BMW 330d
Kuo išskirtinis gali būti dyzelinis BMW? Kai prie jo vairo sėda vienas didžiausių automobilių sporto rėmėjų Lietuvoje Rimantas Blažulionis su komanda, net ir dyzelinis BMW gali kalnus nuversti. Arba, lenktyniniais terminais kalbant, aukštą vietą užimti. Pavyzdžiui, antrą bendroje įskaitoje 2011 m. Arba dar ne kartą patekti į „Top 10“.
Tai vienas pirmųjų 1000 km lenktynėse dalyvavusių dyzelinių automobilių, įrodžiusių, jog maratoninėse lenktynėse svarbus ne momentinis greitis, o ištvermė. „Rimo“ komanda niekada nebūdavo greičiausia viename rate, tačiau dyzelinis BMW vartodavo mažiau degalų ir kol greičiausi „Porsche“ stovėdavo degalinėje, juodų dūmų debesį už savęs paliekantis BMW toliau sukdavo ekonomiškus ratus.
BMW 6
„WinArt“ komanda niekada nekovojo dėl aukščiausių pozicijų maratoninėse Palangos lenktynėse, tačiau jų automobilis – dabar jau daugiau nei 30 metų sulaukęs BMW 6 – tapo neatsiejamu „Aurum 1006 km“ varžybų atributu. Šios komandos istorija primena „Alfa Romeo“ klubo – rinkoje yra daugybė pigesnių ir greitesnių automobilių, tačiau lenktyniavimas išskirtiniu automobiliu kartais yra svarbiau už bet kokią pergalę.
„Ford Escort“
Daug metų seniausio „Aurum 1006 km“ lenktynių automobilio statusą turėjo britų Hollandų šeimynos atgabenamas „Ford Escort“. Linksmieji britai yra „Ford“ gerbėjai ir šios markės automobilius anksčiau paruošdavo ne tik pagrindinėms lenktynėms, bet ir papildomiems renginiams – pavyzdžiui, Hollandai nepraleisdavo istorinių automobilių varžybų. 2018 m. visų turėtų „Escort“ atsargos išseko, tačiau Hollandai dar turėtų išbėgti į aikštelę.
„Honda Civic Type-R“
„Civic“ neskamba įspūdingai, tačiau šis modelis yra neeilinis tiek savo paruošimu, tiek pasiekimais. Martynas Samuitis su Arūnu Gransku juo 2011 m. lenktynėse sugebėjo aplenkti „Spyker C8 Laviolette“, „Ferrari F430 Challenge“, „Renault Megane Trophy“, kelis BMW M3 ir daugybę kitų itin greitų automobilių – jie nugalėjo tuomet „Omnitel 1000 km“ pavadinimą turėjusiose varžybose. Kaip jiems tai pavyko?
975 kg svoris, 2 l atmosferinis „Mugen“ variklis, 6 laipsnių „Samsonas Motorsport“ pavarų dėžė, daugybė kitų patobulinimų ir kelios palankiai susiklosčiusios aplinkybės – pliaupęs lietus bei kai kurių konkurentų patirti gedimai – leido lietuviams pasiekti neeilinę pergalę. Ši „Honda“ išvystė vos 265 AG – tai yra silpniausias automobilis, kuriuo kada nors buvo pasiekta pergalė 1000 km lenktynėse.
„Honda Integra Type-R“
Dar viena „Honda“, tik jau su kita istorija. Tai yra bene ištikimiausias maratoninių Palangos lenktynių dalyvis ir tuo pačiu geriausias įrodymas, kad ne visada dideli biudžetai atneša pergales. Ilgus metus „Žaibelio“ komanda važiavo dar praėjusiame tūkstantmetyje pagaminta kiek daugiau nei 200 AG pasiekiančia „Integra Type-R“ ir kone kasmet pasiimdavo vienos ar kitos prabos apdovanojimus A2000 klasėje, kur varžomasi automobiliais su varikliais iki 2 litrų. Automobilis ne kartą pateko ir tarp dešimties greičiausiųjų bendroje įskaitoje.
Pastaraisiais metais „Žaibelis“ šį automobilį perleidžia kitoms komandoms, tačiau jos tęsia tradiciją. O 2018 m., kai nesusirinko pakankamai dalyvių A2000 klasės suformavimui, legendinė geltonai raudona „Integra“ buvo perkelta į galingesnių automobilių grupę – A3000. Ir ką manote? „Integra“ važiavę sportininkai sugebėjo toje klasėje užimti 2 vietą!
„Lada 2104“
To, ką Dovilas Čiutelė išdarinėja su šiuo automobiliu, tikrai nesapnavo jį kūrę inžinieriai. D. Čiutelė yra geriausiai Lietuvoje žinomas rusiškos technikos mylėtojas, tad jo garaže įvairias „Lada“ detales ir automobilius galima skaičiuoti tonomis.
Etatinis X1 prototipų klasės dalyvis, raudonasis „Lada“ universalas, važiavo ir su prie žigulio variklio prilipdyta turbina, ir su į kėbulą įmontuoto „Ford Mustang“ varikliu, ir su daugybe kitų modifikacijų. Tai – vienas mėgstamiausių publikos automobilių, o jo idėjos autorius D. Čiutelė yra sakęs, kad naudos „Lada“ kėbulus tol, kol jų bus galima nusipirkti.
„Lexus IS-F“
„Šiuo automobiliu finišuoti neįmanoma – per daug kaprizingų mazgų, jis nepasiduoda modifikacijoms“, – tokios ir panašios kalbos buvo girdimos prieš 2011 m. lenktynes, kai „Artas Racing“ komanda pranešė jose dalyvausianti „Lexus IS-F“ automobiliu. Prognozės greitai buvo paneigtos – nepaisant to, kad daugybė automobilio mazgų liko standartiniai, jis finišo liniją kirto ketvirtoje bendrosios įskaitos vietoje.
„Lexus LS“
Ketverias duris turintis 5 metrų ilgio sedanas prieš daugiau nei dešimtmetį yra dalyvavęs 1000 km lenktynėse. Arvydas Padvaiskas bei jo komandos trasoje važiavo komfortiškai, naudodamas oro kondicionierių, ir sugebėjo aplenkti ne vieną varžovą, tačiau ilgainiui idėjos maratoninėse lenktynėse dalyvauti premium segmento prabangiu automobiliu buvo atsisakyta.
„Lotus Exige“
„Gera Dovana“ komanda ne vienerius metus startuoja 1000 km lenktynėse oranžiniu „Lotus Exige“ automobiliu, surenka puikių vairuotojų komandą, tačiau finišo vėliavos su šypsenomis veide išvysti jiems taip ir nepavyksta. Itin greitas prototipas savo pajėgumą įrodo kvalifikacijoje – pavyzdžiui, 2018 m. Simas Juodviršis juo pateko į „Top 10“, tačiau patikimumo vis pritrūksta. Nepaisant to, „Lotus“ yra unikalus net ir išskirtiniame „Aurum 1006 km“ lenktynių automobilių parke.