą pravažiavusios kliūtį. Viskas vyksta greitai ir, atrodo, kad padėtis kontroliuojama, tačiau nusileidus lūžta ar išsiskečia ratai. Viskas – tuo lenktynės baigėsi. Muilinės turi būti tvirtos, nesverti per daug ir turėti tinkamai suteptus guolius.
2. Teisingai pasirinkite važiuoklės pagrindą
Jei muilinė yra pastatyta ant teisingai pasirinktos važiuoklės – ant tvirto rėmo ir keturių ratų – ant jos viršaus galite primontuoti bet ką. Galite rinktis kad ir 10 pėdų aukščio kalėdinį pyragą arba kažką kitą. Tačiau nepamirškite, kad viskas, kas bus sutvirtinta tik dviem ar keturiomis medinėmis lentomis, subyrės po pirmojo nelygumo kelyje.
Ypač sudėtingo dizaino bolidai dažnai nepasiekia kalno papėdės ir nebaigia lenktynių. Nesupraskite manęs neteisingai. Kai kurie bolidai tikrai atrodo įspūdingai, jie būna sukurti savo rankomis ir dažnai nuo nulio, tačiau jie per lėti ir subyra, nes kažkas juose neveikia.
3. Kaip sukurti greitą muilinę?
Norint kuo greičiau važiuoti, reikia kiek įmanoma sumažinti vairuotojo kūno svorį. Greičiausias bolidas bus tada, kai vairuotojas sėdės kiek įmanoma žemiau ir tarp ratų, o ne aukštai, nes tada bolidas bus linkęs apvirsti. Ideali muilinė primins senosios mokyklos lenktyninius automobilius. Dėl aerodinaminių savybių didžioji tokių automobilių dalis buvo lašo formos su keturiais išsikišusiais ratais. Toks pasirinkimas – teisingas kelias į sėkmę.
4. Atkreipkite dėmesį į aerodinamiką
Tai gali skambėti kvailai, tačiau aerodinamika tikrai turi reikšmės. Jei virš plokščių paviršių pritaisysite aukštai išsikišančius daiktus, tai jus sulėtins. Nėra tokio bolido, kuris nesusidurtų su oro pasipriešinimu, todėl, jei norite būti greitesni, venkite išsikišančių detalių.
5. Mano maksimaliai gera muilinė
Aš ieškočiau vaikiško kartingo – mieliau rinkčiausi pedalais varomą, nei varikliu. Naudočiau priekinę ašį ir vairo mechanizmą bei pritvirtinčiau stiprius ratus. Jeigu pagrindo detales tvirtinsite lentomis ar kitomis netvariomis medžiagomis, jis gali lengvai subyrėti. Taip pat, labai svarbu, kad jūsų ratų stipinai būtų stiprūs. Kaip pagrindą dizainui pasirinkčiau legendinį britų naikintuvą „Spitfire“. Reikėtų tik nuimti sparnus – tai būtų nuostabu.
Nuo 2000 m. rengiamos muilinių lenktynės yra vienos linksmiausių pasaulyje. Žiūrovus jos džiugina visuose penkiuose planetos žemynuose. Prieš daugiau nei dešimtmetį pirmosios muilinių lenktynės buvo surengtos ir Lietuvoje – 2008 m. jos vyko Vilniuje. Šių metų rugsėjo 15 d. abejingų žiūrovų ir dalyvių nepaliksiančios „Red Bull muilinių lenktynės“ pirmąkart vyks Kaune ant Parodos kalno.
Rugsėjo 15 d. Kaune pirmąkart vyksiančiose „Red Bull muilinių lenktynėse“ dalyvaus per 70 komandų. Norą dalyvauti lenktynėse išreiškė daugiau nei 250 komandų, kurios jau pristatė „muilinių“ brėžinius. Net 74 komandos pateko į pagrindinį etapą ir jau pradėjo gaminti savo egzotiškus bolidus. Dalyviams į pagalbą skuba „F1“ komandos vyriausiasis inžinierius Robas Marshallas, pasidalinęs savo žiniomis, kurios gali padėti nugalėti kuriant mašiną „Red Bull muilinių lenktynėms“.
Kasmet visuose pasaulio žemynuose vykstančios „Red Bull“ muilinių lenktynės sutraukia minias žiūrovų, kuriuos stebina bebaimiai pilotai, išdrįsę lenktyniauti su savo gamybos bemotoriais bolidais, kurie neretai būna labai žaismingi. Didžiausias galvos skausmas dalyviams yra klausimas – kaip greitai ir lengvai sukurti mašiną, kuri būtų greičiausia ir sugebėtų atlaikyti lenktynių trasos išbandymus. Visus atsakymus apie bolidus geriausiai žino „F1“ čempionate lenktyniaujančios „Red Bull“ komandos vyriausiasis inžinierius Robas Marshallas.
Rugsėjo 15 d. Kaune pirmąkart vyksiančiose „Red Bull muilinių lenktynėse“ dalyvaus per 70 komandų. Norą dalyvauti lenktynėse išreiškė daugiau nei 250 komandų, kurios jau pristatė „muilinių“ brėžinius. Net 74 komandos pateko į pagrindinį etapą ir jau pradėjo gaminti savo egzotiškus bolidus. Dalyviams į pagalbą skuba „F1“ komandos vyriausiasis inžinierius Robas Marshallas, pasidalinęs savo žiniomis, kurios gali padėti nugalėti kuriant mašiną „Red Bull muilinių lenktynėms“.
Kasmet visuose pasaulio žemynuose vykstančios „Red Bull“ muilinių lenktynės sutraukia minias žiūrovų, kuriuos stebina bebaimiai pilotai, išdrįsę lenktyniauti su savo gamybos bemotoriais bolidais, kurie neretai būna labai žaismingi. Didžiausias galvos skausmas dalyviams yra klausimas – kaip greitai ir lengvai sukurti mašiną, kuri būtų greičiausia ir sugebėtų atlaikyti lenktynių trasos išbandymus. Visus atsakymus apie bolidus geriausiai žino „F1“ čempionate lenktyniaujančios „Red Bull“ komandos vyriausiasis inžinierius Robas Marshallas.