2023 m.
sausio mėnesį šalyje buvo parduota tik 1 860 naujų automobilių, arba 124% mažiau negu tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Pavyzdžiui, Lietuvoje 2023 m. sausį buvo parduoti 2 333 nauji automobiliai.
Palyginimui, paskutinį 2022 m. mėnesį Norvegijoje buvo parduotas 41 441 naujas automobilis, iš kurių net 39 497 buvo užregistruoti tą patį mėnesį. Daugelis rinkos ekspertų teigia, jog tokį didžiulį parduotų automobilių kiekį galima pateisinti. Dar praėjusių metų rudenį Norvegijos vyriausybė paskelbė mažinanti dosnių elektromobilių subsidijų kiekį, o tai paskatino norinčius įsigyti elektromobilį.
Ypatingai niūrus 2023 m. sausio mėn. prekybos rezultatas tapo šoku visiems automobilių prekybininkams. Atsižvelgiant į tai, jog šalyje praėjusiais metais buvo parduota daugiau nei 200 tūkst. naujų automobilių, galite tik įsivaizduoti kaip drastiškai sumažėjusi paklausa įtakos automobiliais prekiaujančių įmonių finansinius rezultatus.
Iki šiol Norvegijoje elektromobiliams buvo netaikomas 25% pridėtinės vertės, įsigijimo ir importo mokesčiai, tačiau nuo 2023 m. įsigalioję pakeitimai nurodo, jog nuo 25% pridėtinės vertės mokesčio atleidžiami tik tie elektromobiliai, kurių vertė neviršija 45 tūkst. eurų. Elektromobiliams taip pat taikomas naujas įsigijimo mokestis, kurio dydis priklauso nuo elektromobilio svorio. Elektromobilių savininkai taip pat dabar privalo mokėti už kelius. Nors jiems taikoma 30% nuolaida, tačiau nuo šiol jie nebegali nemokamai važinėti mokamais keliais.
Iš dosnių dotacijų sąrašo taip pat galima išbraukti nemokamas keliones keltais, elektromobiliams taip pat apribota galimybė naudotis autobusų juostomis. Anksčiau įmonių įsigytiems elektromobiliams buvo taikomos 50% lengvatos, tačiau dabar jos sumažėjo iki 30%.
Sausio mėnesio populiariausių modelių statistika: