• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau dabar daugelį vairuotojų erzina įvairūs asistentai – nuo greičio ribojimo įspėjimų iki sistemų, primenančių apie nuovargį ar nežiūrėjimą į kelią. Tačiau, jei manote, kad dabartinė situacija yra varginanti, greitai gali būti dar blogiau. „Hyundai“ dukterinė bendrovė „Hyundai Mobis“ vysto naują technologiją, kuri vairuotojo stebėjimą kilstelės į visiškai naują lygį.

Jau dabar daugelį vairuotojų erzina įvairūs asistentai – nuo greičio ribojimo įspėjimų iki sistemų, primenančių apie nuovargį ar nežiūrėjimą į kelią. Tačiau, jei manote, kad dabartinė situacija yra varginanti, greitai gali būti dar blogiau. „Hyundai“ dukterinė bendrovė „Hyundai Mobis“ vysto naują technologiją, kuri vairuotojo stebėjimą kilstelės į visiškai naują lygį.

REKLAMA

 

„In-Cabin Monitoring“ (ICM) – tai moderni kamerų ir programinės įrangos sistema, kuri vienu metu stebės net 10 skirtingų parametrų. Be jau įprasto dėmesio stebėjimo ar nuovargio nustatymo, ji taip pat fiksuos, ar vairuotojas naudojasi telefonu, ar tinkamai užsisegęs saugos diržą, ar neužkišo jo už nugaros, bei netgi matuos gyvybinius rodiklius, pavyzdžiui, širdies ritmą. Kameros taip pat stebės galinę automobilio dalį, kad vairuotojas nepamirštų vaikų, gyvūnų ar daiktų.

Statistika rodo, kad pažangūs vairavimo asistentai iš tiesų prisideda prie eismo saugumo. Organizacijos „Thatcham Research“ duomenimis, automatinė avarinė stabdymo sistema (AEB) sumažino susidūrimų skaičių net 50 proc., o susidūrimų su pėsčiaisiais – 30 proc. Beveik 92 proc. naujų automobilių jau turi šias technologijas. Tuo džiaugiasi ir draudimo bendrovės, nes tokios sistemos padeda mažinti žalų išmokų kaštus.

REKLAMA
REKLAMA

„Hyundai Mobis“ jau gavo oficialų Europos sertifikatą šiai sistemai, todėl akivaizdu, kad ICM atitinka ir net viršija „Euro NCAP“ saugumo reikalavimus. Tačiau išlieka klausimas – ar visa ši „šnipinėjimo“ technologija nepavers vairavimo mažiau maloniu?

REKLAMA

Daugelis ekspertų taip pat kelia abejonių dėl nuolatinio įspėjimų srauto efektyvumo. Kai jų per daug, jie tampa nebeveiksmingi – panašiai kaip įspėjamieji ženklai ant cigarečių pakelių, kuriuos ilgainiui rūkantys žmonės tiesiog ignoruoja.

Bet atrodo, kad „Hyundai“ dėl to nesuka galvos – naujoji ICM sistema jau netrukus bus pradėta diegti į serijinius modelius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų