• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 

Šiemet „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkurse – net 27 nauji, šalyje šiais metais debiutavę, automobiliai. Ir, sako konkurse taškus ant „i“ dėliosianti komisija, daugiau nei 1,8 mln. vertės konkurso autoparkas itin gerai atspindi, kas vyksta automobilių pramonėje.

REKLAMA
REKLAMA

 

Pirmiausia, sako konkurso ekspertai, verta atkreipti dėmesį į automobilių kėbulo tipą. Daugiau nei penkerius metus „Metų automobilio“ paieškose dominuoja SUV tipo – didesnę prošvaisą ir visureigo kėbulą turintys – modeliai. Šių metų automobilių parke iš 27 modelių – 15 yra SUV.

REKLAMA

 

 

Tiesa, toks kėbulas tikrai nereiškia, kad visi automobilio ratai bus varantieji. Iš 15 miesto visureigių tik 8 turi visus varančiuosius ratus.

 

Audi RS3

 

Dyzelinių nebematyti

 

 

Dar viena tendencija, besitęsianti kelerius metus – išnykę dyzeliniai automobiliai. Nors rinkoje jų tikrai dar galima rasti, automobilių gamintojų atstovai, neretai konkursui pristatantys tai, kas labiausiai perkama ir patraukliausia vairuotojams, registruoja benzinu arba elektra varomus modelius.

REKLAMA
REKLAMA

 

 

2019-ieji buvo paskutiniai metai, kai „Metų automobilio“ dalyvių parke dar dominavo dyzeliu varomi modeliai. Nuo 2020-ųjų į viršų šoko benzininių automobilių skaičius. O šių metų konkursas rodo dar vieną pokytį: nors žiūrint į dalyvių sąrašą gali pasirodyti, kad čia – vienas dyzelinu varomas modelis ir dauguma benzininių, tiesa ta, kad daugelį automobilių galima pavadinti hibridiniais, mat jie yra taip vadinami švelnieji hibridai (angl. Mild Hybrid – MHEV).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

Škoda Karoq

 

Skaičiai auga

 

 

Dar viena tendencija rodo, kad sparčiai didėja elektromobilių baterijų talpa. Jei renkant 2021-ųjų „Metų automobilį“ vidutinė baterijos talpa buvo 57 kilovatvalandės (kWh), tai ieškant 2023 m. geriausio, vidutinė talpa siekia jau 85 kWh.

 

 

Su tuo susijęs ir elektra įveikiamo atstumo augimas. Remiantis standartizuotų testų (WLTP) rezultatais, šiemet nuvažiuojamo atstumo vidurkis – 498 km. Vos prieš metus šis rodiklis buvo 438 km, o 2021-ųjų konkurse – 334 km.

REKLAMA

 

 

Toks rodiklių augimas lemia ir tai, kad automobiliai sunkėja. Štai 2019-aisiais vidutinis konkurso dalyvių svoris siekė 1580 kg, o šių metų konkurse – 1817 kg. Ir, pastebi komisijos nariai, į viršų automobilių svorio rodikliai šoko tada, kai konkurse ėmė daugėti elektromobilių.

 

Nissan Ariya elektromobilis

 

Išaugo galia

 

 

Konkurso „Metų automobilis“ dalyvių parke kasmet didėja ir dar vienas skaičius – automobilių galia. Pokytis ženklus: 2019-aisiais vidutinė konkurse esančių modelių galia siekė 186 AG, o vidutinis maksimalus sukimo momentas buvo 351 Nm.

REKLAMA

 

 

Šiemet rezultatai kardinaliai kitokie: vidutinė galia siekia jau 253 AG, o sukimo momentas ūgtelėjęs iki 378 Nm.

 

 

Visgi auganti galia tikrai nereiškia, kad auga ir automobilių greitis. Jei 2020-aisiais konkurso dalyviai 100 km/val. pasiekdavo per maždaug 7,7 sek., šiemet šis rodiklis tik vos mažėlesnis – 100 km/val.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

Mercedes-Benz EQS elektromobilis

 

Labiausiai keitėsi kainos

 

 

Didžiausi pokyčiai, sako „Lietuvos metų automobilio“ konkurso komisijos nariai, matomi žvalgantis kainoraščiuose. Dar 2021-ųjų konkurse vidutinė dalyvio, turinčio standartinę įrangą, kaina siekė 33 tūkst. eurų, o konkursui pristatomas modelis kainavo vidutiniškai 44 tūkst. eurų.

REKLAMA

 

 

Dabar tokių kainų nematyti. Prabėgus vos dvejiems metams vidutinė standartinę įrangą turinčio modelio kaina siekia 48 tūkst. eurų, o pristatomo konkursui – 67 tūkst. eurų. Toks kainų augimas prilygsta kone 50 proc. šuoliui per dvejus metus.

 

Porsche Taycan Sport Turismo elektromobilis

 

Šių metų konkurso lyderiai

 

 

Brangiausias šių metų konkurso modelis – EQS iš „Mercedes-EQ“. Konkurse esančio modelio kaina siekia 181 tūkst. eurų. Beje, bendra konkurso automobilių parko vertė – kiek daugiau nei 1,8 mln. eurų.

REKLAMA

 

 

Greičiausiai iki 100 km/val. pagreitėja taip pat EQS modelis. 100 km/val. jis pasiekia per 3,5 sek. Nedaug nuo jo atsilieka 167 tūkst. eurų kainuojantis „Porsche Taycan GTS Sport Turismo“, kuris 100 km/val. greitį pasiekia per 3,7 sek.

 

 

Pigiausias konkurso modelis šiemet – „Škoda Fabia“. Renginiui pristatyto modelio kaina siekia 24 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

 

Galingiausias konkurso modelis yra „Mercedes-AMG EQE“, kurio galia – 625 AG, o maksimalus sukimo momentas – 950 Nm.

 

 

 

Cupra Born elektromobilis

 

 

 

Alfa Romeo Tonale SUV

 

 

 

Mercedes-Benz EQS elektromobilis

 

 

 

Audi Q4 e-Tron elektromobilis

 

 

 

Citroën C5X

 

 

 

Volkswagen ID.5 GTX elektromobilis

 

 

 

Citroën C5 Aircross SUV

 

 

 

Volvo C40 elektromobilis

 

 

 

Toyota Corolla Cross

 

 

 

Škoda Fabia

 

 

 

Hibridinis Peugeot 308

 

 

 

Mercedes-Benz EQE elektromobilis

 

 

 

Mercedes-Benz GLC SUV

 

 

 

Škoda Karoq

 

 

 

Maserati Grecale

 

 

 

Suzuki S-Cross

 

 

 

Mazda CX-60 SUV

 

 

 

Renault Megane e-Tech elektromobilis

 

 

 

Porsche Taycan Sport Turismo elektromobilis

 

 

 

Nissan Ariya elektromobilis

 

 

 

Lexus NX SUV

 

 

 

Honda Civic

 

 

 

Honda HR-V

 

 

 

Volkswagen Taigo

 

 

 

Audi RS3

 

 

 

Opel Astra

 

 

 

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų