• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių forma pastaruosius dešimtmečius praktiškai nesikeičia, o ir bet kokie bandymai sukurti naują formulę baigiasi taip pat.
Dabar automobiliai kuriami į pagalbą pasitelkiant šūsnį technologijų, per šimtmetį sukauptą patirtį, tačiau kai automobiliai nebuvo tokie išmanūs ir pažangūs, kiekvienas bandymas sukurti šį bei tą naujo baigdavosi netikėta visuomenės reakcija.
1917-aisiais sukurtas „Golden Submarine“ tikrai buvo vienas iš tų, kuris tuomet gyvenusiems automanams įsiminė iki gyvenimo pabaigos, tad dėl kokios priežasties autosporto entuziastams įsiminė štai šis „Golden Submarine“?

Automobilių forma pastaruosius dešimtmečius praktiškai nesikeičia, o ir bet kokie bandymai sukurti naują formulę baigiasi taip pat.
Dabar automobiliai kuriami į pagalbą pasitelkiant šūsnį technologijų, per šimtmetį sukauptą patirtį, tačiau kai automobiliai nebuvo tokie išmanūs ir pažangūs, kiekvienas bandymas sukurti šį bei tą naujo baigdavosi netikėta visuomenės reakcija.
1917-aisiais sukurtas „Golden Submarine“ tikrai buvo vienas iš tų, kuris tuomet gyvenusiems automanams įsiminė iki gyvenimo pabaigos, tad dėl kokios priežasties autosporto entuziastams įsiminė štai šis „Golden Submarine“?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Miller Golden Submarine


Priežasčių, tiesą sakant, yra nemažai. Viena iš jų – automobilio sugebėjimas važiuojant bet kokia kelio danga pasiekti didesnį nei 160 km/val. greitį. Anuomet sportiniai bolidai buvo skirstomi tinkami važinėti ant asfalto ir kitais keliais, tad „Golden Submarine“ universalumas žavėjo ir stebino.
Vis dėlto, pati įsimintiniausia „Golden Submarine“ diena buvo, kai dėl pažeisto degalų bako amerikietiškas automobilis užsiliepsnojo ir vos nepasiglemžė vairuotojo gyvybės.

REKLAMA

Miller Golden Submarine


Brangus malonumas
Modernūs sportiniai bolidai, kaip žinote patys, priklauso brangios technikos rūšiai. Profesionalūs lenktynininkai yra įpratę matyti šešiaženkles sumas, tad pabandykite įsivaizduoti kokia situacija buvo prieš keletą dešimtmečių ar net XX amžiaus pradžioje.
Oficialių šaltinių duomenimis, dviejų inžinierių sukonstruota mašina tuomet kainavo 15 tūkst. Jungtinių Valstijų dolerių arba maždaug 300 tūkst. dolerių dabar. Nors šiandien ši suma neatrodo didžiulė, tačiau anuomet 15 tūkst. dolerių buvo sunkiai suvokiama suma. Pavyzdžiui, kokybiški marškiniai tuomet kainavo 75 centus, galonas benzino buvo įkainotas 11 centų suma.

REKLAMA
REKLAMA

Miller Golden Submarine


Tad kuo buvo ypatingas šis automobilis? Tiesiog užtenka pažvelgti į nuotraukas ir suprasti, jog visi aplinkiniai iš šio automobilio juokėsi dėl neįprastos formos, kuri, tiesą sakant, iš tiesų priminė miniatiūrinį povandeninį laivą. Kol didžiausi skeptikai į automobilį badė pirštu, auksinės spalvos laivelio autoriai teigė, jog neįprastą formą padiktavo siekis sukurti aerodinamišką ir saugų bolidą. Vietoje atviro kėbulo amerikiečiai pasirinko uždarą, kuriame yra vos kelios angutės pro kurias vairuotojas galėjo stebėti kas dedasi aplinkui. Ir galiausiai, svarbiausias ir didžiausias šio „Golden Submarine“ privalumas buvo integruoti saugos lankai, kurie nelaimės atveju išgelbėtų vairuotojo gyvybę.
Tuo tarp techninė automobilio pusė buvo stebėtinai normali. Puikus to pavyzdys – variklis. Tai buvo 4,74 litro darbinio tūrio, 136 arklio galias išvystęs variklis, kuriam buvo patikėta labai sunki misija – išjudinti 730 kilogramų svėrusį automobilį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Miller Golden Submarine


Lenktynių istorija – įsimintina
Jungtinėse Valstijose gimęs ratuotis į lenktynių trasą pirmą kartą išriedėjo 1917-ųjų, birželio 16 dieną. Kaip ir buvo galima tikėtis, pirmasis pasispardymas baigėsi net neįpusėjęs. Automobilis sustojo nuvažiavęs vos 16 kilometrų dėl netikėtai sugedusio variklio. Vis dėlto, pirmieji ženklai parodė, jog auksinis laivelis yra beprotiškai greitas.

Miller Golden Submarine


Praėjus vos vienai savaitei, birželio 25-ą dieną, automobilis vėl tapo vietinių lenktynių dalyviu. Šį kartą automobilis veikė nepriekaištingai ir netgi tris kartus aplenkė savo artimiausią varžovą.
Per sekančius porą metų „Golden Submarine“ sudalyvavo 54-iose lenktynėse ir iškovojo 20 pergalių.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų