Vis dėlto, šį kartą norime jums papasakoti ne apie „Mazda“, bet apie „Mercedes-Benz“ bendrovės inžinierių pasiekimus. Kaip ir dabar ant bangos esanti „Mazda“, taip ir „Mercedes-Benz“ specialistai eksperimentavo su technologija, kuri leistų atsisakyti dyzelinių arba praplėsti benzininių variklių savybių sąrašą, bet apie – truputėlį vėliau, nes „DiesOtto“ istorija prasideda nuo štai šios koncepcijos.
Futuristiška „Mercedes-Benz F700“ išvaizda slėpė keletą labai įdomių technologijų. Viena iš jų – „Pre-Scan“ sistema, kurios veikimo metodas dar įdomesnis. Inžinieriai į priekinius žibintus įdiegė infraraudonųjų spindulių, kelią skenuojančius, lazerius. Iš jų gauta informacija siunčiama į pagrindinį kompiuterį, o jis, apdorojęs gautą informaciją, automobilio pakabą paruošia artėjantiems nelygumams arba atvirkščiai – padaro ją standesnę. Dabar ši technologija yra „Magic Body Control“ sistemos dalis ir vietoj priekiniuose žibintuose sumontuotų lazerių naudoja tradicines vaizdo kameras ir radarus.
Sekanti įdomybė slypėjo po „F700“ koncepcijos variklio gaubtu. Ten tūnojo 1,8 litro, keturių cilindrų variklis su dvejomis turbinomis. Jis išvystydavo 240 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą. Nieko įspūdingo, ar ne? Tik ne tada, kai gamintojas kalbėdama apie šį variklį atskleisdavo vieną rodiklį – jis 100 kilometrų suvartodavo vos 5,3 litro degalų, ir ne dyzelino, o benzino.
Tuomet bendrovės atstovai tikino, jog šis mažytis motoriukas galėtų atstoti analogišką 3,5 litro darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininį agregatą arba tokį patį cilindrų skaičių turintį dyzelį. Ir visi šie drastiški pokyčiai turėjo prasidėti nuo naujos kartos S klasės „Mercedes-Benz“. Deja.
Šis benzininis variklis daugeliu aspektų buvo panašus į „Mazda“ inžinierių neseniai pristatytą „SkyActiv-X“ agregatą. Tai turėjo būti pirmasis komercinis benzininis galios agregatas, degiojo mišinio uždegimui kameroje naudojantis ne žvakės kibirkštį, o slėgio degimo kameroje sukeltą degiojo mišinio temperatūros šuolio efektą. Panašiu principu veikia dyzeliniai varikliai.
Nors „Mercedes-Benz“ kurdami šį motorą turėjo tokį patį tikslą, šis vokiečių agregatas tradicinių uždegimo žvakių neatsisakė. Jos įžiebdavo kibirkštį esant didžiulėms variklio apkrovoms. Tuo tarpu varikliui pradėjus dirbti vidutiniu arba minimaliu režimu, variklis pradėdavo veikti dyzeliniams motoras būdinga veiksmų seka. Kuras užsidegdavo dėl aukšto slėgio ir aukštos temperatūros. Šis procesas tiesiog vykdavo automatiškai, vairuotojui to net nepastebint.
Praėjus trejiems metams nuo šio prototipinio variklio demonstracijos, 2010 metais, „Mercedes-Benz“ atstovas Herbertas Kohleris patvirtino, jog bendrovės inžinieriai tęsia „DiesOtto“ variklio tobulinimo darbus ir patvirtino, jog naujos kartos vidaus degimo variklis pasirodys lengvuosiuose „Mercedes-Benz“ automobiliuose.
Vis dėlto, panašu, kad „Mercedes-Benz“ susidūrė su mums nežinomais iššūkiais, dėl kurių vairuotojai negali džiaugtis gerokai našesniu vidaus degimo varikliu. Galbūt „Mercedes-Benz“ mums ruošia siurprizą? Tikėkimės, kad taip.