Greičiausia „Grecale“ versija turi 530 AG ir 100 km/val. greitį pasiekia vos per 3,8 sekundės. Konteksto suteikiantis pavyzdys – 2004 metais „Maserati“ pristatė sėkmingiausią savo lenktyninį modelį MC12, kuris turėjo 6 litrų V12 variklį ir iki 100 km/val. įsibėgėdavo per tiek pat laiko. Čia lyginame dvivietį superautomobilį, skirtą lenktynių trasoms bei entuziastų kolekcijoms, ir stilingą miesto SUV, kuriame patogiai susėsti gali 5 žmonės.
Tai dar ne viskas, nes pasiekus 100 km/val. „Maserati Grecale Trofeo“ neatsikvepia ir greitėja toliau. Jei laikysite nuspaudę akseleratorių iki galo Vokietijos autobanuose, spidometre pamatysite daug kam neregėtą skaičių – 285 km/val. Pagal savo didžiausią išvystomą greitį šis modelis taip pat yra lyderis savo segmente.
Lenktynėse atsiradusi inžinerija
„Maserati Grecale Trofeo“ įspūdingos galios šaltinis – naujasis 3 litrų „Nettuno“ V6 variklis. 2020 metais jis buvo pristatytas su supersportiniu modeliu MC20. „Maserati“ inžinieriai tokią galią iš gana kompaktiško variklio išspaudė panaudoję dvigubos uždegimo kameros technologiją.
„Nettuno“ variklyje kiekvienas iš cilindrų viršuje turi papildomą degimo kamerą, kurioje sumontuota atskira uždegimo žvakė ir purkštukas.
Stūmokliui kylant į viršų čia įvyksta pirminis degalų uždegimas, kuris vėliau persimeta į pagrindinį cilindrą ir efektyviau uždega benzino mišinį.
Jei mintyse sunku įsivaizduoti, kaip veikia tokia variklio inžinerija, užteks žinoti vieną dalyką – pirmąkart toks sprendimas panaudotas „Formulės-1“ boliduose, o „Maserati“ yra pirmasis gamintojas, pritaikęs tai serijiniams modeliams. Tokios konstrukcijos variklis pasižymi protingomis degalų sąnaudomis važiuojant įprastai. Tuo tarpu važiuojant sportiškai jis akimirksniu reaguoja į akseleratorių ir sudaro įspūdį, kad galia čia niekada nesibaigia.
Sportiškas stilius iki mažiausių detalių
Sportiška „Maserati Grecale Trofeo“ prigimtis aiškiai matoma jau iš pirmo žvilgsnio. Priekinis buferis čia išraiškingesnis ir turi anglies pluošto priekinį skirstytuvą.
Tiesa, „Maserati“ dizaineriai pasirinko stambesnio pynimo anglies pluoštą, sukuriantį išraikingą juodos ir pilkos raštą. Taip pat iš anglies pluošto pagaminti platūs slenksčiai ir galinis difuzorius, kuris kartu su dviem dvigubais išmetimo vamzdžiais sukuria jau ne sportinį, o lenktyninį įvaizdį.
Paradoksalu, bet dalis greičio yra stabdžiuose, todėl priekiniai stabdžių diskai sugręžioti dėl geresnio aušinimo. Suteikiant sportiškumo, stabdžių apkabos čia nudažytos geltonai.
Įsėdus į „Maserati Grecale Trofeo“ ši spalva persikelia į saloną: geltonai siuvinėti „Maserati“ logotipai ir dvigubos siūlės ant odinių apdailų. Išorėje naudojamas anglies pluošto raštas atsikartoja ir viduje, kur blizgus jų lakavimas primena, kad „Maserati“ yra „Luxury“ segmento gamintojas. Tuo tarpu pasirinkus sportišką „Corsa“ režimą interjere papildomai užsidega geltonas apšvietimas taip galutinai pabrėžiant, kad tai – greičiausias modelis „Grecale“ gamoje.
Sukurtas patogumui
Tiesa, „Trofeo“ versija perėmė ir geriausias visų „Grecale“ modelių praktikas. Nepaisant to, kad automobilis atrodo kompaktiškas, viduje sumanus išplanavimas leidžia mėgautis didele erdve. Pavyzdžiui, gale sėdintys keleiviai gali jaustis patogiai, nes čia jie turi daugiausiai erdvės galvai ir kojoms, lyginant su kitais šio segmento automobiliais.
Priekyje vairuotoją pasitinka skaitmeninis „Maserati“ minimalizmas, kur daugelį įprastų mygtukų pakeitė du dideli jutikliniai ekranai. Taip pat prieš vairuotojo akis – skaitmeninis prietaisų skydelis, kurio rodmenis galima keisti pagal važiavimo režimą. „Grecale Trofeo“ yra skirtas vairavimo džiaugsmui, todėl vairuotojas pavaras keisti galima papildomomis aliuminiu svirtelėmis prie vairo.
Visas šis tekstas perteikia tik mažą dalį „Grecale Trofeo“ aistros greičiui. Tačiau šiuo metu greičiausias „Grecale“ yra „Maserati“ namuose Vilniuje, todėl dabar yra geriausias laikas pajausti, ką reiškia adrenalinu pulsuojanti galia ir erdvi prabanga.