• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar kada esat susimastę kas dedasi jūsų automobilio akumuliatoriuje? Norime jums pristatyti fotoreportažą apie tai, kaip Baltarusijoje gaminamos šios gyvybiškai svarbios detalės.


Tik nepagalvokite, kad tai kažkoks tarybinių laikų fabrikas. 75 procentus šios gamyklos akcijų valdo vieni šios pramonės lyderių – amerikiečiai „Exide“. Akumuliatoriai gaminami Pinsko mieste, o įmonės vadovybė turi didelių planų. Pirmiausia plėsti gamybą ir pasiekti 380 tūkst. pagamintų vienetų per metus ribą, o tada tiekti akumuliatorius Rusijoje surenkamam „Volkswagen Polo“.


Taigi, pradėkime kelionę nuo pat pradžių. Akumuliatoriaus gamyba prasideda nuo svarbiausios jo dalies – plokštės, kurioje cirkuliuos elektra. Abi plokštės pusės yra padengtos specialiu švino oksidu. Kuo baterijoje daugiau šių plokščių, tuo galingesnė paleidimo srovė.


Antrasis žingsnis – plokštes suvynioti į akytą polietileną, vengiant kontakto tarp teigiamo ir neigiamo elektrodų.


Tuomet surenkamas rinkinys, susidedantis iš 60-96 plokštelių. Tai ir yra tikroji baterija.


Nors daugumą darbų atlieka automatizuoti įrenginiai, kokybę užtikrina kvalifikuoti darbuotojai. Jie pataiso mašinų broką.


Tuomet plokščių komplektai yra dedami į kitą įtaisą, kuriame pašalinamas oksidacijos sluoksnis.


Dabar prasideda pagrindinis procesas – plokščių sujungimas. Tam naudojamas iki 400 laipsnių įkaitintas švinas, kuris pilamas į specialias formas ir iškart atvėsinamas.


Beje, siekiant apsaugoti darbuotojus nuo kenksmingų sąlygų, kiekvienas iš jų visada nešioja specialius batus ir veido kaukes. Administracija kiekvieną mėnesį siunčia pasitikrinti visus darbuotojus, ar švinas nepakenkė jų organizmui.


Sekantis gamybos etapas – plastmasinių dėžių paruošimas plokščių paketams. Beje, jos importuojamos iš Lenkijos arba Prancūzijos.


Pagaliau švino oksido plokštelės pasiekė savo ilgalaikes darbo vietas. Aiškiai matoma, kaip elektra tekės per jas.


Suvirinus plokštelių sujungimus, ateina laikas dar vienam kokybės patikrinimui. Tai atliekama specialia mašina, kurią valdo akylas darbuotojas.


Praėjus patikrinimą, akumuliatoriai po truputį įgauna prekinę išvaizdą.


Atėjo laikas uždėti pliuso ir minuso antgalius. Beje, minuso antgalis yra kiek plonesnis.


Štai dar vienas patikrinimas. Šį kartą tikrinama, ar akumuliatorius yra sandarus. Tai daro specialus aparatas į bateriją pūsdamas orą ir tikrindamas ar yra nesandarių vietų.


Jei baterija praeiną kokybės patikrinimą, ji keliauja į patalpą, kurioje akumuliatoriai yra pripildomi sieros rūgštimi. Tai atlieka automatizuota techniką, kurią prižiūri visas apsaugines priemones dėvintys darbuotojai.


Užpildžius visais reikiamais skysčiais, ateina laikas akumuliatorių pakrauti. Tai daroma atskiroje patalpoje, o krovimas užtrunka nuo 15 iki 40 valandų.


Po krovimo, ateina laikas akumuliatorius nuplauti specialioje mašinoje. Tai reikalinga, jei ant korpuso yra užsilikę rūgšties pėdsakų.


Galiausiai užklijuojami lipdukai. Baltarusijos rinkai skirti akumuliatoriai vadinasi „Zubr“, o Rusijos – „Hagen“. Galbūt esate matę baterijų su tokiais pavadinimais ir Lietuvoje?

