• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kompaktinės klasės krosoverių pardavimų apimtys Europoje siekia rekordines aukštumas. Šiame automobilių segmente gamintojai pešasi dėl kiekvieno pirkėjo, tačiau kuomet pasiūla yra tokia didelė, gamintojams reikia išspręsti dar vieną sudėtingą rebusą, kuris leistų jų kūriniui išsiskirti iš kitų.

50

Kompaktinės klasės krosoverių pardavimų apimtys Europoje siekia rekordines aukštumas. Šiame automobilių segmente gamintojai pešasi dėl kiekvieno pirkėjo, tačiau kuomet pasiūla yra tokia didelė, gamintojams reikia išspręsti dar vieną sudėtingą rebusą, kuris leistų jų kūriniui išsiskirti iš kitų.

REKLAMA

Priemonių tai padaryti yra daugiau nei pakankamai. Vieni imasi patrauklios kainodaros, kiti vilioja elektrifikuota pavara, o štai „Hyundai“ bando pasiūlyti mišrūną, kuriame kiekvienas vairuotojas galėtų atrasti tokį savybių kokteilį, dėl kurio būtų galima susitaikyti ir su poliarizuojančiu dizainu. Ir pirmoji „Kona“ karta buvo puikus to pavyzdys.

Hyundai Kona verdiktas akimirksniu

  • Privalumai: ekonomiškas, gausi standartinė komforto įranga, lengvas valdymas
  • Trūkumai: hibridinė pavara nėra universali, erzinančios saugumo sistemos

Hyundai Kona dizainas

Visoms pasaulio rinkoms skirti modeliai labai dažnai patenka į nereikalingas valdybos narių pinkles. Siekis įtikti skirtingiems pasaulio regionams, automobilių dizaineriai yra įpareigojami veltis į dešimtis skirtingų kompromisų, kurie tiesiog nebuvo būtini.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesiog pažvelkite į jau antros kartos modelį ir pasakykite ar automobilio dizaineriams rūpėjo, jog keisti ir neįprasti elementai kam nors nepatiks. Eksperimentai su „Tucson“, „IONIQ 5“ ir „IONIQ 6“ modeliais parodė, jog ne visiems priimtini sprendimai gali atnešti žymiai daugiau naudos negu nuostolių. 

REKLAMA

Kvestionuoti „Kona“ dizainą gali kiekvienas, tačiau lyginant naująjį modelį su pirmtaku pastebėsite, jog „Hyundai“ labai radikalių pokyčių nesiėmė, o tik patobulino jau anksčiau naudotą eskizą. Kėbulą puošia įvairių formų elementai, sudarantys įspūdį, jog automobilis tiesiog buvo išlankstytas iš popieriaus. Per visą plotį einantys priekiniai ir galiniai LED žibintai atrodo futuristiškai, tačiau anuomet tą patį buvo galima pasakyti ir apie pirmąją „Kona“. Kita vertus, žvelgiant iš techninės pusės – pokyčių yra žymiai daugiau. 

REKLAMA
REKLAMA

Matote, antroji „Kona“ karta buvo suprojektuota ant naujos, modulinės struktūros, kuri leido inžinieriams pakoreguoti automobilio aukštį, plotį ir ilgį. Be to, nuo pat pirmųjų „Kona“ kūrimo dienų, automobilis buvo projektuojamas kaip elektromobilis, o ne atvirkščiai.

Dėl šio sprendimo „Kona“ neturi tradicinių radiatoriaus grotelių ar kitų elementų, kurie išduotų, jog automobilyje slypi tradicinis vidaus degimo variklis. Vienintelė užuomina į tai – galinėje dalyje matomi išmetimo sistemos antgaliai, tačiau tai yra bandytos „N-Line“ versijos įrangos atributai, kurių kituose „Kona“ modeliuose nerasite.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Hyundai Kona išmatavimai:

  • Ilgis (mm): 4 350
  • Plotis (mm): 1 825
  • Aukštis (mm): 1 585
  • Ratų bazės ilgis (mm): 2 660
  • Kėbulo prošvaisa (mm): 160 mm
  • Automobilio svoris: 1 410 kg
  • Apsisukimo spindulys (m): 10,6

Hyundai Kona interjeras

Automobilio salono dizainas yra beveik toks pats radikalus kaip ir „Kona“ išorė, tačiau kartu ir labai tradicinis. Kai kurie salone esantys elementai, pavyzdžiui, lenktas prietaisų skydelio ekranas ar pagrindinėms funkcijoms skirti mygtukai, yra naudingi ir paprasti naudoti.

REKLAMA

Centrinėje konsolėje pūpsantis prietaisų valdymo skydas primena magnetolą iš 2000-ųjų, tačiau čia yra gausu didelių mygtukų, kurie leidžia tam tikras funkcijas įjungti ir išjungti intuityviai ir neatitraukiant akių nuo kelio. Tačiau prietaisų išdėstymas nebuvo ir senojo modelio problema. Didžiausias praėjusios „Kona“ trūkumas buvo erdvės trūkumas ir bagažinės tūris.

Siekiant išspręsti šias problemas, „Hyundai Kona“ išsipūtė į visas puses. Automobilis tapo 145 mm ilgesnis, 25 mm platesnis ir 17 mm aukštesnis. Ir kiekvienas papildomas milimetras buvo išnaudotas siekiant pagerinti keleivių gerbūvį ant galinių sėdynių ir siekiant sutalpinti kuo daugiau daiktų bagažinėje. Ir abiem atvejais „Kona“ sugebės pranokti lūkesčius. 

REKLAMA

Jeigu ankstesniame „Kona“ modelyje galinės sėdynės buvo labiau skirtos vaikams ar dovanų maišams, dabar suaugusiems kelionės ant galinių sėdynių bus bent jau pakenčiamos. Iš tiesų, keleiviams gale yra praktiškai tiek pat vietos kaip ir didesniame „Tucson“. Kadangi pastarasis modelis yra šiek tiek platesnis, jame patogiau įsitaisys trys keleiviai, tačiau didelių skirtumų tarp „Kona“ ir „Tucson“ – nėra.

Matuojant bagažinės tūrį litrais – jos talpa išaugo nuo 374 iki 466 litrų. Pagal šį parametrą „Kona“ bagažinė yra erdvesnė už Lietuvoje itin populiarų „Škoda Kamiq“, o jeigu turėsite progą pervežti ką nors didesnio – nulenkus galines sėdynes bagažinės talpa išauga iki 1 300 litro. Be to, „Kona“ džiugina dar viena, bet labai malonia smulkmena – 40/20/40 santykiu atlenkiame galines sėdynes. Tai gali nuskambėti keistai, tačiau šioje automobilių klasėje tai nėra labai dažnas reiškinys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, automobilyje galima rasti keletą sprendimų, dėl kurių reikės veltis į kompromisus. Pavyzdžiui, palyginus su „Renault Captur“ ar „Volkswagen T-Roc“, „Kona“ salone panaudotų apdailos medžiagų kokybė – ne stebuklinga. Taipogi, pavarų valdymo modulis dabar pūpso šalia vairo kolonėlės, o ne visiems įprastoje vietoje. Prie tokio sprendimo reikės laiko priprasti, tačiau tarp vairuotojo ir keleivio atsiradusią tuštumą galėsite užpildyti savo daiktais.

REKLAMA

Hyundai Kona praktiškumas:

  • Bagažinės tūris (l): 466 - 1 300
  • Maksimali leistina apkrova (kg): 425
  • Maksimali stogo apkrova (kg): 100
  • Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg): 1 950
  • Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu. dB(A): 65 / 68

Hyundai Kona technologijos

Dėl kažkokios neaiškios priežasties, augantis technologijų arsenalas gamintojus verčia atsisakyti visų fizinių valdiklių ir visas įmanomas funkcijas perkelti į lietimui jautrų ekraną. Vis dėlto, skirtingai nei daugelis, „Hyundai“ laikosi šiek tiek senamadiškos, bet labai patogios technologijų valdymo koncepcijos. Pavyzdžiui, klimato kontrolė turi atskirą savo modulį, multimedija – turi jai skirtus valdiklius. Sistemos nėra suplaktos į vieną krūvą kaip tai yra kituose modeliuose.

REKLAMA

Pati multimedijos sistema – įvairiapusiška. Grafinė sąsaja ir konfigūravimo galimybės yra pagrindinės ir džiuginančios savybės, tačiau veikimo greitis ar valdymas balsu yra sritys, kuriose norėtųsi matyti didesnį progresą.

Priekaištauti galima ir dėl kitų smulkmenų. Sunku suprasti kodėl „Hyundai“ nesiūlo belaidės „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sąsajos, kai tokį funkcionalumą galima rasti keliais tūkstančiais pigesnėje „Dacia“. Taip pat „Hyundai“ specialistams reikėtų investuoti į geresnių „Bose“ garso sistemos komponentų diegimą. Naudojant įvairaus formato garso įrašus, jos skambesys – tik vidutiniškas. Geriausiu atveju.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Automobilyje įdiegtos saugumo sistemos taip pat nusipelnė atskiros diskusijos. Matote, nuo šiol visi nauji automobiliai standartinėje įrangoje privalo diegti keletą saugumo sistemų, kurios „Hyundai“ automobilyje labiau erzina, o ne padidina saugumą.

Pirmoji sistema – vairuotojo budrumą ir atidumą stebinti sistema. Kiekvieną kartą, kai keletą sekundžių ilgiau pasuksite galvą į kairę ar į dešinę, ar tiesiog ilgiau žiūrėsite į šoninius veidrodėlius, išgirsite garsinį įspėjimą. Ją galima išjungti, tačiau tai reikės daryti kiekvieną kartą iš naujo užvedus variklį.

REKLAMA

Antroji privalomoji sistema – „Intelligent Speed Limit Assist“. Trumpai tariant – automobilis įspėja kada viršijate greitį. Teoriškai, nuolatinių pypsėjimų galite išvengti jeigu neviršijate greičio, tačiau ji erzina ne dėl to. Matote, ji veikia naudodama duomenis gautus iš kelio ženklų nuskaitymo sistemos ir navigacijos, o tai reiškia, jog daugeliu atveju sistema rodo netinkamą leistiną greičio ribojimą. Kadangi sistema mano, jog viršijate greitį, važiuodami mieste ar užmiestyje nuolatos girdėsite erzinantį garsinį įspėjimą.

REKLAMA

Hyundai Kona saugumo įranga:

  • Saugos sistemos bazinėje įrangoje: Eismo juostos palaikymo sistema, pagalbinė įkalnės įvažiavimo sistema, išmanioji greičio ribojimo sistema, automatinė stabdymo sistema, vairuotojo budrumo sekimo sistema.
  • Euro NCAP saugumo reitingas: 4 žvaigždučių.
  • Vaizdo kamerų konfigūracija: Priekyje, gale, šoniniuose veidrodėliuose.
  • Oro pagalvių skaičius standartinėje įrangoje: 4 oro pagalvės.
  • „Android Auto“ ir Apple Car Play“ sąsaja: Su laidu .

Hyundai Kona dinamika

Prie išskirtinės variklių įvairovės pripratę „Kona“ vairuotojai šį kartą liks truputėlį nusivylę, mat Baltijos šalyse šis modelis yra siūlomas tik su hibridinė arba elektrine pavara. Tikėtina, jog tokį siaurą modifikacijų spektrą padiktavo šiaurietiškas požiūris ir rinkos specifika, mat kitose Europos šalyse „Kona“ galima ne tik su 1,0 litro darbinio tūrio benzininiu varikliu ir mechanine dėže, bet ir su beveik 200 arklio galių išvystančia benzinine modifikacija, kurią praturtina keturių varančių pavara. To pas mus – nėra.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip jau turėjote suprasti, mūsų bandymų poligone atsidūrė benzininio ir elektrinio variklio duetą šokdinanti hibridine versija, ant kurios kaktos norėtųsi išgraviruoti vieną žodį – „Ekonomiškumas bet kokia kaina“.

Benzininis variklis šioje versijoje išvysto vos 105 arklio galias ir 144 Nm sukimo momentą, tad galite įsivaizduoti kas vyksta, kai raginate automobilį važiuoti šiek tiek didesniu tempu arba, kai norisi ką nors sparčiau aplenkti. Tam arba reikia pasiruošti iš anksto arba labai gerai apgalvoti priešais esančią situaciją. Tai – tiesiog nėra šios „ Kona“ pašaukimas.

Savo tikrąją prigimtį ši hibridinė pavara išduoda brūžinant asfaltą, stovint spūstyse, malantis tarp skirtingo dydžio sankryžų ar tiesiog važiuojant greičiu, kuris nereikalauja iš hibridinės pavaros išsiurbti paskutinį atodūsį.

Pagal „Hyundai“ inžinierių sumanymą, benzininis variklis čia labiau atlieka ne vežimą tempiančio arklio, o jį maitinančio vadeliotojo vaidmenį, mat hibridinė sistema visada prioritetą teikia elektros varikliui.

Dėl šio sprendimo, hibridinė pavara mieste demonstruoja įspūdingą efektyvumą. Neįdedant labai daug pastangų, vidutinės degalų sąnaudos svyruodavo tarp 6 ir 7 litrų 100 kilometrų, tačiau pradėjus naudotis keliais elementariais ekonomiško važiavimo patarimais degalų sąnaudos akimirksniu nukrenta žemiau 5 litrų ribos.

REKLAMA

Hyundai Kona dinamika ir degalų sąnaudos:

  • Variklio tipas: 1,6 litro, keturių cilindrų atmosferinis
  • Variklio galia: 105 AG esant 5 700 aps/min.
  • Sukimo momentas: 144 Nm esant 4 000 aps/min. 
  • Elektros variklio galia: 44 AG ir 170 Nm
  • Bendra hibridinės pavaros galia: 141 AG ir 265 Nm
  • Pavarų dėžės tipas: 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė su dviguba sankaba.
  • 0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas): 11,2 / 11,6 sekundės
  • 60 - 100 km/val: 6,2 sek.
  • 80 – 120 km/val: 7,8 sek.
  • Maksimalus greitis: 161 km/val.
  • Degalų sąnaudos testo metu (mieste / užmiestyje / greitkelyje) (l/100): 7,4 / 4,8 / 6
  • Degalų bako talpa (l): 38 l
  • Nuvažiuojamas atstumas (km): 550 km
  • CO2 emisijos: 101 g/km

Hyundai Kona valdymas

Pagrindinė „Kona“ funkcija šiame pasaulyje yra būti patogiu šeimos automobiliu. Tai reiškia, jog geriausios „Kona“ savybės išryškėja mieste. Esant poreikiui vairą galima sukinėti vienu pirštu, tad tik galite įsivaizduoti kaip patogu ir lengva jį įsprausti į bet kokią stovėjimo vietą.

Neprastai bandytoji „Kona“ susitvarko ir su mūsų keliais. Nors bandytoji „N-Line“ versija dėvi didesnio skersmens ratlankius, dėl kurių pakaba ne visada sklandžiai sugeba išfiltruoti aštrius sujungimus ir išdaužas, tačiau lyginant su „Toyota Yaris Cross“, kuris bet kokiais keliais rieda it po jo ratais būtų žvyrkelis, „Kona“ galima laikyti komfortišku automobiliu.

REKLAMA

„Kona“ privalumų nestokoja išvažiavus iš varginančių miesto džiunglių. Važiuojant užmiestyje ar greitkelyje nereikia papildomų ausies kištukų, jog galėtumėte išverti ilgesnę kelionę. Papildomas aerodinaminis triukšmas į saloną pradeda rimčiau brautis perkopus 120 km/val. ribą, bet, vėlgi, atsižvelgiant į šios klasės standartus – „Kona“ yra vienas tylesnių ir geriau ilgoms kelionėms subalansuotų automobilių.

Hyundai Kona pakabos konstrukcija:

  • Automobilio komponuotė: priekiniai varomieji ratai su skersai sumontuotu varikliu
  • Pakabos konstrukcija: Priekyje – „MacPherson“, gale – daugiasvirtė
  • Padangų išmatavimai bandytame modelyje: 215/55 R18

Hyundai Kona eksploatacija

30 000 eurų naujų automobilių pirkėjams šiandien nebėra sunkiai pasiekiama riba. Atvirkščiai – šiandien surasti naują automobilį už 30 000 eurų tampa ganėtinai sudėtinga misija, nes dažnu atveju galutiniame pasiūlyme tenka matyti 40 000 ar net 50 000 eurų sumą. Vis dėlto, antroji „Kona“ karta bando išlaikyti trapią ribą tarp 30 000 ir 40 000 eurų.

Pradinė „Kona“ kaina Lietuvoje neatrodo šokiruojančiai – 30 990 eurų. Juolab, už šią sumą gaunate automobilį ne su mažyčiu, vos jį gebančiu išjudinti 3 cilindrų varikliu. Tai – pradinė hibridinės versijos kaina, kuri gali išaugti ir iki 40 000 eurų, tačiau lyginant skirtingų įrangos lygių teikiamas naudas, to tiesiog neapsimoka daryti.

REKLAMA

Matote, pati įperkamiausia modelio versija jau standartinėje įrangoje turi pakankamai malonių, kasdienybėje praverčiančių priedų: šildomas priekines sėdynes ir vairą, šūsnį pagalbinių sistemų, klimato kontrolę, greičio palaikymo sistemą. Vienintelė opcija, kurią norėtųsi užsisakyti papildomai – „Bose“ garso sistema, kuri reikalauja įsipareigoti įsigyti modelį su „Style“ įrangos lygiu, kainuojantį 3 500 eurų daugiau, tad net ir atsižvelgus į tai – „Kona“ kaina išlieka konkurencinga.

Kaip bebūtų keista, tačiau pilnavertę hibridinę pavarą turinčių konkurentų gretos nėra labai didelės. Į galimų alternatyvų gretas būtų galima įtraukti giminingąjį „Kia Niro“ ir prancūzišką „Renault Captur e-Tech“. Šioje trijulėje pirminį pranašumą turi „Captur“, mat prancūziškas krosoveris kainuoja nuo 27 990 eurų, tačiau šis pranašumas labai greitai išnyksta pradėjus žymėti varneles ties norimais priedais.

Tai kas „Hyundai Kona“ yra standartinės įrangos dalis, prancūziškame automobilyje – papildomos įrangos dalis. Pavyzdžiui, šildomos sėdynės ir šildomas vairas – 320 eurų, oda aptrauktas vairas – 80 eurų. Norint savo automobilyje turėti aklosios zonos sistemą, iš pradžių reikės užsisakyti papildomą įrangos paketą, kainuojantį 700 eurų. 

Hyundai Kona kaina, aptarnavimo kaštai:

  • Pigiausio modelio kaina: 30 990 eur
  • Bandyto modelio kaina: 37 990 eur
  • Garantinis laikotarpis: 5 metų, be ridos apribojimo
  • Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų, nuvažiavus 100 000 km: 50%
  • Planinių aptarnavimų kaina po 5 m metų, nuvažiavus 100 000 km): 1 500 eur
  • Planinių aptarnavimų dažnumas: kas 1 metus arba kas 15 000 km.
  • Atstovybių tinklas: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų