„Cupra Terramar“ atspindi naują mūsų augimo kelionės etapą. Sportiškas visureigis pateiks jaunatvišką, iššūkiams atvirą „Cupra“ markės esybę platesnei auditorijai, taip pat išplės prekių ženklo apimtį ir pritrauks išskirtinio dizaino bei didesnio našumo ieškančių naujų klientų. „Terramar“ pagerbia simbolinę lenktynių trasą, kurioje gimė „Cupra“, ir iš naujo apibrėžia SUV modelių teikiamų emocijų amplitudę našumo ir dizaino požiūriu. Kai kuriems žmonėms dizainas yra funkcijos dalis, o mums dizainas – emocijų šaltinis“, – sakė „Cupra“ generalinis direktorius Wayne’as Griffithsas.
Barselonoje suprojektuotas „Terramar“ bus gaminamas bendrovės „Audi“ gamykloje Dėre (Györ), Vengrijoje. Pristatymai užsakovams prasidės paskutinį šių metų ketvirtį.
Naujas dizainas
Sportiškas, aštrias emocijas keliantis visureigis „Terramar“ demonstruoja naująją „Cupra“ markės DNR, išsiskirdamas iš minios savitu stiliumi. Naujasis modelis yra 1 584 mm aukščio, 1 863 mm pločio, 4 519 mm ilgio, o ratų bazė siekia 2 681 mm.
Iš priekio „Terramar“ demonstruojamus galingo modelio bruožus paryškina ryklio nosies formos dalis. Automobilyje galime išvysti ir naująjį markės parašą su trimis trikampiais „Matrix LED Ultra“ technologijos žibintuose. Didelės raiškos technologija rodo, kad naujasis SUV yra aukštos klasės gaminys.
Kai žvilgsnis nukrypsta į „Terramar“ galą, jėgos įspūdį sukuria išraiškingos jo proporcijos. Plačios galinės dalies linijos suteikia visureigio išvaizdai papildomo tvirtumo. O „Terramar“ proporcijas įtvirtina 18, 19 arba 20 colių skersmens ratai.
Daugiau emocijų keliantis salonas
Automobilio viduje vairuotojas yra pagrindinis veikėjas, tad čia viskas sukurta jo patogumui. Kaip ir kituose „Cupra“ modeliuose, šiame sumontuotas sportiškas vairas su mentelėmis. Sykiu su vairu besisukantys papildomi mygtukai užtikrina patogesnį valdymą. Standartiškai „Terramar“ modelyje montuojamos lopšio formos sėdynės leidžia maksimaliai įsitraukti į dinamišką važiavimą.
Visi kiti aplink vairuotoją esantys salono elementai formuoja emocingą „Cupra“ dizaino kalbą. Ją perteikia dinamiškų linijų ir naujoviškų paviršių sąveika.
Gamintojai įdiegė patobulintą žmogaus ir valdymo sistemų sąsają. Be atnaujintos programinės įrangos, ji apima skaitmeninį prietaisų skydelį bei informacijos ir pramogų sistemą su centriniu 12,9 colio įstrižainės ekranu. Greta jo įtaisytas apšviestas retro stiliaus valdymo slankiklis. Vairavimą palengvina priekiniame stikle informaciją akių lygyje pateikiantis projekcinis duomenų ekranas.
Aukšta centrinio ekrano padėtis, lyg apkabinančios sėdynės bei paminkštintos atramos ant centrinės konsolės šonų, vairuotojo ir keleivių kelių aukštyje, tik sustiprina dinamiškumo pojūtį. O įmonės tvarumo siekį rodo naujoviškų medžiagų naudojimas: štai iš polivinilchlorido pagamintų lopšio formos sėdynių centrinė dalis užpildyta tekstile, sukurta vien tik iš visiškai perdirbtų „Seaqual“ verpalų. Šis audinys pagamintas iš jūrose, paplūdimiuose, vandenynuose ir panašiose vietose surinktų plastiko atliekų.
Pasirinkus kitą sėdynių apdailą, joje gali būti ne mažiau kaip 73 proc. perdirbtos tekstilės, sukurtos panaudojus išmestus drabužius bei PET plastiką.
Belaidė „Full Link“ sistema leidžia automobilio naudotojams į saloną persikelti savo skaitmeninį gyvenimą, nesvarbu, ar tai būtų muzika, kelionių maršrutai, ar kitos su automobiliais suderinamos funkcijos. Visos jos perkeliamos naudojant „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ programėles. O kai mobiliuosius įrenginius reikia įkrauti, tam naudojama 15 W galios belaidžio sparčiojo įkrovimo technologija su įrenginio vėsinimo funkcija.
„Cupra“ tęsia bendradarbiavimą su garso ekspertais iš „Sennheiser Mobility“, tad naujajame modelyje pristato papildomai pasirenkamą naująją aukštos kokybės 12 garsiakalbių garso sistemą. 390 vatų galios aparatūra suprogramuota laikantis „Sennheiser Concerto“ algoritmų ir taikant AMBEO technologiją. Ji kruopščiai išgrynina visus pagrindinius muzikos komponentus, įskaitant įvairius instrumentus ir garso įrašų erdvės informaciją, bei tolygiai paskirsto muziką visame automobilyje.
Dėl galimybės nustumti galines sėdynes bagažo skyriaus talpa siekia iki 602 litrų.
Skirtingos jėgainės
Automobilis gali būti komplektuojamas su viena iš penkių skirtingų galios sistemų. TSI (benzininis), eTSI (švelnusis hibridas) ir naujos kartos įkraunamieji hibridiniai (eHybrid) varikliai išvysto nuo 150 AG iki 272 AG. Visuose „Terramar“ modeliuose montuojama automatinė dviejų sankabų 7 laipsnių DSG pavarų dėžė.
Švelniojo hibrido (eTSI) jėgainė apima 48 V elektros sistemą su starteriu-generatoriumi ir nedideliu akumuliatoriumi kartu su 1,5 litro 150 AG (110 kW) benzininiu varikliu. Ši sistema užtikrina didelį našumą.
Pirmasis iš dviejų 2,0 litrų TSI benzininių variklių, kurio galia 204 AG (150 kW), derinamas kartu su visų varančiųjų ratų pavara (4Drive). Antrasis variklis pasižymi didesniu, 265 AG (195 kW) pajėgumu ir taip pat siūlomas versijose su visų varančiųjų ratų sistema. Šis variklis montuojamas „Terramar VZ“ versijoje.
Naujos kartos iš tinklo įkraunamos hibridinės galios sistemos irgi turi dvi versijas: 204 AG (150 kW) ir 272 AG (200 kW) – pastaroji taip pat siūloma VZ specifikacijoje. 1,5 litro TSI variklis derinamas su elektros motoru ir 19,7 kWh grynosios talpos baterija. Ji leidžia viena įkrova nuvažiuoti per 100 km.
Patobulinta dinamika
„Terramar“ montuojamas elektrinis stabdžių stiprintuvas suteikia greitesnį atsaką į vairuotojo veiksmus ir galimybę atgauti stabdymo energiją per paskirstymo funkciją (ši funkcija naudojama įkraunamuosiuose hibridiniuose modeliuose). Taip dar labiau padidindamas našumas ir užtikrinamas didesnis saugumas.
Didesnį pasitikėjimą automobiliu sukuria ir visų varančiųjų ratų sistema. Ji nuolat stebi daugybę duomenų, įskaitant vairo pasukimo kampą, ratų sukimosi greitį ir automobilio šoninį pagreitį, kad reikiamu metu reikiamam ratui tinkamai paskirstytų galią.
„Terramar“ modelyje pristatoma naujos kartos „Dynamic Chassis Control“ (DCC) aktyvioji pakaba su važiavimo dinamiką smarkiai pagerinančiais dviejų vožtuvų amortizatoriais. Automobilio charakterį galima rinktis nustatant skirtingus vairavimo režimus: komforto, našumo, „Cupra“ (versijoms VZ), visureigio (visais ratais varomoms versijoms) ir individualius profilius.
„Terramar VZ“ versijose gali būti įrengti sportiniai „Akebono“ stabdžiai. Šešių stūmoklių apkabos kartu su didesniais, perforuotais diskais (375 x 36 mm vietoje standartinių 340 x 36 mm) dar labiau padidina stabdymo efektyvumą.
Tarp naujųjų „Terramar“ saugos ir patogumo technologijų yra nuspėjančioji adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema, kelionių, saugaus išlipimo, avarinės pagalbos ir išsiblaškymo nustatymo pagalbos funkcijos. Pažangi „Pre-Crash“ keleivių apsaugos sistema gali papildomai reaguoti ir apsaugoti, jeigu automobilis, remdamasis kamerų ir radarų informacija, nustato avarijos tikimybę.