Apie naujos kartos benzininius ir dyzelinius variklius girdėjome ne vieną kartą. Gausūs spaudos pranešimų skaičius ir „Opel“ marketingo skyriaus pastangos pristatyti naują variklį nenuėjo veltui. Pripažinsime, kad iš naujų variklių tikėjomės labai daug, nes tai buvo vienintelis „Opel“ automobilių Achilo kulnas.
Pristatymo metu buvo galima išbandyti kelias skirtingas „Opel Insignia“ modifikacijas, kurios buvo aprūpintos skirtingais benzininiais ir dyzeliniais varikliais.
Daugiau negu plastinė operacija
Pradėkime nuo to, kad Frankfurto automobilių parodoje debiutavęs modelis tikrąją ta žodžio prasme buvo atnaujintas. Pamirškite tinginius, kurie atnaujindami modelius pakeičia vieną mygtuką interjere, prideda LED dienos žibintus ir garsiai apie tai rėkauja visam pasauliui. „Opel“ inžinieriai ties atnaujinta „Insignia“ padirbėjo iš peties.
Nors iš pirmo žvilgsnio priekinė automobilio dalis atrodo taip pat, tačiau palyginus su senuoju modeliu, atnaujinta „Insignia“ gavo truputėlį kitokio dizaino priekinius žibintus, radiatoriaus grotelėmis. Jeigu pasižiūrėtumėte į galinę automobilio dalį, išvystumėte visiškai naujo dizaino galinius žibintus, kurie dabar primena „Cascada“ kabrioletą.
Viduje pakeitimų daugiau. Buvo atnaujinta centrinė konsolė, kurioje dabar mažiau mygtukų. Klasikinius ciferblatus pakeitė vienas didelis ekranas, kuriame rodoma pati svarbiausia informacija.
Vis dėlto pats svarbiausias ir pastebimiausias pasikeitimas - surinkimo kokybė ir apdailos medžiagos. Nežinome ar tuo galės pasigirti baziniai modeliai, tačiau mūsų bandytuose modeliuose apdailos medžiagos niekuo nenusileido segmento geriausiems.
Svarbiausia naujiena - varikliai
Pristatymo metu galėjome išbandyti kelias „Insignia“ modifikacijas, kurios buvo aprūpintos naujausiais „Opel“ koncerno varikliais. Iš viso spėjome išbandyti tris modifikacijas : 1.6 litro benzininį, 2 litrų dyzelinį ir 2 litrų benzininį motorus. Pradėkime nuo 1.6 litro benzininio agregato, kuris galėjo pasigirti 170 arklio galių kaimene ir 260 NM sukimo momentu.
Mūsų bandytas automobilis buvo hečbeko kėbulu, kuris nėra pats lengviausias. Palyginus su sedanu, jis yra maždaug 100 kilogramų sunkesnis. Kaip bebūtų keista, tačiau 1.6 litro agregatas puikiai dera su 1613 kilogramų sveriančiu automobiliu. Nors aukštesniuose sūkiuose varikliui pritrūksta oro, tačiau svarbiausiame 1500 - 3000 sūkių diapazone, naujasis benzininis motoras elgiasi pagirtinai. Šis variklis turėtų patikti žmonėms, kurie stengiasi vengti dyzelinių variklių. Kasdieninėms reikmėms jo pilnai užteks.
Sekantis kandidatas buvo aprūpintas ekonomišku ir draugišku gamtai 2 litrų dyzeliniu agregatu, kuris išvysto 140 arklio galių. 350 NM sukimo momentą turintis variklis greičiausiai bus patraukliausias mūsų šalies pirkėjams dėl keletos priežasčių. Palyginus su 1.6 litro benzininiu agregatu, jis yra ekonomiškesnis, energingesnis, gyvesnis ir greičiau reaguoja į akceleratoriaus komandas. Tačiau benzininis motoras yra ženkliai tylesnis. Jis vos girdimas automobilio salone, kai ekonomiškumu pasižymintis dyzelinis motoras tyliu darbu negali pasigirti.
Paskutinis variklis, kurį spėjome „paragauti“ - 2 litrų benzininis agregatas išvystantis net 250 arklio galių ir 400 NM sukimo momentą. Kas keisčiausia, kad galios ir pagreitėjimo skirtumas nėra toks didelis, jeigu palygintume su 1.6 litro benzininiu agregatu. Aišku 400 NM sukimo momentas savo pranašumą demonstruoja beveik visame sūkių diapazone, tačiau mes asmeniškai tikėjomės didesnio pagreitėjimo ir efektyvumo skirtumų.
Keletas niuansų
Nors atnaujintos „Insignia“ prezentacija vyko keletą valandų, tačiau per šį trumpą laiką atsirado keletas dalykų, kurie mums asmeniškai nepatiko. Pradėkime nuo interjero.
Nors automobilio interjeras dabar mažiau mygtukų, tačiau šonuose esantys temperatūros keitimo ekranėliai trikdo. Labiau trikdo tai, kad paspaudus konkrečioje vietoje, mygtukas ne visada reaguoja į komandas. Kartais užtenka paspausti švelniau, kartais reikia stipriai įremti pirštą. Tai labai trikdo, ypač kai norite dviem laipsniais padidinti temperatūrą.
Kitas mums įstrigęs ir nepatikęs dalykas - naujoji pramogų sistema, kuri pirmą kartą buvo pademonstruota mažajame „Adam“. Į atnaujintą modelį montuojama šiek tiek patobulinta „IntelliLink“ sistema, tačiau su patobulinimais atkeliavo ir sunkumai. Perprasti sistemą buvo pakankamai sunku. Didžioji dalis funkcijų išdėstytos nelogiškai, o naudojant navigacijos sistemą, ekranas apkraunamas nereikalinga informacija.
Prieinama kaina
Tačiau paminėkime du svarbiausius ir geriausius dalykus. Pristatymo metu sužinojome, kad atnaujinta „Insignia“ kainuos nuo 62.999 litų. Tai yra net 9 tūkstančiais litų mažiau negu buvo skelbiama anksčiau. Už šią sumą gausite modelį su 1.4 litro benzininiu agregatu, kuris išvysto 140 arklio galių.
Modelis su naujuoju 1.6 litro agregatu kainuos nuo 72.999 litų, galingiausias 2 litrų benzininis agregatas kainuos nuo 91.999 litų, sportiškiausia „OPC“ modifikacija kainuos nuo 119.999 litų. Padidinto pravažumo modifikacija „Country Tourer“ kainuos nuo 92.999 litų.
Per anksti vertinti nesiryžtame
Tokie trumpi ir greiti pristatymai turi vieną trūkumą - laiko trūkumą. Norint išsiaiškinti visas subtilybes, mums asmeniškai reikia daugiau laiko. Nors pirmieji įspūdžiai geri, tačiau norint tinkamai įvertinti „Opel“ inžinierių triūsą, ateityje važiuosime į mūsų bandymų poligoną ir išnarstysime automobilį po vieną kaulelį.