• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vis daugiau vairuotojų siekia, kad jų automobiliai būtų ekonomiški ir ekologiški – ypač pastaruoju metu, kai vėl sparčiai kyla degalų kainos. Tačiau ne visi susimąsto, kad pigesnis ir ekologiškesnis vairavimas priklauso ne tik nuo automobilio techninių parametrų, bet ir nuo jo naudojimo įpročių.
Svarbiausia – nevairuoti agresyviai ir planuoti veiksmus
„Egzistuoja dvi svarbiausios taisyklės, siekiant vairuoti ekonomiškiau: reikia prognozuoti savo veiksmus ir nevairuoti agresyviai, teigia vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova. Jeigu pastebime kliūtį, pavyzdžiui, lėčiau važiuojančią transporto priemonę, reikėtų nesistengti ją pirmiausia pasivyti ir tik po to bandyti persirikiuoti. Staigi akceleracija smarkiai kerta per kišenę – tarkime, jei baigiasi eismo juosta, o mes iš anksto nepersirikiuojame, esame priversti pristabdyti ir tada vėl staigiai pagreitėti“.
Paklausta, ar skiriasi ekonomiško vairavimo taisyklės mieste ir užmiestyje, instruktorė atsako, kad skirtingų taisyklių nėra, yra tik skirtingos sąlygos: „Užmiestyje didesnis greitis, tačiau mieste mes priversti dažniau stabdyti ir įsibėgėti. Todėl patartina analizuoti transporto kamščius: galbūt kartais geriau išvažiuoti į darbą keliomis minutėmis anksčiau ir išvengti spūsties. Svarbiausia – viską planuoti“.

Vis daugiau vairuotojų siekia, kad jų automobiliai būtų ekonomiški ir ekologiški – ypač pastaruoju metu, kai vėl sparčiai kyla degalų kainos. Tačiau ne visi susimąsto, kad pigesnis ir ekologiškesnis vairavimas priklauso ne tik nuo automobilio techninių parametrų, bet ir nuo jo naudojimo įpročių.
Svarbiausia – nevairuoti agresyviai ir planuoti veiksmus
„Egzistuoja dvi svarbiausios taisyklės, siekiant vairuoti ekonomiškiau: reikia prognozuoti savo veiksmus ir nevairuoti agresyviai, teigia vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova. Jeigu pastebime kliūtį, pavyzdžiui, lėčiau važiuojančią transporto priemonę, reikėtų nesistengti ją pirmiausia pasivyti ir tik po to bandyti persirikiuoti. Staigi akceleracija smarkiai kerta per kišenę – tarkime, jei baigiasi eismo juosta, o mes iš anksto nepersirikiuojame, esame priversti pristabdyti ir tada vėl staigiai pagreitėti“.
Paklausta, ar skiriasi ekonomiško vairavimo taisyklės mieste ir užmiestyje, instruktorė atsako, kad skirtingų taisyklių nėra, yra tik skirtingos sąlygos: „Užmiestyje didesnis greitis, tačiau mieste mes priversti dažniau stabdyti ir įsibėgėti. Todėl patartina analizuoti transporto kamščius: galbūt kartais geriau išvažiuoti į darbą keliomis minutėmis anksčiau ir išvengti spūsties. Svarbiausia – viską planuoti“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova


Ekonomiškai vairuoti galima išmokti
Jau kelerius metus Lietuvoje vairavimo instruktoriai bei egzaminatoriai didelį dėmesį skiria būsimų vairuotojų ekonomiško vairavimo įgūdžiams. „Jeigu žmogus labai agresyviai įsibėgėja ar nekreipia dėmesio į variklio apsukas – jis tikrai gali neišlaikyti egzamino“, pastebi vairavimo instruktorė.
Išmokti vairuoti ekonomiškiau gali padėti ir naujuose automobiliuose įdiegta „Eco“ sistema. Vairuojant šiuo režimu, prislopinama variklio galia, todėl nebegalima taip greitai įsibėgėti. Tokiu būdu labai taupomas kuras – instruktorės teigimu, bandant šią sistemą naudoti su savo mokiniais, ji sutaupo iki 0,5 litro degalų 100 kilometrų.
Hibridiniai automobiliai ir jų privalumai
Šiais laikais prie ekonomiško vairavimo labai prisideda ir pati transporto priemonė. Pavyzdžiui, hibridiniai automobiliai, turintys du – benzininį ir elektrinį – variklius. Gali susidaryti įspūdis, kad hibridinio automobilio neįmanoma vairuoti neekonomiškai. „Iš tiesų, toks įspūdis daugeliu atvejų yra visiškai teisingas, pastebi O. Židovlenkova. Tačiau kartais žmonės, net ir vairuodami hibridinius automobilius, užsimiršta, pradeda vairuoti agresyviai, o tuomet skundžiasi neva neteisingai gamintojo deklaruotomis kuro sąnaudomis“.
Hibridiniuose automobilių modeliuose labai paprasta stebėti, kuomet įsijungia benzino variklis, o kada važiuojama tik elektriniu ir tokiu būdu nedeginamas kuras. Instruktorės teigimu, jei senesni automobiliai benziną pradėdavo naudoti automobiliui viršijus 50 km/h greitį, naujausi modeliai vien elektra gali važiuoti iki 100 km/h greičiu. Paklausta, kokiu greičiu važiuojant visgi sudeginama mažiausiai degalų, instruktorė atsako, kad racionaliausias greitis – nuo 40 iki 60 km/h, tačiau daug kas priklauso ir nuo oro sąlygų, ir nuo važiuojamosios dalies būklės.
Dar vienas hibridinių automobilių privalumas – automatinis benzininio variklio išsijungimas sustojus. Jeigu reikia stabtelėti prie šviesoforo ar išlaipinti keleivius, toks automobilis išjungia benzino variklį ir lieka palaikomas vien elektros. Taip maksimaliai taupomas kuras ir apribojama aplinkos tarša.

REKLAMA

Toyota-Auris-Touring-Sports-01


Pavarų dėžės įtaka ekonomiškumui
Norint važiuoti ekonomiškiau, reikėtų atkreipti dėmesį ir į automobilio pavarų dėžės tipą. Automatinė pavarų dėžė gali užtikrinti ne tik mažesnes kuro sąnaudas, bet ir retesnį automobilio dalių nusidėvėjimą. „Automatinė pavarų dėžė maksimaliai prisideda prie ekologiško vairavimo. Jei prieš 30 metų vadinamieji automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis buvo pirmieji prisvilę blynai, kurie buvo neekonomiški ir dažnai gesdavo, tai šiandien jie, kaip ir mūsų išmanieji telefonai, yra labai smarkiai ištobulinti. Vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže, dažnai be reikalo išminamas sankabos pedalas, tai didina detalių nusidėvėjimą; automatinė pavarų dėžė pavarą perjungia tiksliai tada, kai to reikia. Tokiu būdu detalės dėvisi iki 4 kartų mažiau“, pasakoja O. Židovlenkova.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų