Pažintis užrištomis akimis
Jeigu sulauktumėte pasiūlymo išbandyti „Ferrari“ ar „Lamborghini“ markės automobilį, net neabejojame, kad negalvotumėte apie neigiamą atsakymą ir tiesiog paklaustumėte - „Kaip, kur ir kada?“ Panašios mintys sukosi ir mūsų galvose, tačiau perskaitę kvietimą - trumpam sustojome.
Išbandyti superautomobilius kvietę „Laisvalaikio dovanos“ atstovai šiuos žirgus siūlė ne bendro naudojimo keliuose ar ne lenktynių trasoje, bet uždaroje aikštelėje ir užrištomis akimis - „Say what n..?“ Pasiūlymas skamba neįprastai, bet ar dėl to verta atsisakyti galimybės pavairuoti „Ferrari 360 Spider“ ar „Lamborghini Gallardo LP560“? Žinoma, kad ne.
Tad kaip viskas vyksta? Atvykę į šalia Trakų esančią stovėjimo aikštelę, kuri daugeliui automanų yra puikiai pažįstama ir dažnai aplankoma, renginio organizatoriai iš pradžių pasiūlė pasirinkti vieną iš dviejų bandomųjų triušių : „Ferrari 360 Spider“ arba „Lamborghini Gallardo LP560“? Atsisėdus už vairo, mums uždėdavo akių raištį, kuris leisdavo pasijusti taip, lyg būtume išėję į tamsų mišką viduryje nakties.
Sekantis žingsnis - klausytis kolegos nurodymų, kuris eidamas šalia automobilio sakydavo kada reikia spausti stabdžių pedalą, kada paskuti į kairę, į dešinę ar kada paspausti akceleratoriaus pedalą. sėsti už „Ferrari 360 Spider“ ir „Lamborghini Gallardo LP 560-4“ vairo nieko nematant bei įveikti numatytą trasą tik klausant komandos nario nurodymų. Taip jau atsitiko, jog „Blind Driving“ rungtyje buvome paroje su profesionaliu automobilių ir autosporto fotografu, Giedriumi Matulaičiu. Jis šiose varžybose buvo mūsų akys ir balsas, kuris sakydavo kur nukreipti automobilį.
Net nesitikėjome, bet mūsų bendras tandemas pademonstravo puikų rezultatą. Vairuodami „Ferrari 360 Spider“ pademonstravome geriausią laiką ir artimiausią varžovą pralenkėme 4 sekundėmis. Deja, vairuojant „Lamborghini“ mūsų rezultatas buvo prastesnis, o tuo puikiai pasinaudojo mūsų bičiulis, „EVO Performance“ dirbtuvių vadovas ir „Porsche“ entuziastas bei lenktynininkas - Vytas Bilinskas. Jis kartu su savo kolega tapo absoliučiu „Blind Driving“ rungties nugalėtoju.
Vairuoti automobilį užrištomis akimis nėra labai lengva, tačiau tai paaštrina įvairius pojūčius. Nors trasoje automobilis riedėjo pakankamai mažu greičiu, tačiau pajusti skirtumą tarp „360 Spider“ ir „Gallardo LP560“ pavyko iškart.
Lyginti tiesiogiai šių automobilių nereikėtų - tai skirtingų kartų mašinos, kurios buvo sukurtos skirtinguose dešimtmečiuose. Vis dėlto, jeigu reikėtų įvardinti skirtumus - tai „Ferrari“ jaučiasi minkštesnis, komfortiškesnis, skirtas labiau laisvalaikiui. Kaip bebūtų keista, variklis dirba pakankamai tyliai, o akceleratoriaus pedalas į komandas reaguoja vangokai. Tuo tarpu „Lamborghini“ jaučiasi visiškai kitoks žvėris. Akceleratorius jautrus, išmetimo sistema burzgia, urzgia ir riaumoja. Anglies pluošto-keraminiai stabdžiai važiuojant mažais greičiais sunkiai nuspėjami, nes norint išnaudoti jų potencialą reikia pasistengti pasiekti stabdžių darbinę temperatūrą, o tai padaryti važiuojant mažais greičiais neįmanoma. Be to, vairuotojo vietos apipavidalinimas „Lamborghini“ automobilyje labiau primena lenktyninį bolidą, tad jeigu reikėtų rinktis iš tokių dviejų žaisliukų, mūsų garaže atsirastų „Lamborghini Gallardo LP560“.