Su žvyru jau apsiprato Mikolaikose
Prieš dvi savaites Mikolaikų regione vyko Europos čempionato etapas ant žvyro dangos, jame lenktyniavo ir lenkai. Tad patirties ant žvyro šie pasisėmė pakankamai. Danga panaši, keliai tiek Mikolaikose, tiek Elektrėnuose – siauri. Ten pat, „Rally Poland 2019“ varžybose dalyvavęs lietuvis Aras Kalėda tenykščius greičio ruožus apibūdino kaip Elektrėnų ir Žemaitijos ralių trasų mišinį. Siauri, vingiuoti, tačiau greiti.
Kai kurie dalyviai labai rimtai ruošėsi kovoti su lietuviais ir ant žvyro sėmėsi papildomos patirties. Štai „Subaru Poland Rally Team“ atstovas Jakubas Gregula prieš mėnesį startavo Žemaitijos ralyje.
„Žemaitijos ralyje važiavau tam, kad įgyčiau daugiau patirties ant žvyro ir geriau pasiruoščiau Elektrėnams. Šiame etape man geras pasirodymas svarbiausias, skaičiuojasi čempionato taškai. Aš šiemet apskirtai pirmą kartą važiavau ant žvyro. Pirmasis pasirodymas buvo Lenkijoje vykusiame ERC etape. Tad Elektrėnai jau man bus ketvirtas ralis ant nestabilios dangos, tikiuosi, kad šiemet sukaupta patirtis nenueis veltui ir pasirodysiu gerai. Man važiavimas ant žvyro – tai kažkas tokio! Bus labai įdomu pasigalynėti su Lietuviais, kuria čia lekia tikrai greitai“, - nekantriai laukdamas starto bėrė žodžius Jakubas, kuris lėks „Subaru Impreza WRX STI“ automobiliu.
Pirmieji vizitai į Lietuvą
Kai kurie Lenkijos lenktynininkai ne tik į Elektrėnus, bet ir į Lietuvą užsuks pirmą kartą. Raliui ruoštis jiems tenka klausantis nuogirdų.
„Tai bus pirmasis mano vizitas į Lietuvą. Girdėjau, kad šalis graži, o ir žvyras trasose geras. Po praėjusių metų atsklido daug gerų atsiliepimų apie ralį. Greičio ruožai trumpi, tad ir skirtumai tarp varžovų minimalūs. Po „Rally Poland“ ant žvyro aš jau jaučiuosi gerai, tad tikiuosi geros kovos ne tik su tautiečiais, bet ir su lietuviais“, - kalbėjo Danielis Chwistas, lenktyniausiantis su „Hyundai i20 R5“ automobiliu.
Iš viso penktadienį Elektrėnuose prie starto linijos stos 65 Lietuvos ir Lenkijos čempionatuose dalyvausiantys ekipažai. Pusė jų važiuos visais ratais varomais automobiliais. Tarp jų – net 12 R5 klasės modelių. Tokio pajėgaus ralio technine prasme Lietuvoje dar nėra buvę.
Penktadienį jie pradės savo kovą parodomuoju greičio ruožu Elektrėnų miesto gatvėmis. Pirmieji ekipažai startuos 17:30. Kiekvienas šį 2 km ilgio specialųjį ruožą palei Elektrėnų marias ir aplink Elektrėnų ledo areną įveiks po du kartus. O šeštadienį nuo ryto veiksmas persikels į Elektrėnų apylinkes, kur dalyviams teks pravažiuoti dar 14 greičio ruožų, kurių bendras ilgis sudarys apie 100 km. Ralis pasibaigs iškilminga apdovanojimų ceremonija, koncertu ir fejerverkais Elektrėnuose.