Ar kada esat susimastę kas dedasi jūsų automobilio akumuliatoriuje? Norime jums pristatyti fotoreportažą apie tai, kaip Baltarusijoje gaminamos šios gyvybiškai svarbios detalės.


Tik nepagalvokite, kad tai kažkoks tarybinių laikų fabrikas. 75 procentus šios gamyklos akcijų valdo vieni šios pramonės lyderių – amerikiečiai „Exide“. Akumuliatoriai gaminami Pinsko mieste, o įmonės vadovybė turi didelių planų. Pirmiausia plėsti gamybą ir pasiekti 380 tūkst. pagamintų vienetų per metus ribą, o tada tiekti akumuliatorius Rusijoje surenkamam „Volkswagen Polo“.


Taigi, pradėkime kelionę nuo pat pradžių. Akumuliatoriaus gamyba prasideda nuo svarbiausios jo dalies – plokštės, kurioje cirkuliuos elektra. Abi plokštės pusės yra padengtos specialiu švino oksidu. Kuo baterijoje daugiau šių plokščių, tuo galingesnė paleidimo srovė.


Antrasis žingsnis – plokštes suvynioti į akytą polietileną, vengiant kontakto tarp teigiamo ir neigiamo elektrodų.


Tuomet surenkamas rinkinys, susidedantis iš 60-96 plokštelių. Tai ir yra tikroji baterija.


Nors daugumą darbų atlieka automatizuoti įrenginiai, kokybę užtikrina kvalifikuoti darbuotojai. Jie pataiso mašinų broką.


Tuomet plokščių komplektai yra dedami į kitą įtaisą, kuriame pašalinamas oksidacijos sluoksnis.


Dabar prasideda pagrindinis procesas – plokščių sujungimas. Tam naudojamas iki 400 laipsnių įkaitintas švinas, kuris pilamas į specialias formas ir iškart atvėsinamas.


Beje, siekiant apsaugoti darbuotojus nuo kenksmingų sąlygų, kiekvienas iš jų visada nešioja specialius batus ir veido kaukes. Administracija kiekvieną mėnesį siunčia pasitikrinti visus darbuotojus, ar švinas nepakenkė jų organizmui.


Sekantis gamybos etapas – plastmasinių dėžių paruošimas plokščių paketams. Beje, jos importuojamos iš Lenkijos arba Prancūzijos.


Pagaliau švino oksido plokštelės pasiekė savo ilgalaikes darbo vietas. Aiškiai matoma, kaip elektra tekės per jas.


Suvirinus plokštelių sujungimus, ateina laikas dar vienam kokybės patikrinimui. Tai atliekama specialia mašina, kurią valdo akylas darbuotojas.


Praėjus patikrinimą, akumuliatoriai po truputį įgauna prekinę išvaizdą.


Atėjo laikas uždėti pliuso ir minuso antgalius. Beje, minuso antgalis yra kiek plonesnis.


Štai dar vienas patikrinimas. Šį kartą tikrinama, ar akumuliatorius yra sandarus. Tai daro specialus aparatas į bateriją pūsdamas orą ir tikrindamas ar yra nesandarių vietų.


Jei baterija praeiną kokybės patikrinimą, ji keliauja į patalpą, kurioje akumuliatoriai yra pripildomi sieros rūgštimi. Tai atlieka automatizuota techniką, kurią prižiūri visas apsaugines priemones dėvintys darbuotojai.


Užpildžius visais reikiamais skysčiais, ateina laikas akumuliatorių pakrauti. Tai daroma atskiroje patalpoje, o krovimas užtrunka nuo 15 iki 40 valandų.


Po krovimo, ateina laikas akumuliatorius nuplauti specialioje mašinoje. Tai reikalinga, jei ant korpuso yra užsilikę rūgšties pėdsakų.


Galiausiai užklijuojami lipdukai. Baltarusijos rinkai skirti akumuliatoriai vadinasi „Zubr“, o Rusijos – „Hagen“. Galbūt esate matę baterijų su tokiais pavadinimais ir Lietuvoje?

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų