Dakaro ekipažams Saudo Arabijos sostinės Rijado apylinkės yra gerai pažįstamos – nuo 2020-ųjų ralio maratono dalyviai čia lankosi jau ketvirtąjį kartą. Organizatoriai šį kartą parengė naują 346 kilometrų ilgio trasą, kurioje po akmeningų kalnų tarpeklių sekė atviros smėlio lygumos ir kopų grandinės.
Vaidotas Žala nusprendė tausoti padangas
Iš antrosios pozicijos startavęs „Teltonika Racing“ komandos ekipažas šį kartą nusprendė pasaugoti automobilio padangas ir dėl to kiek sumažino tempą, tačiau net ir tokia konservatyvi strategija nesutrukdė Vaidotui Žalai ir Paulo Fiuzai finišuoti pirmajame dešimtuke.
„Vienintelę padangą pramušėm nuvažiavę apie 15 kilometrų. Po starto buvo daug akmenų, o mes buvome pasirinkę gal kiek per žemą slėgį, todėl iš pradžių tikrai turėjom problemų. Nepasitikint padangomis sumažėjo ir noras spausti akceleratorių iki dugno. Visus akmeningus ruožus, galima sakyt, prašliaužėm, bet kažkiek atsigriebėm antroje greičio ruožo dalyje“, – po finišo kalbėjo lenktynininkas.
V. Žala pripažįsta, kad buvo nesmagu matyti, kaip juos lenkia kiti ekipažai, tačiau rizikuoti vis tiek nesiryžo. Abiem su P. Fiuza labai nesinorėjo vėl netekti trijų ratų ir dar kartą ilgoms valandoms įstrigti trasoje laukiant techninės pagalbos sunkvežimio. Tempą ekipažas padidino tik antroje greičio ruožo dalyje, kuomet akmenis pakeitė smėlis.
„Šiandien taikėme konservatyvią strategiją. Pagrindinis tikslas buvo kažkaip įveikti tuos akmeningus ruožus ir pasiekti finišą. Aišku, rezultatas visuomet gali būti geresnis, bet bent jau dienos planą įgyvendinom – finišą pasiekėm sėkmingai“, – sakė sportininkas.
Laisvydas – vėl tarp lyderių
Po šeštojo greičio ruožo, kur klaipėdietis Laisvydas Kancius susidūrė su techninėmis problemomis, šiandien jis ir vėl spaudė. Ir spaudė taip, kad tris ketvirtadalius distancijos važiavo pirmas ir tik per plauką nelaimėjo greičio ruožo.
Pravažiavus maždaug pusę greičio ruožo L. Kancius prakirto priekinį savo keturračio ratą. Susitvarkyti nebuvo kaip nes kaip sako Laisvydas, „nusprogo oro kompresorius“. Teko likusią distancijos dalį važiuoti tuščiu ratu. Nepaisant to, lietuvis vis tiek lėkė pirmas. Deja, po kurio laiko pastebėjo kad smarkiai kaista variklis. Sustojus paaiškėjo, kad dingo variklio aušinimo skystis.
„Gerai, kad netoli buvo kupranugarių ferma. Ten gavau vandens, prisipildžiau aušinimo sistemą ir vėl lėkiau. Šiandien spaudžiau. Kadangi startavau visiškai paskutinis, iš pradžių bandžiau skaičiuoti kiek motociklų ir keturračių aplenkiau, bet prie 26-to pamečiau skaičių ir vėliau nebeskaičiavau, tik lenkiau,” – po finišo sake „Story Racing” komandos narys.
Šiandien Laisvydas Kancius finišavo ketvirtas, greičio ruožo nugalėtojui nusileidęs 14 minučių.
Rokas išlaikė lyderio poziciją
Šiandien motobagių įskaitoje greičiausias buvo argentinietis Jeremias Gonzalezas Ferioli, nuo jo 3 min. 9 sek. atsiliko Saudo Arabijos lenktynininkas Yasiras Seaidanas, o 3 min. 18 sek. – ispanas Gerardas Farresas Guellis.
Rokas Baciuška šį kartą užėmė 12-ą vietą ir nuo lyderio atsiliko 8 min. 27 sek. Visgi tai didelės įtakos bendrai įskaitai neturėjo, nes nuo artimiausių persekiotojų lenkų Mareko ir Eryko Goczalų lietuvis atsiliko apie minutę.
Bendroje įskaitoje pirmaujantis R.Baciuška dabar 4 min. 34 sek. lenkia Mareką Goczalą ir 5 min. 48 sek. – Eryką Goczalą. Ketvirtoje vietoje žengia G.Farresas Guellis, kuris nuo lietuvio atsilieka 6 min. 19 sek.
„Prakirtome net du ratus, bet džiaugiamės užbaigę šią pusę Dakaro be didelių nuostolių“, – po finišo sakė Rokas Baciuška.
Lenktynininkas taip pat pridūrė, jog poilsio dieną išnaudos su komandos nariais aptardamas tolimesnę strategiją.
„Jau reikia pushint, nes liko mažai dienų. Arba dabar, arba niekada“, – pabrėžė R.Baciuška.
„Constra Racing“ komanda sudalyvavo „drago“ lenktynėse
Sunkvežimių įskaitoje lenktyniaujančiai „Constra Racing“ komandai diena irgi nebuvo iš lengvųjų – jie finišavo dvyliktoje vietoje.
Vaidotas Paškevičius sakė, kad maratoninė diena gana išvargino. Ir ne tik dėl sudėtingų trasų. Kadangi dalyviai bivake nakvoti negalėjo, nes buvo draudžiama ilgiau nei dvi valandas tvarkyti techniką, organizatoriai nakvynės vietą įkūrė tiesiog valgykloje. Visgi sunkvežimių ekipažai finišuoja paskutiniai, tad geriausios pozicijos padėti galvą jau buvo užimtos. Kaip pasakojo lenktynininkas, miegas buvo trumpas ir ne itin kokybiškas, tad šiandien trasoje jautėsi nuovargis.
Greičio ruožas irgi pasitaikė ne iš lengvųjų, tačiau Vaidotas Paškevičius sakė, kad ekipažui jis visai patiko. Nepaisant to, kad sykį teko lipti iš kabinos ir keisti pramuštą ratą. Pažeidimas padangoje buvo per didelis, kad su situacija galėtų susitvarkyti slėgio palaikymo sistema, todėl teko sustoti.
„Greičio ruožas pasižymėjo kanjonais, sudėtingomis kopomis, kartais dideliu greičiu ir kai kur aštriais akmenimis. Būtent čia ir pradūrėme ratą, kai trasoje bandėme aplenkti bagį. Pasikeisti ratą pavyko greitai, o vėliau pasivijome komandos draugą Tomą Vratny. Varžybas tęsėme kartu su juo ir kurį laiką buvome jo užnugariu, nes jis vis dar kovoja dėl rezultato, todėl reikėjo jį pasaugoti. Vėliau kopose teko pavažiuoti ir trise su kitais varžovais. Vieną olandų ekipažą pamenu iš pernai. Jie tuomet kopose mus lenkė, buvo greitesni. Šiemet mes juos ten jau lenkėme. Reiškia, kad kopose galbūt esame pagreitėję“, - kalbėjo Vaidotas Paškevičius.
„Constra Racing“ komandos lenktynininkas atskleidė, kad šiandien jų „Tatra“ sunkvežimis, kuris juokais buvo pramintas Šamanu, ir vėl rodė kaprizus. Porą sykių pasikartojo ta pati problema, kuri ir eliminavo lietuvius iš kovos dėl vietos dešimtuke – sunkvežimis retkarčiais nesureaguodavo į akceleratoriaus paspaudimą. Vaidotas Paškevičius tikisi, kad po šio griečio ruožo laukiančios poilsio dienos Rijade pakaks, kad mechanikai vėl peržiūrėtų sunkvežimio mazgus ir paruoštų jį kovai antroje Dakaro dalyje.