• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Nugaros skausmas – viena iš labiausiai paplitusių sveikatos problemų. Apie 80 proc. žemės gyventojų yra jautę vienokio ar kitokio intensyvumo nugaros skausmą, apie 20 proc. žmonių nugaros skausmai periodiškai kartojasi. Nugaros problemos yra viena iš dažniausių apsilankymo pas gydytoją priežasčių, šiandien vis daugiau ligonių neišvengia stuburo operacijų ar invalidumo. Daugiausia kenčia darbingo amžiaus žmonės, nors stuburo ligos yra paplitusios įvairiose amžiaus grupėse. Lietuvoje, pagal išduodamų nedarbingumo pažymėjimų kiekį, nugaros problemos yra antroje vietoje po peršalimo ligų.
Nugaros skausmo priežastys gali būti labai įvairios, tai ir stuburo išvaržos, lūžiai, ligos. Bet labiausiai paplitusios priežastys, didinančios krūvį ir įtampą stubure yra:


  1. kūno padėtis sėdint;

  2. netaisyklinga kūno laikysena;

  3. sunkių daiktų kėlimas;

  4. mažas fizinis aktyvumas, taip pat kaip ir per didelis krūvis mankštinantis;

  5. antsvoris;

  6. netinkamas čiužinio pasirinkimas.


Ilgas sėdėjimas automobilyje taip pat gali sukelti įtampą stubure, kadangi nėra galimybės judėti. Taip pat labai svarbu kokioj sėdynėje sėdima. Paprastai automobilio sėdynės yra standartinės ir nėra pritaikytos konkrečiam žmogui. Išeitis yra ergonominės sėdynės, kurios gali būti pritaikytos kiekvienam vairuotojui konkrečiai. Vieni žinomiausių tokių sėdynių gamintojų pasaulyje yra vokiečių kompanija „Recaro“. Pavyzdžiui kai kuriose šalyse, šios kompanijos ergonominių sėdynių įsigyjimas yra finansuojamas valstybės.


Žinia, kad pagrindinės automobilio sėdynės funkcijos yra saugiai išlaikyti vairuotoją kiekvienoje vairavimo situacijoje, apsaugoti kūną avarijos atveju bei patogi ir nevarginanti sėdėsena atpalaiduotų raumenų dėka.
Tačiau, taisyklinga sėdėsena gali apsaugoti ne tik nugarą, bet ir pagerinti vairavimo techniką. Taisyklingai ir patogiai sėdint nepervargstama ir įgyjama didesnė judesių laisvė, reikalinga automobilio valdymui.


Žemiau pateikiama keletas taisyklingos sėdėsenos automobilyje patarimų:

  • Pilnai prispauskite nugarą prie sėdynės atlošo. Atstumas tarp sėdynės krašto ir pedalų turi būti nustatytas taip, kad jūsų keliai būtų šiek tiek sulenkti, kai pedalai yra pilnai nuspausti.



  • Prispauskite savo pečius kiek įmanoma labiau prie sėdynės tlošo. Sėdynės atlošo kampas turi būti nustatytas taip, kad jūs galėtumėt patogiai pasiekti vairą kiek sulenktomis alkūnėmis. Pečiai turi judėti tik sukant vairą.

  • Sėdynę nustatykite kuo įmanoma aukščiau. Tai užtikrins gerą prietaisų bei aplinkos matomumą.

  • Kūno svorio centras turi būti ant sėdynės, jokiu būdu ne ant kojų. Šlaunys vairuojant turi „ilsėtis“.


