• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobiliai jau seniai nėra vien tik transporto priemonės. Per pastarąjį dešimtmetį reikalavimai, kas turi būti jo salone, neįtikėtinai pasikeitė. Vairuotojas gauna vis daugiau informacijos, ypač ekranuose.
„Mes nuolatos kuriame naujas technologijas, kurios padeda mūsų automobiliams būti intuityviais ir orientuotais į vartotoją“, – sako projekto „Human Machine Interface“ vyriausioji inžinierė „Hyundai Motor Europe“ techniniame centre Regina Kaiser.
Iki šiol „Hyundai“ automobilių vairai ir salonai išgyveno labai didelius pokyčius, o technologijos toliau tobulėja. Tačiau „Hyundai“ vis dar dirba ties ateities sprendimais, kurie leidžia įgyvendinti naujausius komunikacijų atradimus automobiliuose.

Automobiliai jau seniai nėra vien tik transporto priemonės. Per pastarąjį dešimtmetį reikalavimai, kas turi būti jo salone, neįtikėtinai pasikeitė. Vairuotojas gauna vis daugiau informacijos, ypač ekranuose.
„Mes nuolatos kuriame naujas technologijas, kurios padeda mūsų automobiliams būti intuityviais ir orientuotais į vartotoją“, – sako projekto „Human Machine Interface“ vyriausioji inžinierė „Hyundai Motor Europe“ techniniame centre Regina Kaiser.
Iki šiol „Hyundai“ automobilių vairai ir salonai išgyveno labai didelius pokyčius, o technologijos toliau tobulėja. Tačiau „Hyundai“ vis dar dirba ties ateities sprendimais, kurie leidžia įgyvendinti naujausius komunikacijų atradimus automobiliuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Didžiausi pokyčiai salonų tobulinime
Nuo 2015 metų „Hyundai“ įvykdė 4 didelius salonų tobulinimo projektus. Ištyrus savo ir kitų gamintojų automobilius, buvo pastebėta, kad juose labai daug klavišų. Todėl „Hyundai“ nusprendė sumažinti šį skaičių ir sukurti paprastesnę vartotojo sąsają. Taip ant vairo esančius klavišus pakeitė du liečiami skydeliai, todėl jis tapo intuityvesnis.
2016 metais, antroje projekto stadijoje, „Hyundai“ žengė dar vieną žingsnį ir visus klavišus pakeitė lietimui jautriais. Toks patobulinimas leido suteikti daugiau universalumo ir aiškumo. 2017 metais kitoje projekto pakopoje atsirado galimybė patiems vartotojams valdymą pritaikyti pagal savo poreikius. 2016 metų lietimui jautrius skydelius pakeitė du ekranai.
2018 metais „Hyundai“ daugiau dėmesio skyrė esamo koncepto tobulinimui, todėl ant vairo esantys skydeliai suteikia fizinį pojūti, kai vartotojas juos paliečia. Gamintojas visą laiką kaip pagrindą naudojo i30 modelio vairą.
„Pasirinkome i30 modelį, kad parodytume, jog naujausios inovacijos atsiranda ne tik prabangiuose automobiliuose. „Hyundai“ siekia įrodyti, kad inovacijos turi būti prieinamos kuo platesniam klientų ratui“, – aiškina Regina Kaiser.
Ant vairo sumontuoti du ekranai, kurie dabar yra didesni ir patogesni. Klavišus klientai gali prisitaikyti pagal savo pageidavimus ir poreikius. Ekranai turi lengvai pasirenkamas naujo dizaino ikonas, todėl jais yra lengviau naudotis. Po jais yra du moduliai, kurie suteikia stipresnį atgalinį ryši, kai naudotojas juos paspaudžia. Centrinis ekranas taip pat turi naują atgalinio ryšio modulį bei susijungia su vairo ekranais ir daugiasluoksniu prietaisų skydeliu.
Skaitmeninių prietaisų skydelių technologijos toliau tobulėja
Paskutinėje tyrimų stadijoje prietaisų skydelio ekraną pakeitė daugiasluoksnis ekranas (MLD®). Jis labai natūraliai išlaiko vairuotojo dėmesį. Skirtingai nei įprasti ekranai, kurie rodo vienmačius vaizdus, MLD sudarytas iš dviejų vienas ant kito 6 mm atstumu esančių ekranų. Tokia kompozicija leidžia sukurti trimačius efektus. Dalis informacijos ar vaizdo yra rodoma viršutiniame ekrane, kita – apatiniame. Ten, kur vaizdai persidengia, susidaro erdvinis vaizdas. Jis geriau perteikia informaciją vairuotojui ir jo neblaško. Pavyzdžiui, tokia svarbi informacija kaip greičio ribojimas yra rodoma viršutiniame ekrane.
Ant vairo vaizduojama informacija gali keistis priklausomai nuo to, kas rodoma prietaisų skydelyje arba vairavimo situacijos. Be to, vairuotojas gali pasirinkti klavišų išdėstymą arba susikurti greituosius klavišus, kurie įjungia jam reikalingą funkciją. Viename ekrane jis gali susikurti iki 5 klavišų, visai kaip išmaniajame telefone. Individualizuotas valdymas tampa vis svarbesnis, nes suteikia vairuotojams laisvę ir geriną vartotojo patirtį.

REKLAMA

Hyundai prietaisų skydelis


Vairuotojų išsiblaškymo tyrimas
Neseniai 2018 metų konceptinio modelio vairas buvo sumontuotas į tikrą automobilį. „Hyundai“ kartu Vurzburgo Eismo institutu (WIVW) atliko tyrimą, kurio metu vertino naujų inovacijų panaudojimą realiomis sąlygomis.
„Tiriame, kokį poveikį mokymuisi, intuicijai ir vairuotojų blaškymuisi turi skaitmenizuota vairuotojo vieta“, – pasakoja Regina Kaiser.
Visais atvejais tyrimas parodė, kad naujasis „Hyundai“ salonas su kaupu atitinka pasaulyje pripažintų automobilių saugumo asociacijų (AAM ir NHTSA) standartus. Net ir sudėtingesniais vairavimo atvejais visi tyrime dalyvavę vairuotojai pripažino, kad pajuto sumažėjusį susitelkimą, bet ne tokį stiprų, kad turėtų įtakos jų vairavimo užduočiai. Taip pat tyrimo dalyviai pabrėžė patrauklų skaitmenizuotos vairuotojo vietos dizainą, atgalinį ryšį ir prototipo intuityvumą.
Lengvai individualizuojami vairo ekranai leidžia jais naudotis universaliau ir yra lengviau pritaikomi prie skirtingų modelių ir segmentų. Šiuo metu nauja skaitmenizuota vairuotojo vieta tik ankstyvoje prototipo stadijoje. Tačiau tai yra didelis žingsnis į priekį, o ši inovacija yra puiki platforma artėjančioms naujoms funkcijoms. Kol kas atradimai dar nepasibaigė. „Hyundai“ panaudos dabartinių tyrimų rezultatus ir diegs juos ateities technologiniuose sprendimuose.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų