• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Saugus vairavimas – taupus ir kultūringas: jei mokydami nepamirštume į šią privilegiją žiūrėti kaip į komunikacinę veiklą tarp eismo dalyvių, tuomet problemų saugaus eismo srityje gerokai sumažėtų“, – įsitikinęs Saulius Šuminas, „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas.

„Saugus vairavimas – taupus ir kultūringas: jei mokydami nepamirštume į šią privilegiją žiūrėti kaip į komunikacinę veiklą tarp eismo dalyvių, tuomet problemų saugaus eismo srityje gerokai sumažėtų“, – įsitikinęs Saulius Šuminas, „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Taip vairavimo teorijos ir praktikos egzaminavimą kuruojantis vienas „Regitros“ vadovų kalbėjo saugaus eismo pamokas vedantiems mokytojams, iš visos šalies susirinkusiems į Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuotą kvalifikacijos tobulinimo seminarą mokinių saugaus eismo kompetencijų ugdymo tema.

REKLAMA


„Matau daug problemų ir sutinku, kad jums nesiūloma įrankių jas spręsti“, – pripažino Saulius Šuminas. Pasak jo, saugaus eismo klausimai mūsų krašte laikomi transporto inžinerijos veiklos sfera ir taip susiklostė, kad viešumoje šia tema dažniau ir kalbama, dažniau pamirštamas vairavimo socialinis kontekstas.



„Vakarų Europoje saugus eismas yra visuomenės sveikatos mokslų srities objektas, nes keliuose žuvę ir sužeisti asmenys yra visuomenės sveikatos problema“, – sakė S. Šuminas.

REKLAMA
REKLAMA


Seminaro metu atkreiptas mokytojų dėmesys, jog rizikingą vairavimą skatina pagerėjusi transporto infrastruktūra – pakankamos patirties bei žinių stokojantiems paaugliams tai sukuria saugumo iliuziją, perdėtą pasitikėjimą savimi, dėl ko jie dažniau vairuoja rizikingai ir pakliūva į eismo įvykius.



„Studijos rodo, kad eismo įvykių sumažėja, kai didėja nuvažiuotų kilometrų skaičius, todėl reikėtų aiškinti, kad „Regitra“ ne suteikia teisę vairuoti, bet suteikia teisę tobulinti savo įgūdžius savarankiškai pagal socialaus vairavimo elgsenos principus“, – aiškino S. Šuminas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas pabrėžė, jog mokinius su vairavimu pažindinti reikia palaipsniui ir mokyti savo pavyzdžiu (angl. learning by doing metodas) – iki 8 m. amžiaus pavyzdingo pėsčiojo elgesio, nuo 8 iki 14 m. pavyzdingo dviratininko elgesio, 15–18 m. pradėti pažintį su mopedo vairavimu, nuo 18 m. – sužinoti lengvojo automobilio vairuotojo elgsenos nuostatas. Taip Kelių eismo taisyklės taptų ne atminties žiniomis, bet saugumą garantuojančiomis vairuotojo elgesio nuostatomis.



Seminare šalies pedagogai domėjosi „Regitros“ egzaminuotojų atranka, transporto psichologijos mokslo tyrimais, klausė dėl aktualios metodinės literatūros, pripažino, jog dalies saugaus eismo renginių tikslas – prizai, bet ne vertybių ugdymas.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų