„Toyota“ – hibridinių automobilių gamybos lyderė. Japonijos automobilių kūrėja prieš daugiau kaip 20 metų pradėjo investuoti į jėgainę, kurio pagrindinį vaidmenį atlieka du varikliai.
Hibridinė jėgainė vis dažniau tampa visų automobilių gamintojų išsigelbėjimo ratu. Ypač dabar, kuomet Europos Sąjungoje įsigaliojo itin griežti „WLTP“ – kuro sąnaudų ir emisijų matavimo metodika, kuri neleidžia gamintojams gudrauti.
Kadangi „Toyota“ jau daugelį metų tobulina hibridines jėgaines, naujoji matavimo metodika japonams nebuvo aktuali ar baisi. „Toyota“ automobiliai su hibridinėmis jėgainėmis be didesnių pastangų praeina „WLTP“ testus. Tuo tarpu kitų gamintojų kūriniai gauna įvairias papildomas priemones, kurios padėtų sumažinti CO2 emisijas.
Istorija
„Toyota“ nėra vienintelė automobilių gamintoja, kuri į hibridines jėgaines pradėjo investuoti žymiai anksčiau negu tai pradėjo daryti kiti.
„Honda“ – didžiausias ir aršiausia „Toyota“ konkurente į hibridinę pavarą pradėjo investuoti 1990-ųjų pradžioje. Praktiškai tuo pačiu metu kaip ir „Toyota“.
Apčiuopiamą pavidalą „Honda“ pristatė 1999 metais debiutavusiame „Insight“ automobilyje. Šis mažylis turėjo visiškai kitokios koncepcijos hibridinę pavarą. „Honda“ inžinieriai nusprendė elektros variklį sumontuoti tarp vidaus degimo variklio ir transmisijos. Jis taip pat atliko starterio funkciją.
Pirmasis „Honda“ bandymas nebuvo itin sėkmingas. Nuo 1999 iki 2006 metų „Honda“ pagamino tik 12 000 hibridinių hečbekų, todėl nenuostabu, jog vėliau pasirodžiusiuose „Honda“ modeliuose esanti hibridinė pavara veikė sklandžiau ir efektyviau.
Šiandien naudotų automobilių rinkoje galima rasti keletą „Honda“ hibridinių automobilių, naudojančių įvairaus tūrio variklius. Pavyzdžiui, „Honda Jazz“ ar „Honda CR-Z“ naudoja 1,5 litro darbinio tūrio agregatus, „Honda Insight“ – jau mažesnio, 1,3 litro benzininį variklį. Tuo tarpu „Honda Civic“, priklausomai nuo pagaminimo metų, naudojo 1,3 arba 1,5 litro benzininį variklį, o pati naujausioji „Honda Civic“ karta bei didesni „Honda“ modeliai buvo aprūpinti 2,0 litrų darbinio tūrio benzininiu varikliu.
1,3 ir 1,5 litro varikliai visame pasaulyje vertinami dėl neįtikėtino patikimumo. Variklio konstrukcija – elementari ir nereikalaujanti milžiniškos priežiūros ar investicijos.
Variklio priežiūrą galima padalinti į dvi dalis: mažą ir didįjį aptarnavimą. Mažąjį aptarnavimą sudaro: alyvos ir alyvos filtro keitimas. Tai reikėtų daryti kas 20 000 kilometrų arba kas dvejus metus.
Atliekant alyvos keitimą, būtina atsižvelgti į vieną faktorių. Norint ilgai ir laimingai naudotis šiuo varikliu, būtinai atkreipkite dėmesį ar alyva atitinka „ACEA A5/B5“ standartą. Tai – degalus taupanti alyva, pasižymi geresniu atsparumu oksidacijai.
Didysis aptarnavimas reikalauja papildomo dėmesio skirtingiems komponentams: nuo alyvos keitimo pavarų dėžėje iki vožtuvų reguliavimo.
Baterija – didžiausias galvos skausmas
„Honda“ automobiliuose esanti hibridinė pavara neleidžia važiuoti naudojant tik vidaus degimo arba elektros motoro energiją. Visą laiką veikia ir benzininis variklis, ir elektrinis.
Automobiliui stabdant arba važiuojant nuokalne, elektros variklio baterija kraunasi. Tokiu būdu užtikrinama, jog vairuotojas negalėtų visiškai iškrauti baterijos. Jeigu ji daugiau energijos atiduos automobiliui greitėjant, tai paskui tiek pat pasikraus jam stabdant.
„Honda“ kadaise hibridinei pavarai suteikdavo 8 metų arba 160 000 kilometrų garantiją. Nuo 2011 metų ši garantija buvo sutrumpinta iki 5 metų ir 100 000 kilometrų.
Gera žinia yra ta, jog hibridinė pavara nereikalauja rimtesnės priežiūros. Esant reikalui, pagrindines hibridinės pavaros detales už patrauklią kainą galima įsigyti ne tik Lietuvoje, bet ir kaimynėje Lenkijoje ar netgi Jungtinėse Valstijose, tačiau norėdami pakeisti bateriją, iškart pasiruoškite, jog jos kaina gali siekti nuo 900 eurų.
Vis dėlto, ar tai reiškia, jog „Honda“ hibridinė pavara yra patikima? „Honda“ vieną kartą atšaukė „CR-Z“ modelį dėl netinkamos programinės įrangos. Atsivertę interneto lobynus sužinosite, jog kai kurie „Honda Insight“ vairuotojai skundžiasi dėl per didelio alyvos suvartojimo. Šią problemą turi 2012-2013 metais pagamintos mašinos.
Pirkdami „Honda“ su hibridine pavara, būtinai nuvykite į oficialią atstovybę ir atlikite „IMA“ sistemos diagnostiką. Ji leis sužinoti baterijų sveikatos būklę ir leis suprasti ar jums tapus šeimininku neprireiks sugrįžti į „Honda“ atstovybę ir keisti itin brangias baterijas.
Jeigu automobilį parduodantis asmuo nesutinka atlikti „IMA“ sistemos diagnostikos, tuomet važiuodami stebėkite baterijų energijos lygį. Ant ribos gyvenančios baterijos labai greitai išsikraus ir pasieks kritinį lygį.