• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Teoriškai tobulo automobilių sporto renginio receptas gana paprastas: jame turi dalyvauti daug virtuoziškai vairuojančių pilotų, mašinos turi būti greitos kaip žaibas, o žiūrovams keliauti iki trasos pageidautina maždaug tiek pat toli, kiek iki artimiausios „Maxima“ parduotuvės. Dar, kad veiksmas po starto turėtų būti matomas kaip ant delno. Tačiau praktiškai visus šiuos dalykus suderinti dažniausiai būna sudėtingiau, nei iškepti „vegetarišką mėsainį“ ar pagaminti „karštus ledus“.
Iš tiesų skirtingų automobilių sporto disciplinų lenktynių organizatoriams kaskart tenka rasti daugybę kompromisų tam, kad varžybos būtų ir visiems įdomios, ir saugos, ir nereikalautų milijoninio biudžeto. Lietuvos drifto „Street“ ir „SEMI-PRO“ lygos čempionato kovas šiais metais rengiančio klubo „SideToSide Drift Team“ vadovas Darius Jurčiukonis pripažįsta, kad prieš kiekvieną šonaslydžio etapą tenka išspręsti daugybę galvosūkių, kurie dažnai būna tokie pat sudėtingi, kaip ir organizuojant klasikinio ralio ar žiedines lenktynes.

Teoriškai tobulo automobilių sporto renginio receptas gana paprastas: jame turi dalyvauti daug virtuoziškai vairuojančių pilotų, mašinos turi būti greitos kaip žaibas, o žiūrovams keliauti iki trasos pageidautina maždaug tiek pat toli, kiek iki artimiausios „Maxima“ parduotuvės. Dar, kad veiksmas po starto turėtų būti matomas kaip ant delno. Tačiau praktiškai visus šiuos dalykus suderinti dažniausiai būna sudėtingiau, nei iškepti „vegetarišką mėsainį“ ar pagaminti „karštus ledus“.
Iš tiesų skirtingų automobilių sporto disciplinų lenktynių organizatoriams kaskart tenka rasti daugybę kompromisų tam, kad varžybos būtų ir visiems įdomios, ir saugos, ir nereikalautų milijoninio biudžeto. Lietuvos drifto „Street“ ir „SEMI-PRO“ lygos čempionato kovas šiais metais rengiančio klubo „SideToSide Drift Team“ vadovas Darius Jurčiukonis pripažįsta, kad prieš kiekvieną šonaslydžio etapą tenka išspręsti daugybę galvosūkių, kurie dažnai būna tokie pat sudėtingi, kaip ir organizuojant klasikinio ralio ar žiedines lenktynes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gediminas Levickas Baltarusijos drifto čempionate (nuotr. Giedrius Matulaitis)


„Drifto varžybas įmanoma surengti sąlyginai nedidelėse erdvėse – kartais pakanka aikštės ar netgi net keleto platesnių gatvių junginio. Jei kurioje nors miesto dalyje tokia infrastruktūra yra, tereikia su atsakingomis institucijomis bei aikštelių šeimininkais suderinti visas smulkmenas taip, kad įprastai tomis gatvėmis besinaudojantiems žmonėms kiltų kuo mažiau nepatogumų. Kai tai pavyksta, prasideda kūrybiškiausias ir atsakingiausias etapas – konsultacijos su drifto teisėjais ir pačiais sportininkais, kokią konfigūraciją parinkti, kad greičio, saugumo, slydimo trajektorijų ir reginio žiūrovams kombinacija būtų optimali. Po to belieka į būsimą trasą privežti kalną gelžbetonio blokų ir jais suformuoti uždarą trasą. Patikėkit, tai tikrai nėra paprasta“, – dėsto D. Jurčiukonis.
Šiais metais Lietuvos drifto „Street“ ir „SEMI-PRO“ lygos varžybos suplanuotos Alytuje ir Druskininkuose būtent dėl to, kad su vietinės administracijos žmonėmis susikalbėti dėl svarbiausių dalykų pavyksta be tuščiažodžiavimo ar debatų dėl neįgyvendinamų sąlygų. Dzūkijos sostinėje artimiausios drifto meistrų kovos vyks Pramonės gt. 1B Alytaus kultūros ir komunikacijos centro teritorijoje  gegužės 17-19 dienomis. Nors tai bus jau antrasis šonaslydžio čempionato etapas (pirmasis vyko Rygoje), visgi iš arti pamatyti kaip nuo praėjusių metų pasikeitė pilotų būrys ir jų paruošta technika, bus galima pirmą kartą.

REKLAMA

Akimirka iš Baltarusijos drifto čempionato (nuotr. Giedrius Matulaitis)


„Street“ lygos šonaslydžio automobiliai paprastai būna sąlyginai nedaug evoliucionavę nuo standartinių mašinų, tačiau mūsų žiniomis ilgosios tarpsezonio pertraukos metu nemažai sportininkų savo techniką pakeitė taip, kad ją bus sunku atpažinti: įmontavo turbinas, patobulino važiuoklę, stabdžių bei degalų tiekimo sistemas, tvarkė kėbulus ir t. t. Net neabejoju, kad Alytuje bus labai daug malonių siurprizų. Ypač įspūdingi turėtų būti poriniai važiavimai, kai slystantys automobiliai nutolę vienas nuo kito vos per kelis sprindžius“, – prognozavo „SideToSide Drift Team“ vadovas.
Išankstiniais duomenimis startuoti  antrojo Lietuvos drifto „Street“ ir „SEMI-PRO“ lygos varžybų etape planuoja daugiau nei 100 automobilių. Jei išankstinės registracijos informacija pasitvirtins ir netikėti technikos kaprizai nepakeis sportininkų dabartinių planų, gali būti, kad drifterių kovos Alytuje įeis į istoriją naujų masiškumo rekordu. Ankstesnis renginys, sutraukęs daugiausia – per 70 šonaslydžio meistrų – vyko Druskininkuose prieš metus.
Dar viena svarbi detalė – sekmadienį (gegužės 19 d.) numatytos DRIFT OPEN kovos, kurių metu susikaus ne tik stipriausi Lietuvos sportininkai, bet ir svečiai iš užsienio, kurie pasidalins 1500 eurų varžybų prizinį fondą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų