• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2023-iaisiais Lietuvoje perkamiausių naujų automobilių dešimtuke buvo net aštuoni krosoveriai. Regis, kiti kėbulo tipai lietuvių nebedomina. Ar tikrai didesnio pravažumo hečbekų ir universalų atitikmenys yra geriausi Lietuvos vairuotojams?

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2023-iaisiais Lietuvoje perkamiausių naujų automobilių dešimtuke buvo net aštuoni krosoveriai. Regis, kiti kėbulo tipai lietuvių nebedomina. Ar tikrai didesnio pravažumo hečbekų ir universalų atitikmenys yra geriausi Lietuvos vairuotojams?

REKLAMA

Krosoveriai – madingiausi

Nors keliuose vis dar matome daug automobilių su klasikinio sedano, hečbeko ar universalo tipo kėbulais (jie populiarūs naudotų transporto priemonių rinkoje), Lietuvos naujų automobilių rinkoje jų sparčiai mažėja. Sedanus ar hečbekus daugiausia perka įmonės, o asmeninėms reikmėms vairuotojai renkasi didesnio pravažumo krosoverius.

Tik pažiūrėkite į 2023 metų perkamiausių automobilių Lietuvoje dešimtuką. Trejetuke – tradiciniai modeliai, išlaikantys lyderių pozicijas jau daugelį metų: „Toyota Corolla“, „Toyota RAV4“ ir „Škoda Octavia“. Tarp įmonių paklausūs „Corolla“ ir „Octavia“ – vieninteliai ne krosoveriai visame dešimtuke.

REKLAMA
REKLAMA

Į ketvirtąją populiariausių Lietuvoje vietą pakilo naujos kartos „Kia Sportage“. Už jo iš eilės rikiuojasi „Toyota Yaris Cross“, „Škoda Kamiq“, „VW Tiguan“, „VW T-Cross“, „Dacia Duster“ ir „Toyota C-HR“. Vien tik maži ir vidutinio dydžio krosoveriai.

REKLAMA

„Manau, didelio populiarumo priežastis – mada. Mados keičiasi, būna įvairių tendencijų. Jos galioja tiek drabužiams, tiek mašinoms. Kitados buvo graibstomi vienatūriai, dabar – SUV, krosoveriai, kurie nėra visureigiai. Žmonės dabar gyvena miestuose ir jie sako, kad jiems su tokiais modeliais patogiau važinėti, lengviau įlipti, išlipti“, – aiškina žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktorius Vitoldas Milius.

REKLAMA
REKLAMA

Ekspertai vertina prieštaringai, o žmonėms patinka

Žurnalistai neretai reiškia nepasitenkinimą didesnio pravažumo automobiliais, nes jie ne tokie praktiški, dėl aukšto kėbulo – prasčiau valdomi ir teoriškai dėl didesnio svorio ir oro pasipriešinimo – ne tokie ekonomiški. Tai – ekspertų, kurie dažniausiai yra automobilių ir vairavimo entuziastai nuomonė, tačiau panašu, jog pirkėjams šie kriterijai nelabai svarbūs. Retas ieško emocijų sukiojant vairą, svarbūs kiti potyriai – saugumas ir užtikrintumas prie vairo, o jį žmonėms suteikia paaukštinti modeliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tikrųjų vairuotojų, sukančių daug kilometrų, nebėra daug, jie ir toliau rinksis universalus, hečbekus. Dabar reikia būti specifiniu žmogumi, kažką suprasti apie vairavimą, kad pajaustum tradicinių kėbulo tipų privalumus, nes krosoveriai irgi gerai važiuoja. Jie galbūt daugeliu aspektų yra vidutiniški, bet puikiai pritaikyti visiems gyvenimo atvejams. Žmonėms nebereikia blaškytis, nes jie visiškai patenkina jų poreikį važiuoti“, – sako V. Milius.

REKLAMA

Aukso viduriukas

Šiuolaikinės technologijos leido net ir aukštesnius automobilius padaryti saugiai valdomus, komfortiškus, o krosoverio konstrukcija leidžia rasti aukso viduriuką tarp visų kėbulo tipų.

Pavyzdžiui, kalbant apie praktiškumą, universalai turi didžiausias bagažines. Štai trečias paklausiausias automobilis Lietuvoje, „Škoda Octavia“ universalas, turi 640 litrų dydžio bagažinę. O ketvirto populiariausio „Kia Sportage“ bagažinė – 591 litro. Ji mažesnė, tačiau nežymiai.

REKLAMA

O štai kėbulo ilgiai skiriasi labiau. „Octavia“ yra 4,7 m ilgio, o „Sportage“ – 4,515 m. Dėl beveik 20 cm ilgio skirtumo krosoverį lengviau manevruoti ankštose ir gausiai užstatytose miestų gatvėse ar aikštelėse.

Tikėtina, kad „Škoda Octavia“ dėl žemesnio svorio centro bus tiksliau, tačiau šiuolaikiniai vairuotojai į mėgėjiškas slalomo varžybas nevažinėja. Jie važinėja gatvėmis iš namų į darbą, veža vaikus į mokyklą, vyksta į prekybos centrus apsipirkti, savaitgaliais galbūt traukia į sodybą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokiose kelionėse gerokai aktualesnė yra 18 cm „Kia Sportage“ prošvaisa, leidžianti priekiu prisiparkuoti prie aukštų šaligatvio bortų nebijant nubraukti buferių. Aukštesnis automobilis neįpareigoja vairuotojų atidžiai žiūrėti į smulkmenas, leidžia jiems ramiau jaustis prie vairo.

O ten jiems emocijas žadina kiti elementai: geras junglumas su mobiliaisiais įrenginiais, kokybiškai grojanti muzika, malonios medžiagos. Pamatines vairavimo teikiamas emocijas pakeitė saugumo ir pagalbos vairuotojui įranga – ji vairavimą pavertė nebe darbu, o paprasta kasdiene užduotimi.

REKLAMA

Pirkėjai iš transporto priemonių nori kitokių emocijų. Tą rodo britų automobilių pirkimo gidas „Edmunds“, geriausiu SUV antrus metus iš eilės išrinkęs minėtą „Sportage“ modelį – jis pasižymi ne tik puikiomis važiavimo savybėmis, praktiškumu, bet ir gausia standartine įranga. Naujausiame „Edmunds“ konkurse geriausiu iš geriausių tapo taip pat SUV modelis. Didelis septynvietis elektrinis „Kia EV9“ ekspertus nustebino ne tik praktiškomis savybėmis, bet ir inovacijomis.

REKLAMA

Problemas sprendžia hibridinė pavara

O kaip dėl našumo? Šiais laikais ekologija ir mažesnis poveikis aplinkai yra itin svarbūs, tačiau ironiška, kad žmonės renkasi vis aukštesnius ir sunkesnius automobilius, kuriems išjudinti reikia daugiau energijos. Čia situaciją vėlgi gelbėja modernios technologijos – hibridinės sistemos.

„Toyotos“ sukurtą technologiją perėmė, savaip patobulino ir modeliams pritaikė diduma gamintojų, taigi ir didžioji dalis krosoverių dabar gatvėmis važinėja teršdami mažiau nei anksčiau gaminti automobiliai su klasikinio tipo kėbulais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vyksta urbanizacija, vis daugiau žmonių keliasi į miestus. Būtent miestuose hibridiniai modeliai labiausiai pasiteisina, jie iš tiesų yra ekonomiškesni už neturinčius šios sistemos. O jei žmogus turi kur įkrauti automobilį, pasirinkęs įkraunamojo hibrido versiją, mieste gali važinėti naudodamas vien tik elektrą, o, kai reikia nukakti toliau, gali įjungti kelionių neribojantį vidaus degimo variklį“, – apibendrina V. Milius.

REKLAMA

Pavyzdžiui, įkraunamojo hibrido sistemą turinčiame „Kia Sportage“ sumontuota 13,8 kWh baterija, kuri, gamintojo duomenimis, leidžia viena įkrova įveikti 78 km vien elektra. Daugumai žmonių to pakanka kasdienėms kelionėms mieste. Tačiau jį reikia įkrauti, todėl nemaža dalis pirkėjų renkasi įprastus hibridinius modelius.

„Sportage“ su paprasto hibrido varikliu turi nedidelę 1,49 kWh bateriją, kuri yra įkraunama, pavyzdžiui, stabdant, o energiją atiduoda greitėjant. Baterija padeda sumažinti apkrovą vidaus degimo varikliui tuomet, kai ji – didžiausia. Tokia technologija mieste, kuriame eismas vyksta daug kartų stabdant ir daug kartų greitėjant, leidžia pastebimai sumažinti degalų sąnaudas.

REKLAMA

Taip pat elektros varikliai hibriduose padeda pasiekti gerų dinaminių rodiklių. Dažnai galingiausios šiuolaikinių krosoverių versijos – hibridinės. Įprastas „Sportage“ išvysto 180 AG, hibridas – 230 AG, o įkraunamasis hibridas – net 265 AG.

„Hibridiniai krosoveriai populiarūs dėl to, kad jų gamintojai į vieną paketą sudeda daug kasdieniam vairuotojo gyvenimui reikalingų savybių“, – konstatuoja V. Milius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų