Dar 2021 m. sausį pasirodęs koncepcinis „Bigster“ parodė „Dacia“ užmojį plėsti savo pozicijas, ypač C-SUV segmente. Šiandien visiškai naujas „Bigster“ išpildo visus koncepcijoje duotus pažadus. „Pristatydami naująjį „Bigster“, likome ištikimi „Bigster“ koncepcijos ketinimams. Jis yra galutinė „Dacia“ vertybių išraiška ir nuo šiol yra šios markės flagmanas“, – sako „Dacia“ dizaino viceprezidentas Davidas Durandas.
„Bigster“ dizainas įkūnija tvirtą stilių, padedantį klientams dirbti, leisti laisvalaikį ir keliauti su šeima. Didelius automobilio matmenis pabrėžia aptakios geometrinės formos ir švarios linijos. Didelės ratų arkos ir priekinių bei galinių žibintų išdėstymas kraštiniuose automobilio kampuose sutvirtina užtikrintą ir įtikinamą „Bigster“ laikyseną kelyje.
Tvirtą stilių dar labiau sustiprina visureigiams būdinga kompaktiška, vertikali priekinė dalis. Laikantis „Dacia“ dizaino tradicijų, priekyje puikuojasi plačios blizgios juodos spalvos grotelės, kurių centre – kultinis „Dacia“ ženkliukas. Automobilio grafinės detalės suteikia kasdienės elegancijos priekinei daliai, durims ir virš galinio valstybinio numerio ženklo. Užuot laikęsi blizgios juodos apdailos tendencijos, „Dacia“ dizaineriai derino blizgią ir matinę juodą spalvas, kad išvaizda būtų dar griežtesnė.
Priekinės ir galinės apsauginės plokštės dažytos maišant medžiagą su spalva, kad dažai būtų patvaresni. Aplink kėbulą einančios apsaugos – ant šonų, ratų arkų ir apatinių bamperių dalių – pagamintos iš patentuotos „Starkle“ medžiagos. Naudodama šią medžiagą, „Dacia“ laikosi tvaraus požiūrio: ji yra neapdorota ir nedažyta.
Standartiškai naujasis „Bigster“ komplektuojamas su 17 arba 18 colių lengvojo lydinio ratlankiais, o 19 colių grafinio dizaino ratlankiai siūlomi aukščiausios klasės „Journey“ komplektacijoje. Aukštesnėse komplektacijose taip pat galima rinktis juodą stogą, kuris sukuria dviejų atspalvių apdailą, išryškinančią automobilio dizaino linijas. Pirkėjai galės rinktis ir visiškai naują kėbulo spalvą „Indigo Blue“. Išskirtinai skirta tik naujajam „Bigster“ modeliui, ji sukuria metalinį elegantišką atspalvį, suteikdama automobiliui drąsos, bet tuo pačiu ir santūrumo.
„Dacia Bigster“ pranašumas – erdvė
Viduje naujojo „Bigster“ dizaineriai daugiausia dėmesio skyrė esminiams dalykams: erdvei, ergonomikai ir komfortui. Aukštai įrengtas vertikalus prietaisų skydelis padidina erdvę priekiniams keleiviams. Priklausomai nuo komplektacijos lygio, naujasis „Bigster“ turi trijų tipų centrines konsoles: žemą, vidutinę arba – pirmą kartą „Dacia“ automobiliuose – aukštą konsolę su porankiu (su aušinimo skyriumi), indukciniu įkrovikliu ir didele daiktadėže. Ypatingas dėmesys skirtas ir sėdynių apmušalams. Priklausomai nuo apdailos lygio, dėmesys sutelkiamas į paprastumą ir patrauklumą („Essential“ ir „Expression“), patvarumą ir lengvą valymą („Extreme“) arba didesnį komfortą („Journey“).
Sukonstruotas ant CMF-B platformos, kuri yra pagrindinė „Dacia“ pramonės strategijos dalis, naujasis „Bigster“ pasižymi įspūdinga vidaus erdve. Sukurtas atsižvelgiant į C-SUV klientų poreikius, jis gali pasigirti geresne akustika (akustinis priekinis stiklas, storesni stiklai, geresnė variklio akustika), ištobulinta apdaila (nauji kilimėliai, „Touch LED“ apšvietimas) ir padidintu sėdėjimo komfortu (keleivio juosmens dalies reguliavimas, galinės sėdynės atlošas ir pan.), dviejų zonų oro kondicionieriumi su galinėmis oro angomis.
Naujasis „Bigster“ yra vienas erdviausių C-SUV automobilių, patenkinantis pagrindinį šios rinkos klientų poreikį: iki 667 litrų bagažinės erdvė yra pirmaujanti segmente pagal talpumą. Negana to, 40/20/40 santykiu daloma galinė sėdynė leidžia vežti didelių gabaritų daiktus neaukojant keleivių komforto. Kai gale sėdi tik du keleiviai, nulenkus vidurinį atlošą, atsiranda porankis su dviem puodelių laikikliais ir telefono laikikliu. Užlenkus atlošus, susidaro lygios bagažinės grindys, ant kurių galima patalpinti iki 2,7 m ilgio krovinį.
„Bigster“ taip pat įdiegta naujoviška „Dacia“ sistema „YouClip“, kuri skirta praktiškai ir patikimai pritvirtinti įvairius priedus svarbiausiose automobilio salono vietose. Standartinėje „Bigster“ komplektacijoje yra penki „YouClip“ tvirtinimo taškai: prietaisų skydelyje, keleivio konsolės šone, centrinės konsolės gale, bagažinėje ir bagažinės durų vidinėje pusėje.
„Bigster“ įrangos sąraše – tik būtiniausi priedai
Patekimą į „Bigster“ palengvina laisvų rankų raktas ir elektra valdomas bagažinės dangtis. Standartinėje „Journey“ ir pasirenkamoje „Extreme“ modifikacijoje elektrinį bagažinės dangtį galima valdyti trimis būdais: mygtuku šalia valstybinio numerio ženklo lemputės, prietaisų skydelio mygtuku arba rakteliu.
Visuose naujuose „Bigster“ modeliuose standartiškai montuojamas 10,1 colio centrinis jutiklinis ekranas. „Essential“ ir „Expression“ versijose įdiegta „Media Display“ multimedijos sistema su keturiais garsiakalbiais ir „Apple CarPlay“ / „Android Auto“ belaidžio ryšio funkcija. Į „Extreme“ ir „Journey“ versijas taip pat įdiegta „Media Nav Live“ multimedijos sistema, kuri siūlo prijungtą navigaciją su eismo informacija realiuoju laiku ir žemėlapių atnaujinimais aštuonerius metus. „Media Nav Live“ įrengta 6 garsiakalbių „Arkamys 3D“ garso sistema.
Naujasis „Bigster“ standartiškai komplektuojamas su 7 colių („Essential“ ir „Expression“) arba su 10 colių („Extreme“ ir „Journey“ versijose) skaitmeniniu prietaisų skydeliu. Pritaikomas spalvotas ekranas pateikia vairuotojams informaciją, kuri jiems atrodo naudingiausia
Naujojo „Bigster“ naudotojai taip pat įvertins dviejų zonų oro kondicionavimo sistemą su specialiomis oro angomis galiniams keleiviams, panoraminį atidaromą stoglangį, belaidį išmaniojo telefono įkroviklį ir kt. Priklausomai nuo komplektacijos, ši įranga siūloma kaip papildoma arba standartinė, todėl klientai visada gali rinktis.
Naujasis „Bigster“ atitinka naujausią Europos saugos standartą GSR II, todėl visuose komplektacijos lygiuose standartinėje įrangoje yra daugybė pagalbinių vairavimo sistemų: pažangi avarinio stabdymo sistema (skirta miestui ir užmiesčiui, atpažįstanti transporto priemones, pėsčiuosius, dviratininkus ir motociklus), kelio ženklų atpažinimo sistema su įspėjimu apie greitį, statymo atbuline eiga pagalbininkas, avarinio stabdymo signalas, įspėjimas apie persirikiavimą į kitą eismo juostą, eismo juostos išlaikymo asistentas, įspėjimas apie vairuotojo dėmesingumą ir pagalbos iškvietimo sistema „eCall“.
„Bigster“ siūlys kaip hibridą
Naujasis „Bigster Hybrid 155“ yra pirmasis „Renault Group“ modelis, kuriame įdiegtas visiškai naujas jėgos agregatas, sujungiantis 107 AG 4 cilindrų benzininį variklį, du elektros variklius (50 AG variklį ir aukštos įtampos starterį / generatorių), 1,4 kWh bateriją (230 V) ir automatinę elektrinę pavarų dėžę. Jis turi keturias pavaras, skirtas vidaus degimo varikliui, ir dvi papildomas pavaras, skirtas elektros varikliams. Tokia kombinuota technologija įmanoma todėl, kad nėra sankabos.
Šis jėgos agregatas papildo „Hybrid 140“ versiją, kurią galima įsigyti visiškai naujuose modeliuose „Duster“ ir „Jogger“. Jis pasižymi didesne galia (15 AG), didesniu sukimo momentu (vien vidaus degimo variklio – 20 Nm daugiau, iki 170 Nm) ir didesne vilkimo galia (250 kg daugiau, iki maždaug vienos tonos). Efektyvumas taip pat pagerėjo – degalų sąnaudos ir išmetamųjų teršalų kiekis sumažėjo 6 proc., visų pirma, dėl optimizuoto variklio sūkių dažnio valdymo. Derinant regeneracinį stabdymą su didele baterijos energijos rekuperacijos talpa ir automatinės pavarų dėžės efektyvumu, tokios modifikacijos „Bigster“ iki 80 proc. laiko mieste gali važiuoti visiškai elektriniu režimu.
„Bigster TCe 140“ jėgainė yra pasiskolinta iš „TCe 130“, kuri siūloma visiškai naujame „Duster“. Šiame pradiniame elektrifikavimo lygyje derinamas naujos kartos 1,2 l 3 cilindrų benzininis variklis su turbokompresoriumi, sukurtas pagal Millerio ciklą (optimizuotas efektyvumas ir sumažinti siurbimo nuostoliai), su 48 V švelnia hibridine sistema ir 6 lygių mechanine pavarų dėže. Hibridinė sistema padeda vidaus degimo varikliui įsibėgėjimo ir greitėjimo etapuose, taip padidindama vairavimo malonumą ir maždaug 10 proc. sumažindama vidutines degalų sąnaudas (5,6 l/100 km) bei CO2 emisiją (129 g/km), palyginti su analogiškos galios įprastiniu vidaus degimo varikliu. Regeneracinio stabdymo metu baterija įkraunama 0,8 kWh.
„Dacia“ yra vienintelis gamintojas, siūlantis dviejų degalų (benzino ir suskystintųjų dujų) jėgainės variantą visuose savo vidaus degimo modeliuose su ECO-G ženklu. Pristatydama „Bigster“ gamintoja žengia į priekį su jėgaine, kurioje dvigubi degalai derinami su 48 V beveik hibridine sistema. Beveik hibridinė sistema padeda 1,2 l 3 cilindrų varikliui su turbokompresoriumi, nepriklausomai nuo to, ar jis varomas benzinu, ar suskystintomis naftos dujomis, įsibėgėjimo ir pagreitėjimo etapuose, taip padidindama vairavimo malonumą ir efektyvumą. Regeneracinio stabdymo metu baterija įkraunama 0,8 kWh.
Naudodamas suskystintas naftos dujas, naujasis „Bigster ECO-G 140“ išmeta vidutiniškai 10 proc. mažiau CO2 nei panašus nehibridinis benzininis variklis. Dviejuose bakuose, kuriuose iš viso telpa 99 litrai degalų (50 litrų benzino ir 49 litrai suskystintųjų dujų), galima nuvažiuoti iki 1450 km. Po bagažinės dugnu sumontuotas suskystintųjų dujų bakas neturi įtakos krovinių skyriui. Prietaisų skydelyje esantis jungiklis leidžia greitai ir sklandžiai perjungti degalų rūšį.
Naujasis „Bigster TCe 130 4x4“ sukurtas taip, kad būtų galima drąsiai leistis į keliones ne keliais – visų varančiųjų ratų sistema sujungta su 6 pavarų mechanine dėže ir 48 V lengvojo hibrido sistema, kad būtų optimizuotas efektyvumas. Ši hibridinė sistema palaiko 1,2 l 3 cilindrų variklį su turbokompresoriumi įsibėgėjant ir greitėjant, todėl sumažėja degalų sąnaudos ir CO2 emisija. Regeneracinio stabdymo metu baterija įkraunama 0,8 kWh.
„Bigster“ kaina neviršys 30 tūkst. eurų ribos
„Dacia“ planuoja naujo modelio užsakymus priimti jau kitų metų pradžioje, o pirmuosius automobilius klientams pristatyti 2025 metų pavasarį.
Šiuo metu gamintojas nėra atskleidęs tikslios „Bigster“ kainos, tačiau bendrovės atstovai užsimena, jog didysis „Duster“ brolis kainuos nuo maždaug 25 tūkst. eurų. Hibridinė versija kainuos nuo maždaug 28 tūkst. eurų.