2006 metais Pasaulinėje automobilių parodoje Ženevoje kompanija „Recaro“, kartu su šveicarų kompanija „Rinspeed“ pristatė automobilinės sėdynės prototipą iš gelio masės, kuri pilnai prisitaiko prie vairuotojo kūno. Kada nors tokie krėslai taps realybe.
Paruošta
recaro.lt



Nugaros skausmas – viena iš labiausiai paplitusių sveikatos problemų. Apie 80 proc. žemės gyventojų yra jautę vienokio ar kitokio intensyvumo nugaros skausmą, apie 20 proc. žmonių nugaros skausmai periodiškai kartojasi. Nugaros problemos yra viena iš dažniausių apsilankymo pas gydytoją priežasčių, šiandien vis daugiau ligonių neišvengia stuburo operacijų ar invalidumo. Daugiausia kenčia darbingo amžiaus žmonės, nors stuburo ligos yra paplitusios įvairiose amžiaus grupėse. Lietuvoje, pagal išduodamų nedarbingumo pažymėjimų kiekį, nugaros problemos yra antroje vietoje po peršalimo ligų.
Nugaros skausmo priežastys gali būti labai įvairios, tai ir stuburo išvaržos, lūžiai, ligos. Bet labiausiai paplitusios priežastys, didinančios krūvį ir įtampą stubure yra:


  1. kūno padėtis sėdint;

  2. netaisyklinga kūno laikysena;

  3. sunkių daiktų kėlimas;

  4. mažas fizinis aktyvumas, taip pat kaip ir per didelis krūvis mankštinantis;

  5. antsvoris;

  6. netinkamas čiužinio pasirinkimas.


Ilgas sėdėjimas automobilyje taip pat gali sukelti įtampą stubure, kadangi nėra galimybės judėti. Taip pat labai svarbu kokioj sėdynėje sėdima. Paprastai automobilio sėdynės yra standartinės ir nėra pritaikytos konkrečiam žmogui. Išeitis yra ergonominės sėdynės, kurios gali būti pritaikytos kiekvienam vairuotojui konkrečiai. Vieni žinomiausių tokių sėdynių gamintojų pasaulyje yra vokiečių kompanija „Recaro“. Pavyzdžiui kai kuriose šalyse, šios kompanijos ergonominių sėdynių įsigyjimas yra finansuojamas valstybės.


Žinia, kad pagrindinės automobilio sėdynės funkcijos yra saugiai išlaikyti vairuotoją kiekvienoje vairavimo situacijoje, apsaugoti kūną avarijos atveju bei patogi ir nevarginanti sėdėsena atpalaiduotų raumenų dėka.
Tačiau, taisyklinga sėdėsena gali apsaugoti ne tik nugarą, bet ir pagerinti vairavimo techniką. Taisyklingai ir patogiai sėdint nepervargstama ir įgyjama didesnė judesių laisvė, reikalinga automobilio valdymui.


Žemiau pateikiama keletas taisyklingos sėdėsenos automobilyje patarimų:

  • Pilnai prispauskite nugarą prie sėdynės atlošo. Atstumas tarp sėdynės krašto ir pedalų turi būti nustatytas taip, kad jūsų keliai būtų šiek tiek sulenkti, kai pedalai yra pilnai nuspausti.



  • Prispauskite savo pečius kiek įmanoma labiau prie sėdynės tlošo. Sėdynės atlošo kampas turi būti nustatytas taip, kad jūs galėtumėt patogiai pasiekti vairą kiek sulenktomis alkūnėmis. Pečiai turi judėti tik sukant vairą.

  • Sėdynę nustatykite kuo įmanoma aukščiau. Tai užtikrins gerą prietaisų bei aplinkos matomumą.

  • Kūno svorio centras turi būti ant sėdynės, jokiu būdu ne ant kojų. Šlaunys vairuojant turi „ilsėtis“.


2006 metais Pasaulinėje automobilių parodoje Ženevoje kompanija „Recaro“, kartu su šveicarų kompanija „Rinspeed“ pristatė automobilinės sėdynės prototipą iš gelio masės, kuri pilnai prisitaiko prie vairuotojo kūno. Kada nors tokie krėslai taps realybe.
Paruošta
recaro.lt

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų