• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Saudo Arabijoje tęsiasi Dakaro ralis, kuriame įvyko jau aštuntasis greičio ruožas iš dvylikos.
Viso lenktynininkai turėjo įveikti net 828 kilometrus, tačiau iš jų greičio ruožo bus 394 km.
Dalyviai šiandien turėjo pasiekti 9 tarpinius punktus (43 km – 86 km – 119 km – 170 km – 201 km – 239 km – 280 km – 321 km – 358 km) ir finišą 394 km.
Pasak organizatorių, šiandien lenktynininkų laukė 30% smėlis, 46% akmenuoto dirvožemis, 0% asfalto, 0% akmenų, 24% kopų ir 0% druskingo ruožo.

Rokui Baciuškai aštuntoji Dakaro diena nebuvo lengva

Saudo Arabijoje tęsiasi Dakaro ralis, kuriame įvyko jau aštuntasis greičio ruožas iš dvylikos.
Viso lenktynininkai turėjo įveikti net 828 kilometrus, tačiau iš jų greičio ruožo bus 394 km.
Dalyviai šiandien turėjo pasiekti 9 tarpinius punktus (43 km – 86 km – 119 km – 170 km – 201 km – 239 km – 280 km – 321 km – 358 km) ir finišą 394 km.
Pasak organizatorių, šiandien lenktynininkų laukė 30% smėlis, 46% akmenuoto dirvožemis, 0% asfalto, 0% akmenų, 24% kopų ir 0% druskingo ruožo.

Rokui Baciuškai aštuntoji Dakaro diena nebuvo lengva

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aštuntoji Dakaro diena nebuvo ilgiausia, bet turbūt viena sunkiausių šiame ralyje kol kas. Net 150 km aukštų sudėtingų kopų ir 395 km – tai nebuvo lengvas pasivaikščiojimas. Daugelis šiame greičio ruože darė klaidas.

Rokui viskas sekėsi labai gerai – didžiąją dalį greičio ruožo jis važiavo puikioje trečioje vietoje.
R. Baciuska ir O. Mena
Deja, iki finišo likus vos 20 km prakiuro R. Baciuškos bagio ratas. Jį teko keisti ir sportininkas prarado keletą brangių minučių bei turėjo paaukoti geriausią rezultatą šiame Dakare.
Rokas Baciuška
Tauragiškis finišavo penktas, tačiau bendroje įskaitoje išlaiko ketvirtą poziciją. Tiesa, kovoti teks sunkiai. Penktoje vietoje žengiantis lenkas M. Goczal šį greičio ruožą laimėjo ir iki vos trijų minučių priartėjo prie lietuvio.
Tačiau tauragiškis nenusimena – lieka dar keturios dienos lenktynių ir bet kam jos gali baigtis bet kurią akimirką. Tiesiog reikia toliau dirbti savo darbą ir nenuleisti rankų.
Rokas Baciuška / Dakaro ralis 2022
„ConnectPay Racing“ pilotas V.Paškevičius: „Buvome pakliuvę į smėlio spąstus“
Vaidotas Paškevičius 405 km įveikė per 4 val. 44 min. 19 sek. ir užėmė 10-ą vietą (+00:47:37) bei padidino atotrūkį nuo artimiausio persekiotojo olando Gerto Huzinko, kuris paskutiniame tarpiniame finiše važiavo tik 18-as.

Vaidotas Paškevičius po finišo teigė, kad jau antrą dieną iš eilės komanda susiduria su priešstartiniais nuotykiais. Jeigu užvakar prieš pat etapo pradžią neužsivedė jų sunkvežimis „Mamba“, tai šįkart komandos nariai pasigedo startui būtinos ekipuotės – šturmanas Slavomir Volkov kitame automobilyje paliko šalmą, o inžinierius Tomas Gužauskas kažkur pametė pošalmį.
Tačiau trijulė iki starto spėjo „apsiginkluoti“ ir pajudėjo į aštuntąjį greičio ruožą. „ConnectPay Racing“ ekipos pilotas Vaidotas Paškevičius pasakojo, kad šįkart organizatorių sudarytas maršrutas buvo išties kvapą gniaužiantis. Tokių kopų dar niekada neregėjusiam pilotui teko nemenka užduotis „nepasodinti“ sunkvežimio smėlyje. Neteisingo sprendimo kaina čia galėjo būti beprotiškai didelė.
Vaidotas Paškevičius / Dakaro ralis 2022
„Prasidėjo kopos, kurios buvo tikrai sunkios. Klimpo visi, matėme daug sustojusių. Mums patiems teko net keliolika kartų sukti ratus, kad užvažiuotume į kopos viršūnę. Tikrai įspūdingos kopos. Buvome pakliuvę į smėlio spąstus. Kopos viduryje buvo piltuvo formos duobė. Pirmu bandymu iš tos daubos nepavyko išvažiuoti, tai teko sukti ratus, didinti greitį ir šiaip ne taip iš jos išsivadavome. Jau galvojau, kad ten įstrigsime. Jaučiu, kad kopos kol kas tikrai nėra mūsų arkliukas, bet jas įveikėme ir dar sugebėjome aplenkti kelis varžovus“, -  įspūdžiais iš sunkios aštuntosios Dakaro ralio dienos dalijosi „ConnectPay Racing“ komandos pilotas Vaidotas Paškevičius.
Tiesa, važiavimas per kopas turėjo ir savų pliusų. Jose sunkvežimį mažiau krato, dėl to ekipažas nepatyrė tokios didelės apkrovos kūnams. Tačiau antroje greičio ruožo dalyje kopos baigėsi ir ekipažui vėl teko prisiminti „ralinio“ stiliaus važiavimą akmenuota ir kieta, bet labai dulkančia danga.
Vaidotas Paškevičius / Dakaro ralis 2022
„Po neutralizacijos zonos prasidėjo kanjonai. Greita trasa. Čia jau galėjome spausti maksimaliai. Iš paskos mūsų nepasivijo joks sunkvežimis, o mes aplenkėme dar vieną užklimpusį. Pagavome ir kelis mažuosius bagius, kurie mus buvo aplenkę kopose. Į finišą jau lėkėme su vėjeliu. Viskas pagal planą, tik reikės prieš startus labiau susikaupti, nes antrą dieną iš eilės turime reikalų“, - kalbėjo Vaidotas Paškevičius.
„ConnectPay Racing“ ekipažas po 400 „kovinių“ kilometrų šios dienos pasirodymą baigė dešimtoje vietoje, o bendroje sunkvežimių rikiuotėje po aštuonių greičio ruožų yra klasifikuojamas vienuoliktoje vietoje. Lietuviams iki dešimtosios vietos trūksta kiek daugiau nei 30 minučių, tačiau prieš akis – dar keturi greičio ruožai. Jų bendras ilgis – daugiau nei tūkstantis kilometrų.
Vaidotas Paškevičius / Dakaro ralis 2022
Padangų slėgio rebusą laiku išsprendęs Vaidotas Žala dieną užbaigė vėl pajutęs ritmą
Organizatorių pateiktu aštuntojo greičio ruožo aprašymu pasikliovęs „Teltonika Racing“ komandos ekipažas,
Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza, buvo pasiruošę akmenims, tačiau trasoje išvydo daugiausiai smėlį ir kopas. Sportininkams teko greitai persiorientuoti ir keisti pasirinktą strategiją. Pagreitėję ir pajutę ritmą pirmadienį tarp automobilių ekipažų jie užėmė 20-ąją vietą.
V. Žala pasakojo, kad smėliui visiškai išdžiūvus kopos tapo itin minkštos. Itin sunku jomis važiuoti buvo nesumažinus padangų slėgio. Kaip ir ankstesniuose greičio ruožuose išliko ta pati dilema: ar saugantis akmenų pasirinkti didesnį slėgį ir kopose tikėtis geriausio. Minkštos kopos „X-Raid“ visureigiui su didesniu slėgiu pripūstomis padangomis buvo rimtos kliūtys – net keturis kartus teko apsisukti ir tą pačią vietą šturmuoti antrą kartą.

REKLAMA


„Iš pradžių buvo ir akmenų, tai vėl pripūtėm padangas didesniu slėgiu. Tai kopose prisikamavom kaip reikiant. Galų gale sumažinom slėgį ir kaip tik nuo tos vietos akmenų jau nebuvo daug, todėl nepramušėm nė vieno rato“, – komentavo lenktynininkas.
Sprendimas, anot V. Žalos, pasiteisino. Nors atrodė, kad ir iki tol su didesniu padangų slėgiu važiavo greitai, smėlynuose ekipažą lenkę varžovai pademonstravo, kad jų tempas nebuvo itin greitas. Išleidus dalį oro reikalai pasitaisė – automobilis noriai lipo į kopas, lengviau buvo išlaikyti pasirinktą trajektoriją.
„Nesuprantu, ką tiksliai organizatoriai nurodo tuose greičio ruožų aprašymuose. Toks įspūdis, kad šiandien 70 proc. trasos buvo smėlynai, nors pagal duotą lentelę turėjo būti nemažai akmenų“, – negalėjo suprasti jis.

REKLAMA
REKLAMA


Nuovargį pajautęs A.Gelažninkas: „Trasa pasirodė itin sudėtinga, vėjas „supūtė“ sprandą“
Dakaro lenktynės
Arūnui Gelažninkui („Orion Dakar Team“) atsikvėpti neduoda: trasos vis sudėtingesnės ir sportininkų kaskart laukia nauji iššūkiai.
„Jau antrą dieną iš eilės trasa man pasirodė itin sudėtinga“, – pasakoja Arūnas po finišo. „Daug kopų, smėlio, akmenų, siaubingai daug dulkių. Pradžioje nepavyko pagauti ritmo ir keletas motociklininkų dulkėse mane aplenkė, todėl likusį laiką važiavau vienas.“
Anot lenktynininko, visą dieną pūtė stiprus šoninis vėjas ir susikaupęs bendras nuovargis nuolatos trukdė važiuoti maksimaliu pajėgumu. Vis dėlto, Arūnas nusiteikęs pozityviai: „Nors ir „supūtė“ sprandą, dabar važiuosiu iki bivako, pailsėsiu, padirbėsiu prie motociklo ir atiduosiu visas jėgas likusioms keturioms ralio dienoms.“
Lietuvis šiandien „Original by Motul“ klasėje finišą kirto 3-ias (tačiau susumavus visų dienų greičio ruožus, išlieka pirmoje vietoje), bendroje įskaitoje atvažiavo 38-as.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Antano Juknevičiaus lūžęs bamperis tempo nestabdė


Aštuntajame greičio ruože „Kreda“ ekipažas startavo iš 40-osios pozicijos ir sportiniu režimu rinko vieną kelio tašką po kito, kol galiausiai pasiekė finišą, preliminariai 37-oje vietoje. To padaryti nesutrukdė ir nulūžęs priekinis bamperis.
Dakaro ralis 2022 / Antanas Juknevičius
Trasoje praleidę beveik 5 valandas ir pasiekę finišą, lenktynininkai dar turėjo įveikti 269 kilometrų pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais iki bivako Wadi Ad Dawasir. Iš šio miesto Dakaro dalyviai rytoj pajudės į devintąjį greičio ruožą.
„Šiandien buvo geras, dakarinis greičio ruožas – tikrai vertas didžiausių pagyrų. Kažką panašaus matėm tik Afrikoje, todėl dabar galima pasakyti – mes tikrai dalyvaujame Dakare. Šiandien pūtėm su vėjeliu. Esam labai laimingi, niekas negedo, nulūžo tik priekinis bamperis. Bet tų dalių mes turim, grįžę į bivaką pasikeisim ir viskas bus gerai“, – po finišo sakė „Kreda“ komandos pilotas A. Juknevičius.
Dakaro ralis 2022 / Antanas Juknevičius
Pademonstravo naujų technologijų pranašumą
Dakaro ralio maratono organizatoriai dar kartą priminė dalyviams, kodėl būtent šios lenktynės vadinamos sudėtingiausiomis pasaulyje. Pakeliui į Vadi ad Davasyrą ekipažams teko įveikti daugiau nei 800 kilometrų maršrutą ir pusę šio atstumo sudarė greičio ruožas. Po starto sportininkus pasitiko nuo horizonto iki horizonto besitęsiantys smėlynai, o antrojoje trasos dalyje – ir įdubę slėniai bei išdžiūvusių upių vagos.
Aštuntajame greičio ruože „Audi“ komanda pademonstravo hibridiniuose „RS Q e-tron“ visureigiuose pritaikytų naujų technologijų pranašumą: Mattias Ekstromas finišavo pirmas, o Stephane‘as Peterhanselis – antras. Du tos pačios komandos ekipažus finiše skyrė vos 49 sekundės. Trečiąją vietą pirmadienį užėmęs Sebastienas Loebas su BRX visureigiu nuo lyderio atsiliko daugiau nei trimis minutėmis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų