Ja siekiama sukurti mobilų repo trampliną jaunimui ir muzikos kūrimą padaryti prieinamą kuo didesniam skaičiui žmonių. Išskirtinio projekto kūrėjai praskleidžia kūrybos proceso užkulisius ir pasakoja, su kokiais iššūkiais susidūrė konstruodami šią unikalią transporto priemonę.
Kiekvienai aistrai yra profesija, o kiekvienai profesijai – speciali komercinė transporto priemonė. Ne išimtis ir muzikos kūryba. Tai įrodo pagal socialinės atsakomybės programą „Duok penkis“ sukurtas „garso sunkvežimis“. 2023 m. pavasarį penkiems talentingiems finalistams buvo suteikta galimybė įrašinėti profesionaliomis sąlygomis – mobiliojoje įrašų studijoje.
Kurdama šiam tikslui skirtą „Master“ pagrindu sukurtą transporto priemonę, „Renault“ bendradarbiavo su dviem partneriais, kurių vienas specializuojasi architektūrinės akustikos, o kitas – kėbulo srityje: „Red House“ ir „Pro Car“. Šios itin sudėtingos ir unikalios perdarymo iniciatyvos rezultatas – įrašų studija ant ratų tapęs „Renault Master“.
Kai iššūkiai diktuoja muzikinį toną
Prieš paversdami įprastą „Renault Master“ mobiliąja įrašų studija, kūrėjai turėjo aiškiai suprasti projekto poreikius ir reikalavimus.
„Turėjome daugybę reikalavimų, susijusių su transporto priemonės konstrukcija. Jame turėjo būti įrengta profesionali įrašų studija, jis turėjo sverti mažiau nei 3,5 tonos, kad juo būtų galima važinėti su standartiniu B kategorijos vairuotojo pažymėjimu, jis turėjo būti pagamintas iš ekologiškų medžiagų ir, svarbiausia, atitikti „Renault“ DNR“, – sako Annejela Royoux, „Renault“ rinkodaros skyriaus įvaizdžio ir rėmimo partnerysčių vadovė.
Pašnekovės teigimu, šie reikalavimai buvo sudėtingi visais atžvilgiais. Techniniu požiūriu reikėjo užtikrinti optimalią garso izoliaciją, laikantis transporto priemonės svorio ir dydžio apribojimų. Siekdama šio tikslo, „Renault“ pasinaudojo ne tik savo patirtimi, bet ir specializuotų partnerių – architektūrinės akustikos eksperto „Red House“, kūrusio įrašų studiją, ir „Pro Car“, kuris buvo atsakingas už transporto priemonės kėbulo dizainą.
Svoris „sunkiam garsui“
Kaip aiškina „Pro Car“ vyriausiasis specialistas Olivieras Guerry, pirmasis iššūkis buvo rasti tinkamą pusiausvyrą tarp sunkvežimio svorio ir jo akustinių savybių.
„Gerą akustiką galima pasiekti užtikrinant, kad medžiagos judėtų kuo mažiau, o tai padidina svorį. Tačiau čia ne patalpa, o komercinė transporto priemonė, kurią vairuoti turėtų pakakti B kategorijos vairuotojo pažymėjimo ir kuri turėjo sverti ne daugiau kaip 3,5 tonos, todėl privalėjome kontroliuoti jos svorį“, – apie kūrybos procesą pasakoja jis.
Savo ruožtu „Red House“ įkūrėjas ir meno vadovas Lucas Medus, pabrėždamas, kad kiekviename perdarymo proceso etape buvo tikrinamas svoris, sako: „Tai buvo stebima viso projekto metu, įskaitant garso izoliacijos ir garso apdorojimo procesus, taip pat apdailos elementus ir baldus. Viską suplanavome iki paskutinio varžtelio, kad nepridėtume trimis gramais per daug.“
Kūrėjų teigimu, dėl šiam dideliam projektui būdingo svorio apribojimo komandos turėjo nuolat atlikti bandymus, skaičiavimus ir žongliruoti medžiagomis, iš kurių bus suformuotas ir įrengtas garso sunkvežimis. Tačiau komanda buvo išradinga, ieškodama tinkamų medžiagų ir kurdama sumanų išdėstymą.
„Viskas, kas buvo dedama į furgoną, buvo pasverta ir kruopščiai apgalvota, kad būtų užtikrintas svorio apribojimas. Medžiagas rinkomės atsižvelgdami į jų standumą ir svorį, taip pat sprendėme, kaip jas pritaikyti savo poreikiams. Pasirinkome ekologiškas garso izoliacijos medžiagas, kad nereikėtų naudoti akmens ar stiklo vatos. Likusią dalį daugiausia sudaro mediena“, – detalizuoja Julienas Ravary, „Red House“ asocijuotas akustikos specialistas ir studijos dizaineris.
Vairuoti, dainuoti, įrašinėti
Svarbu pažymėti, kad iššūkiu kūrėjams tapo ir itin ribota erdvė. Esminis uždavinys buvo sukurti visiškai funkcionalią profesionalią įrašų studiją modelio „Renault Master“ 9 kub. m krovinių skyriaus erdvėje, kartu užtikrinant dvi atskiras erdvės be vairuotojo kabinos, kad dainininkas nebūtų valdymo kambaryje.
„Mano užduotis buvo sukurti įrašų studiją, kuri tilptų į furgoną – uždarą ir ribotą erdvę, kurioje nėra tokios laisvės kaip kitose erdvėse“, – akcentuoja L. Medus.
Jo kolega J. Ravary priduria, kad kiekviena erdvė automobilyje yra mažesnė nei 5 kv. m. „Dar niekada nebuvome dirbę tokiose mažose erdvėse. Atsižvelgiant į transporto priemonės apribojimus, reikėjo daug prisitaikymo ir techninių žinių, kad būtų integruota viskas, ko norėjome“, – patirtimi dalijasi vienas „garso sunkvežimio“ kūrėjų.