Tai – pagrindinių festivalio partnerių, „Insane Performance“, griausmingai atrodantis ir dar griausmingiau skambantis automobilis, kuris yra tiesiogiai atsakingas už „Insane Performance“ dirbtuvių atsiradimą.
Bandomieji triušiai dėvėjo keturis žiedus
Didesnės galios paieškos automobilių varikliuose yra tarsi užkoduotos kiekvieno, benzino ir alyvos kokteilį dievinančio automano kraujyje. Visgi, atlikti patobulinimai ne tik
Šimtus automobilių savo dirbtuvės patobulinę „Insane Performance“ specialistai kaip šiandien prisimena, jog pirmieji žingsniai link profesionalių variklių meistrų prasidėjo prieš gerą dešimtmetį.
„Pirmasis automobilis, kuriam buvo keliama variklio galia – „Audi 200“. Sunku prisiminti gamybos metus, bet gali būti, jog automobilis iš gamyklos iškeliavo 1990-aisiais. Tuomet šiame automobilyje esančio variklio galia buvo didinama į pagalbą pasitelkiant programuojamą variklio kompiuterį, našesnę turbiną, purkštukus, tarpinį suslėgto oro aušintuvą. Galutinis to rezultatas – 370 arklio galių“, – pirmaisiais bandymais dalinasi „Insane Performance“ meistrai.
Vis dėlto, varikliui suteikus ženkliai didesnį galios prieaugį, vėliau į paviršių iškilo struktūriniai „Audi 200“ trūkumai: „Automobilio kėbulas buvo tiesiog per didelis ir per sunkus, todėl visus komponentus, buvusius „Audi 200“ automobilyje perkėlėme į „Audi 80 Quattro“.
Gerokai kompaktiškesnė ir ženkliai lengvesnė „Audi 80 Quattro“ į pirmąsias išvykas Lietuvos drago čempionate su kitais varžovais varžėsi turėdama 400 arklio galių jėgainę. Nors šiandien toks variklio pajėgumas randamas net ir kompaktinėse dėžutėse, tačiau tuomet „Insane Performance“ laboratorija ant ratų 2009-aisiais metais laimėjo pirmą vietą D klasėje, o ¼ mylios atstumą įveikė per 12,04 sekundės.
„Tai buvo kažkas tokio keisto ir neįprasto. Atvažiavai į varžybas, kurių taisyklių dar gerai nesupranti, bet tiesiog važiavai maksimaliai greitai kiek tik išėjo“, – prisiminimais dalijasi „Insane Performance“ atstovai.
Būtent šis, devintame dešimtmetyje pagamintos automobilis su jame pritaikytais sprendimais, tapo pamatu, kurio pagrindu buvo įkurtos „Insane Performance“ dirbtuvės, o varžybose įgyta patirtis ir žinios pritaikytos atliekant gatvinių automobilių modifikacijas.
Variklio galios padidinimo procesas – lengvas ir tuo pačiu ne
Augantis elektronikos prietaisų kiekis moderniuose automobiliuose gali sudaryti įspūdį, jog variklio galios procesai tapo žymiai lengvesni. Visgi, norint momentalaus ūgtelėjimo, tiesiog užtenka įrašyti naują variklio valdymo programą, ar ne?
Vis dėlto, kasdien skirtingus automobilius tobulinančių „Insane Performance“ dirbtuvių atstovai tikina, jog variklio galios didinimo procesas nėra toks lengvas kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Ir nors per pastaruosius porą dešimtmečių variklio galios kėlimo eiga pasikeitė radikaliai, tačiau tai nereiškia, jog meistrai nesusiduria su tam tikrais iššūkiais.
„Pasikeitė ne tik pats variklio galios didinimo procesas, bet ir sudėtingumas. Kai kurių variklių galios didinimas tapo lengvesnis, o štai kitų variklių modifikavimas tapo sudėtingesnis“, – pasakoja dirbtuvių specialistai.
„Prieš gerus 10 metų, norint padidinti variklio galią, reikėdavo praeiti ganėtinai ilgą ir sudėtingą procesą: išimti variklio kompiuterį, pakoreguoti variklio valdymo programą, įdėti naują mikroschemą, viską sulituoti atgal, užvesti variklį, jį ištestuoti ir, jeigu reikia, atlikti reikalingus patobulinimus. Tuo tarpu šiomis dienomis daug ką gali padaryti tiesiog prisijungus prie automobilio diagnostinės jungties“, – pasakoja „Insane Performance“ atstovai.
Vis dėlto, variklių specialistai taip pat priduria, jog dirbant su moderniais automobiliais gali kilti įvairiausių iššūkių. Pavyzdžiui, dėl menkiausio sutrikimo duomenų apsikeitimo metu gali sugesti pagrindinės automobilio smegenys.
„Šiandien prikelti pagrindinį variklio kompiuterį būna nemažas iššūkis, o retkarčiais pasitaiko ir tokių atvejų, kuomet reikia imtis naujų „smegenų“ paieškomis. Ko, pavyzdžiui, niekada neteko daryti su automobiliu, pagamintu 2000-aisis.“, – skirtumus atskleidžia jie.
Festivalis – jau ne už kalnų
Drago trasose užgrūdinta „Audi“ bus tik viena iš daugelio išskirtinių automobilių, kuriuos galės išvysti kiekvienas „Insane Performance Motor BBQ“ dalyvis.
Į parodą atrinktų automobilių ekspozicijoje bus demonstruojama daugiau kaip 100 skirtingų, įdomių, netradicinių, kruopščiai restauruotų ratuočių, kurių savininkai bus kviečiami pasidalinti savo išskirtinėmis istorijomis ir potyriais siekiant vieno ir to paties tikslo – vairuoti dėmesį traukiantį automobilį.
„Insane Performance Motor BBQ“ įvyks birželio 23-25 dienomis. Išankstinius bilietus į festivalį galima įsigyti organizatorių
svetainėje.