Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Su kuo dažniausiai jums asocijuojasi „Alfa Romeo“ vardas? Žmogui, kuris nesidomi automobilių gamintojų istorija šis gamintojo vardas asocijuosis su stereotipais sklandančiais liaudyje ir tai ką mato žiniasklaidoje.
Nesuklysime pasakę, jog iki šiol dauguma šią markę sieja su grožiu ir nepatikimumu. Visgi paskutinis punktas gali įžiebti daugybę diskusijų, tačiau mes norime jums papasakoti apie legendą, kuri savo laiku nušluostė visiems nosis.
„Alfa Romeo“ lenktynių komanda 10 dešimtmetyje buvo viena sėkmingiausių per visą žiedinių lenktynių istoriją. Po nelabai sėkmingų bandymų „Indy“ lenktynių čempionate, „Alfa Romeo“ arba dar kitaip „Alfa Corse“ lenktynių komanda sugrįžo ten, kur jiems ir vieta.
Kompanijos vadovybė nusprendė grįžti į žiedines lenktynes, kuriose šiam automobilių gamintojui sekėsi labiausiai. „Alfa Corse“ inžinierių sukurtas „155 SuperTurismo“ bolidas laimėjo net 17 lenktynių iš 20 galimų Italijos čempionate. Pamatę, jog rezultatai viršija lūkesčius, „Alfa Corse“ išvyko į kelionę ir ieškoti konkurencingesnių lenktynių, kuriose būtų galima atskleisti pilną bolido potencialą. Taip jie rado Vokietiją ir „DTM“ lenktynių seriją.
Dėka naujų „FIA“ taisyklių, kurios buvo atnaujintos 1993 metais, žiedinių lenktynių bolidai buvo suskirstyti į dvi klases. „Class 2“ tipo automobiliai turėjo būti artimi serijiniams automobiliams, kurie yra parduodami normaliems žmonėms, tad modifikacijų sąrašas buvo labai trumpas. Tuo tarpu „Class 1“ kategorijos bolidai neturėjo jokių apribojimų, tad kaip manote kurią kategoriją pasirinko „Alfa Corse“? Kompanija nusprendė sukurti bolidus abejoms klasėms.
Nors „155“ modelio išvaizda išliko panaši, tačiau „Alfa Corse“ inžinieriai nusprendė atskleisti savo fantaziją ties techniniais agregatais. Automobilis gavo itin aukštus sūkius mėgstantį šešių cilindrų motorą ir visiškai naują keturių varomųjų ratų sistemą. Vos 2,5 litro agregatas išvystė neįtikėtinus 400 arklio galių ir sugebėjo pasiekti net 11,500 aps/min ribą. Variklis buvo sumontuotas prieš priekinę ašį, o pavarų dėžė, dėl geresnio balanso, buvo sumontuota automobilio viduryje. Maždaug trečdalis galios buvo siunčiama į priekinius ratus, o likutis keliaudavo į galinius ratus.
Norint atitikti „FIA“ reikalavimus, „Alfa Corse“ apliko tokia pat važiuoklė, kaip ir įprastame „155“ modelyje.
Už naujo bolido vairo buvo pasodinti Alessandro Nanini ir Nicola Larini. Šie pilotai turėjo ne tik daug patirties, bet ir buvo atsakingi už „Alfa Romeo“ dominavimą Italijos žiedinių lenktynių čempionate.
Pirmame sezone naujoji komanda tapo beveik neįkanda konkurentams. Iš 20 galimų pergalių, naujoji „Alfa Corse“ komanda susirinko net 12. Dešimt iš jų pasiglemžė Nicola Larini, o likusias dvi Alessandro Nanini.
„Mercedes Benz“, kuri buvo sutriuškinta, nusprendė sukurti naują „DTM“ serijai skirta bolidą. Tuo metu kompanija pristatė naujos kartos C klasės modelį, kuris ir tapo bolido donoru. Šiek tiek vėliau prie „DTM“ kompanijos prisijungė ir „Opel“ su sportiškai atrodančia „Calibra“. Tuo tarpu „Alfa Corse“ nesuko galvos ir tobulino „155“ bolidą.
Nors patobulinimų buvo įvairių, tačiau inžinierių dėmesyje buvo variklis iš kurio buvo bandoma išspausti viską. „Alfa Corse“ inžinieriai iš 2,5 litro motoro išspaudė 490 arklio gailų, kuris galėjo pasiekti net 12,000 aps/min ribą. Tais laikais tokios charakteristikos buvo stulbinamos.
1994 metų sezone „Mercedes Benz“ atrodo privalėjo nugalėti čempionate su visiškai nauju bolidu, tačiau „Alfa Romeo“ sugebėjo laimėti net 11 lenktynių. Visgi „Mercedess Benz" nenuleido rankų ir įkandin sekė itališką padūkėlį. Porą kartų padarytos klaidos iš rankų išplėšė „DTM" čempionato titulą, kuri su džiaugsmu priėmė „Mercedes Benz" pilotai.
1995 metų sezonui ruoštas automobilis labiausiai kentėjo dėl gausios elektronikos, kuri ne visada gerai veikia Itališkame automobilyje, tačiau keturių metų senumo bolidas vis tiek parodė iš kur kojos dygsta. Lengvesnis ir galingesnis „155“ dar kartą parodė, jog ne pats naujausias bolidas yra geriausia išeitis. „Alfa Corse“ komanda antroje sezono pusėje laimėjo šešias pergales iš eilės.
1996 metais iš čempionato Vokietijoje pasitraukė „Opel“ ir „Alfa Romeo“ dėl tam tikrų priežasčių. „Opel“ pasitraukė dėl to, jog neparodė tinkamų rezultatų, o „Alfa Romeo“ pasitraukė, jog „Fiat“ koncernas nutraukė finansavimą.
Nors „Alfa Corse“ ir baigė savo pasirodymą „DTM“ čempionate, tačiau iš jo išvyko pakeltomis galvomis.
Reikėtų pridurti, jog „Alfa Romeo 155“ lenktyninis bolidas laimėjo žiedinių lenktynių čempionatus ne tik Italijoe ar Vokietijoje, bet ir D.Britanijoje ir Ispanijoje.
Su kuo dažniausiai jums asocijuojasi „Alfa Romeo“ vardas? Žmogui, kuris nesidomi automobilių gamintojų istorija šis gamintojo vardas asocijuosis su stereotipais sklandančiais liaudyje ir tai ką mato žiniasklaidoje.
Nesuklysime pasakę, jog iki šiol dauguma šią markę sieja su grožiu ir nepatikimumu. Visgi paskutinis punktas gali įžiebti daugybę diskusijų, tačiau mes norime jums papasakoti apie legendą, kuri savo laiku nušluostė visiems nosis.
„Alfa Romeo“ lenktynių komanda 10 dešimtmetyje buvo viena sėkmingiausių per visą žiedinių lenktynių istoriją. Po nelabai sėkmingų bandymų „Indy“ lenktynių čempionate, „Alfa Romeo“ arba dar kitaip „Alfa Corse“ lenktynių komanda sugrįžo ten, kur jiems ir vieta.
Kompanijos vadovybė nusprendė grįžti į žiedines lenktynes, kuriose šiam automobilių gamintojui sekėsi labiausiai. „Alfa Corse“ inžinierių sukurtas „155 SuperTurismo“ bolidas laimėjo net 17 lenktynių iš 20 galimų Italijos čempionate. Pamatę, jog rezultatai viršija lūkesčius, „Alfa Corse“ išvyko į kelionę ir ieškoti konkurencingesnių lenktynių, kuriose būtų galima atskleisti pilną bolido potencialą. Taip jie rado Vokietiją ir „DTM“ lenktynių seriją.
Dėka naujų „FIA“ taisyklių, kurios buvo atnaujintos 1993 metais, žiedinių lenktynių bolidai buvo suskirstyti į dvi klases. „Class 2“ tipo automobiliai turėjo būti artimi serijiniams automobiliams, kurie yra parduodami normaliems žmonėms, tad modifikacijų sąrašas buvo labai trumpas. Tuo tarpu „Class 1“ kategorijos bolidai neturėjo jokių apribojimų, tad kaip manote kurią kategoriją pasirinko „Alfa Corse“? Kompanija nusprendė sukurti bolidus abejoms klasėms.
Nors „155“ modelio išvaizda išliko panaši, tačiau „Alfa Corse“ inžinieriai nusprendė atskleisti savo fantaziją ties techniniais agregatais. Automobilis gavo itin aukštus sūkius mėgstantį šešių cilindrų motorą ir visiškai naują keturių varomųjų ratų sistemą. Vos 2,5 litro agregatas išvystė neįtikėtinus 400 arklio galių ir sugebėjo pasiekti net 11,500 aps/min ribą. Variklis buvo sumontuotas prieš priekinę ašį, o pavarų dėžė, dėl geresnio balanso, buvo sumontuota automobilio viduryje. Maždaug trečdalis galios buvo siunčiama į priekinius ratus, o likutis keliaudavo į galinius ratus.
Norint atitikti „FIA“ reikalavimus, „Alfa Corse“ apliko tokia pat važiuoklė, kaip ir įprastame „155“ modelyje.
Už naujo bolido vairo buvo pasodinti Alessandro Nanini ir Nicola Larini. Šie pilotai turėjo ne tik daug patirties, bet ir buvo atsakingi už „Alfa Romeo“ dominavimą Italijos žiedinių lenktynių čempionate.
Pirmame sezone naujoji komanda tapo beveik neįkanda konkurentams. Iš 20 galimų pergalių, naujoji „Alfa Corse“ komanda susirinko net 12. Dešimt iš jų pasiglemžė Nicola Larini, o likusias dvi Alessandro Nanini.
„Mercedes Benz“, kuri buvo sutriuškinta, nusprendė sukurti naują „DTM“ serijai skirta bolidą. Tuo metu kompanija pristatė naujos kartos C klasės modelį, kuris ir tapo bolido donoru. Šiek tiek vėliau prie „DTM“ kompanijos prisijungė ir „Opel“ su sportiškai atrodančia „Calibra“. Tuo tarpu „Alfa Corse“ nesuko galvos ir tobulino „155“ bolidą.
Nors patobulinimų buvo įvairių, tačiau inžinierių dėmesyje buvo variklis iš kurio buvo bandoma išspausti viską. „Alfa Corse“ inžinieriai iš 2,5 litro motoro išspaudė 490 arklio gailų, kuris galėjo pasiekti net 12,000 aps/min ribą. Tais laikais tokios charakteristikos buvo stulbinamos.
1994 metų sezone „Mercedes Benz“ atrodo privalėjo nugalėti čempionate su visiškai nauju bolidu, tačiau „Alfa Romeo“ sugebėjo laimėti net 11 lenktynių. Visgi „Mercedess Benz" nenuleido rankų ir įkandin sekė itališką padūkėlį. Porą kartų padarytos klaidos iš rankų išplėšė „DTM" čempionato titulą, kuri su džiaugsmu priėmė „Mercedes Benz" pilotai.
1995 metų sezonui ruoštas automobilis labiausiai kentėjo dėl gausios elektronikos, kuri ne visada gerai veikia Itališkame automobilyje, tačiau keturių metų senumo bolidas vis tiek parodė iš kur kojos dygsta. Lengvesnis ir galingesnis „155“ dar kartą parodė, jog ne pats naujausias bolidas yra geriausia išeitis. „Alfa Corse“ komanda antroje sezono pusėje laimėjo šešias pergales iš eilės.
1996 metais iš čempionato Vokietijoje pasitraukė „Opel“ ir „Alfa Romeo“ dėl tam tikrų priežasčių. „Opel“ pasitraukė dėl to, jog neparodė tinkamų rezultatų, o „Alfa Romeo“ pasitraukė, jog „Fiat“ koncernas nutraukė finansavimą.
Nors „Alfa Corse“ ir baigė savo pasirodymą „DTM“ čempionate, tačiau iš jo išvyko pakeltomis galvomis.
Reikėtų pridurti, jog „Alfa Romeo 155“ lenktyninis bolidas laimėjo žiedinių lenktynių čempionatus ne tik Italijoe ar Vokietijoje, bet ir D.Britanijoje ir Ispanijoje.