Sekmadienį į šiaurę nuo Berlyno esančiame Meseberge vykusio vyriausybės posėdžio metu O. Scholzas susitiko su Europos Komisijos pirmininke Ursula von der Leyen.
Kancleris išreiškė optimizmą, kad susitarimas gali būti pasiektas, ir sakė, kad diskusijos bus tęsiamos artimiausiomis dienomis.
Vokietija darė spaudimą ES Komisijai, kad ši pateiktų pasiūlymą, kuriuo būtų leista po galutinės datos toliau pardavinėti vidaus degimo automobilius, naudojančius tik sintetinius degalus.
Galutinis balsavimas šiuo klausimu turėjo įvykti kovo 7 d., tačiau jis buvo atidėtas neribotam laikui baiminantis, kad Vokietija gali susilaikyti, o tai sužlugdytų reglamento priėmimą.
„Mes palaikome konstruktyvų dialogą“, – po susitikimo žurnalistams sakė F. von der Leyen.
Transporto priemonių išmetamo anglies dioksido mažinimas laikomas pagrindiniu ES tikslu. Per šį dešimtmetį ES siekia 55 proc. sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį ir iki 2050 m. pasiekti neutralumą klimato kaitos atžvilgiu.
Tačiau automobiliai ypač svarbūs Vokietijoje, kur automobilių pramonėje dirba apie 800 000 žmonių, o jos pajamos siekia apie 411 mlrd. eurų. Tai yra didžiausias Vokietijos ekonomikos segmentas.
Vokietija šį kartą įsikišo labai vėlyvu proceso etapu, o šią savaitę vykęs balsavimas turėjo būti formalumas po to, kai 27 ES valstybės narės spalio mėn. susitarė su parlamentu dėl reglamento nuostatų.
Dabar, norint iš esmės pakeisti reglamentą, reikėtų iš naujo svarstyti šį dokumentą. Jeigu taip įvyks, šis procesas gali užtrukti iki vienerių metų.
Vietoj to, ES Komisija galėtų pabandyti išspręsti šį klausimą pareiškimu arba deklaracija, kurioje aiškiai būtų nurodytas jos ketinimas pateikti pasiūlymą.
O.Scholzas sakė, kad svarbiausia yra tai, ką galima pasiekti dėl transporto priemonių, kurios po 2035 m. naudos tik sintetinius degalus, perspektyvų.
„Kalbama visai ne apie nuomonių skirtumus, o apie tai, kaip tai gali būti įgyvendinta“, – sakė kancleris. „Tai yra lengvai išsprendžiamas klausimas, kad visi esame labai optimistiškai nusiteikę. Ne tik Vokietijos vyriausybėje, bet ir kalbant apie mūsų derybas su Komisija.“
FDP, jaunesnioji O.Scholzo trijų partijų aljanso partnerė, buvo pagrindinė opozicijos vidaus degimo variklių draudimui varomoji jėga.
FDP nariai, įskaitant transporto ministrą Volkerį Wissingą, pastaraisiais mėnesiais stengėsi padidinti partijos svarbą vyriausybėje, ir jis paragino Komisiją pasiūlyti perspektyvų sprendimą, pavyzdžiui, kad draudimas nebūtų taikomas vidaus degimo varikliams, varomiems sintetiniais degalais.
„Problema yra ne pats vidaus degimo variklis, o iškastinis kuras, kuriuo jis varomas“, – sekmadienį tviteryje rašė V.Wissing.
„Neutralumas klimato atžvilgiu yra tikslas ir kartu galimybė naujoms technologijoms“, – pridūrė jis. „Kad tai pasiektume, turime būti atviri įvairiems sprendimams“.