Nors „Seat“ automobiliai ganėtinai retai sugebėjo įtikinti, jog gali sudaryti pilnavertę konkurenciją „Škoda“ ar „Volkswagen“ analogams, tačiau „Cupra“ vardu pažymėti modeliai būdavo išskirtinė išimtis.
Kažkur tamsiausiame „Seat“ būstinės kampe patupdyta maža inžinierių grupelė, kiekvieną kartą gavę užduotį sukurti velnioniškai greitą „Seat“ modelį, visuomet sugebėdavo pateisinti ganėtinai aukštus lūkesčius, o trečioji „Leon Cupra“ karta yra kone puikiausias pavyzdys, kuomet iš „Golf GTI“ ar „Octavia vRS“ modeliuose esančių komponentų galima sukonstruoti automobilį, turintį žymiai didesnį emocinį užtaisą.
DIZAINAS
„Seat“ visuomet pabrėždavo išskirtinį automobilių stilių, su kuriuo skirtingi bendrovės modeliai galėdavo išsiskirti ne tik iš „Škoda“ ir „Volkswagen“ analogų, bet ir sugebėtų sudaryti konkurenciją nuožmiausiam konkurentui iš Italijos – „Alfa Romeo“.
Šiandien „Seat“ ir „Alfa Romeo“ yra visiškai skirtinguose automobilių pramonės poliuose, tačiau 2010-aisiais abu gamintojai kovojo praktiškai dėl tų pačių automobilių pirkėjų, tad kai „Seat“ ėmėsi trečios kartos „Leon“ kūrimo, jų pagrindinė užduotis buvo sukurti tai, kas priverstų „Alfa Romeo Giulietta“ atrodyti it būtų antrarūšis produktas.
Akimirksniu pasikeitusios „Seat“ ambicijos, kai kuriems, galėjo pasirodyti juokingos. Visgi, iki tol „Seat“ buvo populiarus Ispanijoje bei keliose Europos šalyse, tačiau masinio pripažinimo gamintojui trūko. Būtent todėl, trečioji „Leon“ modelio karta buvo kuriama iškeliant ypatingai aukštus tikslus, naudojant ne antrarūšius, bet geriausius „Volkswagen“ grupės komponentus.
Kadangi ši „Leon“ karta buvo sulipdyta iš tų pačių komponentų kaip ir „Škoda Octavia“ ir „Volkswagen Golf“, daugelyje sričių yra absoliučiai vienodi, tačiau, kaip visada, velnias slypėjo detalėse. Tiesiogine žodžio prasme.
Be abejonės, didžiausias skirtumai buvo matomi automobilio išvaizdoje. Ispanišką temperamentą pakeitė solidus, netgi vokiškas solidumas. Be to, naudodami tuos pačius komponentų modulius, „Seat Leon“ buvo siūlomas su ypatingai plačia variklių, pavaros dėžių ir pakabos sistemų spektru. Galiausiai, bendrystės ryšiai su „Golf“ leido diegti eilę pažangių technologijų: „Traffic Jam Assist“, „Lane Assist“, „ACC“ (adaptyvi greičio palaikymo kontrolė), „City Emergency Brake“ su pėsčiųjų atpažinimo sistema, „Traffic Sign Recognition“ (kelio ženklų atpažinimo sistema).
Žvelgiant konkrečiai į „Leon Cupra“, šis modelis taip pat gavo keletą ryškių išskirtinumų. Pirmą kartą per šio modelio istoriją, „Leon Cupra“ buvo siūlomas su trijų ir penkių durų hečbeko, bei universalo kėbulo tipais. Be to, hečbekas buvo galimas su priekinių varančiųjų ratų pavara, mechanine arba automatine pavarų dėže, o universalas galėjo turėti priekinių arba visų varančiųjų ratų pavarą, kurią „Seat“ vadindavo „4Drive“. Pastaroji pasirodė šiek vėliau – gamintojui pristačius atnaujintą „Seat Leon“ modelių gamą 2017-aisiais.
„Seat Leon Cupra“ nuo savo brolių skyrėsi ir tuo, jog buvo siūlomas su galingesniais to paties tūrio varikliais. Jeigu „Golf GTI“ ir Octavia vRS“ versijų pajėgumas, priklausomai nuo versijos, svyravo nuo 220 iki 245 arklio galių, tai silpniausia „Leon Cupra“ modifikacija siūlydavo 265 arklio galias. Taip pat buvo siūlomos 280, 290 ir 300 arklio galių versijos. Galiausiai, visos „Leon Cupra“ versijos turėjo našesnį turbokompresorių ir efektyvesnį priekinį diferencialą.
Atkreipkite dėmesį:
- Patikrinkite ar galiniuose galinių žibintų nėra įtrūkimų bei ar juose nesikaupia drėgmė. Ypač, jeigu modelis buvo pagamintas 2015-2016 metais.
- Patikrinkite priekinius žibintus ir atsižvelkite į LED lęšio plastikinę apsaugą. Ryškų nusidėvėjimą išduoda ant plastmasinės dalies esanti į dulkes panaši medžiaga.
- Patikrinkite priekinį radarą. Jį galima rasti priekinių, apatinių radiatoriaus grotelių viduryje. Jeigu jis pažeistas, galite susidurti adaptyvios greičio palaikymo kontrolės ir kitų saugumo sistemų gedimais. Be to, pačio radaro pakeitimas ir konfigūravimas nėra pigus.
- Atsižvelkite ar veikia priekinių žibintų automatinis reguliavimo mechanizmas. Esant žemoms temperatūroms jis yra linkęs užstrigti.
INTERJERAS
Vairuotojui ir keleiviui skirta gerbūvis visuomet buvo silpnoji „Seat“ automobilių vieta. Kad ir kiek daug gerų norų turėjo „Seat“ specialistai, tačiau elementarios koncerno hierarchijos taisyklės tiesiog neleido „Seat Leon“ pranokti „Volkswagen Golf“. Kita vertus, tam tikrų progreso požymių buvo galima įžvelgti, nes gamintojas pelnytai stengėsi sumažinti atotrūki nuo savo brolių, ypač „Škodos“, kuriai, panašu, pavyko įtikinti valdybos narius, jog „Octavia“ niekuo nenusileistų populiariajam „Golf“.
Fundamentalūs salono ergonomikos ir prietaisų valdymo pagrindai – išskirtinai vokiški ir turintys labai daug glaudžių sąsajų su „Volkswagen“ grupės automobiliais ir tai yra kone geriausias komplimentas, kokį tik galima skirti „Seat“.
Prietaisų išdėstymas, jų valdymas nekels absoliučiai jokių problemų net ir patiems žaliausiems vairuotojams. Viskas – tiesiog po ranka, bei nereikalauja papildomų 5 minučių, norint suprasti ką daro vienas ar kitas mygtukas. Vis dėlto, tam tikrų, tik „Seat“ automobiliams būdingų savybių „Cupra“ turi. Vienas iš jų – aukštai sumontuota multimedija. Ji naudoja „Škoda“ ir „Volkswagen“ automobiliuose matytą sistemą, tačiau „Seat“ esantis įrenginys, panašu, yra žemesnės klasės, mat ekrano raiška bei pačios sistemos sparta gerokai nusileidžia broliškuose automobiliuose esantiems analogams. Šią problemą gamintojas išsprendė 2017 metais.
„Seat“ automobilyje panaudotos apdailos medžiagos, taip pat, yra, švelniai tariant, akivaizdžiai prastesnės. Kieto, įbrėžimams jautraus plastiko automobilio viduje apstu, o išvažiavę į greitkelį, taip pat pastebėsite didesnį padangų ir vėjo keliamą triukšmą, kuris simbolizuoja, jog „Seat“ biudžetas garso izoliacijai buvo ribotas.
Atkreipkite dėmesį:
- Pasitaiko atvejų, kai priešais pavarų svirtį esančios daiktų dėtuvės užsklanda stringa arba neužsidaro.
- Jeigu iš šoninių ventiliacijos nagų neišeina šiltas oras, rekomenduojama patikrinti oro kondicionavimo sistemos sklendės būklę.
- Pirkdami automobilį patikrinkite ar veikia galinis valytuvas. Netolygiai veikiantis valytuvas išduos, jog artėja metas keisti galinio valytuvo varikliuką.
- Turėkite kantrybės su multimedija. Jos užsikrovimo greitis gali pradėti erzinti. Ypač žiemą.
VALDYMAS
„Seat“ įprastai nėra ta kompanija, kuri mėgdavo kelti didžiulę sumaištį. Vis dėlto, trečioji „Leon Cupra“ modelio karta buvo gamintojo auksinis bilietas į olimpą. „Seat“ norėdama pademonstruoti, jog jų sukonstruotas hečbekas privalo būti vertinamas daug rimčiau negu „Octavia vRS“ ar „Golf GTI“, ne vieną kartą jį išsiuntė į nuožmiausią lenktynių trasą pasaulyje – Niurburgringą.
Ir ką manote jūs? 2014-aisiais „Seat Leon Cupra“ pagerino priekiniais ratais varomų automobilių rekordą, trasą įveikęs per 7 minutes ir 58,44 sek. Tokiu būdu „Seat“ pranoko iki tol visų mylėtą „Renault Megane R.S.“ bei eilę kitų, ne ką mažiau pajėgių ratuočių. Nors saulės spinduliuose „Seat Leon Cupra“ išbuvo neilgai, mat „Renault“ sugebėjo susigrąžinti rekordinį trasos įveikimo laiką, tačiau to pilnai užteko sukurti įspūdį, jog „Leon Cupra“ yra daugiau nei pajėgus bet kokiems išbandymams.
Prie tokių „Seat Leon Cupra“ pasiekimų prisidėjo ne tik standartiškai pajėgesnis variklis (už „Golf GTI“), bet ir standartiškai montuojamas sumanus „VAQ“ diferencialas. Jis naudoja elektrohidraulinę daugiadiskę sankabą. Didžiausias šios sistemos privalumas, o gal net išskirtinumas, jos veikimas labai primena elektroninę riboto praslydimo diferencialo imitaciją, nes „VAQ“ nuolatos veikia su elektronine stabilumo sistema ir priklausomai nuo automobilio greičio pristabdo kairį, dešinį ratą arba atvirkščiai – jam siunčia daugiau galios.
Šio diferencialo veikimą įtakoja ne tik važiavimo sąlygos, bet ir pasirinktas važiavimo režimas. Standartiškai, elektroninė stabilumo kontrolė įsikiša švelniau ir rečiau. Važiuojant spartesniu tempu, staigiai keičiant važiavimo trajektoriją, priekinio diferencialo blokavimas naudojamas posvyrio judesiams slopinti. Vis dėlto, jeigu to neužtenka, vairuotojai gali įjungti „ESC Sport“ režimą, naudodamiesi lietimui jautriu ekranu. Paspaudus vieną kartą, automobilio kompiuteris išjungia elektroninę stabilumo sistemą, o tą patį mygtuką paspaudus ilgėliau, automobilio kompiuteris įjungia „ESC Sport“ režimą, kurio metu sistema į atitinkamas situacijas reaguoja su didesniu uždelsimu, o tai vairuotojui suteikia žymiai didesnę laisvę.
Paskutiniu „Seat Leon Cupra“ išskirtinumu galima laikyti adaptyvius amortizatorius. Jie „Seat Leon Cupra“ automobiliuose yra standartinėje įrangoje, kai analogiškuose „Škoda“ ar „Volkswagen“ slypi papildomos įrangos kataloge. Būtent šis skirtumas pranašumo svarstykles nusveria „Seat“ automobilio naudai, mat priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo, keičiasi amortizatorių standumas.
Naudojant įprastą, standartinį važiavimo režimą, automobilio pakaba išlieka maloniai standi, net ir naudojant 19 colių ratlankius, tačiau apskritai – sunku surasti prie ko prikibti. Vis, dėlto, didžiausi pokyčiai bus juntami įjungus „Sport“ arba „Cupra“ važiavimo režimus, mat kiekvienas aštresnis važiavimo režimas automobilio pakabą padaro standesnę, o vairavimui skirtus instrumentus – jautresnius. Akceleratorius, vairo mechanizmas ir variklis, regis, pradeda veikti su didesniu tikslumu ir įniršiu.
Automobilį galima kritikuoti tik dėl vieno – jis pernelyg gerai slepia savo tikrąjį potencialą.
Atkreipkite dėmesį:
- Sankaba yra silpnoji „Leon Cupra“ modelių grandis. Ypač modeliuose, kurių variklio galia buvo padidinta.
- Gamintojas norėdamas užkirsti kelią korozijai, į aušinimo skysčio bakelį įdėdavo silicio dioksido gelio maišelį. Vis dėlto, jį rekomenduojama išimti, jog silicio dioksido gelis nepatektų į pačią aušinimo sistemą.
- Keičiant variklio alyvą rekomenduojama patikrinti karterio ventiliacijos vožtuvą, dėl kurio gedimo variklis gali pasižymėti didesniu apetitu alyvai.
DINAMIKA
Didžioji dauguma šios klasės automobilių naudoja keturių cilindrų benzininius variklius su turbokompresoriumi. Jų galingumas netgi yra labai panašus, tad, teoriškai, automobilių skirtumai dinamikoje taip pat turėtų būti minimalūs. Vis dėlto, „Volkswagen“ inžinierių sukurtas 2,0 litrų, keturių cilindrų agregatas kone idealiai išpildo tokiam automobiliui taikomus lūkesčius.
Standartinė „Leon Cupra“ versija, išvystanti 265 arklio galias, iki 100 km/val. įsibėgėja per maždaug 6 sekundes arba 0,5 sekundės greičiau už standartinį „Golf GTI“. Dar didesnį dinamikos atotrūkį buvo galima patirti 280 arklio galių siūlančioje versijoje, kuri iki 100 km/val. spurtuoja per 5,8 sekundės. Panašų tempą diktuoja ir tokio pat galingumo variklį turinti „Opel Astra OPC“, tačiau „Leon Cupra“ kovoje turi vieną pranašumą. Versija su „DSG“ pavarų dėžė leidžia pilnavertiškai išnaudoti sklandžiai veikiantį benzininį variklį, kurio didžiausias sukimo momentas išvystomas 1700-5600 aps/min. sūkių diapazone.
Vis dėlto, didžiulį galios pliūpsnį turintys suvaldyti ratai ne visuomet sugeba sklandžiai su tuo susitvarkyti. Ypač, jeigu automobilis dėvi labiau nusidėvėjusias ar automobilio paskirčiai netinkamas padangas. Kelio dangai net ir nesant labai drėgnai, stipresnį akceleratoriaus paspaudimą palydi priekinių ratų prasisukimas arba nesklandūs elektroninės stabilumo sistemos bandymai išspręsti susidariusią situaciją.
Įvairių „Cupra Leon“ savininkų patarimai sako, jog šią problemą išsprendžia „Michelin Pilot Sport“ padangų naudojimas. Visais kitais atvejais – priekinių ratų prasisukimo neišvengsite.
Ne ką daugiau komplimentų nusipelnė „Leon Cupra“ esanti „Launch Control“ sistema, kurios veikimas – nekoks. Įprastai, ši sistema turi maksimaliai efektyviai padėti kuo greičiau pajudėti iš vietos, tačiau „Seat“ automobilyje esančią sistemą reikėtų pervadinti į „Padangų svilinimo kontrolė“.
Nors siekiant sparčiai pajudėti iš vietos kyla tam tikrų keblumų, tačiau automobiliui įsivažiavus, tuomet galite pilnai išnaudoti uoliai greitį didinantį variklį. Kadangi didžiausias sukimo momentas išvystomas labai plačiame sūkių diapazone, tachometro rodyklės ropojimas link uždraustosios zonos būna kaip niekada efektyvus.
Atkreipkite dėmesį:
- Nuo 2017-ųjų visi „Leon Cupra“ modeliai buvo komplektuojami su kietųjų dalelių filtru.
- Keturių cilindrų variklis lengvai pasiduoda galios didinimo žaidimams. „Stage 1“ galios didinimo programa leis pakelti variklio pajėgumą iki 350 ar net 360 arklio galių.
- Variklio alyvą rekomenduojama keisti kas 10,000 kilometrų arba kas 1 vienerius metus.
- Alyvą „DSG“ pavarų dėžėje reikia keisti kas 60 tūkst. kilometrų.
- Alyvą priekiniame diferenciale reikia keisti kas 3 metus, nepriklausomai nuo automobilio ridos.
Gamintojo atšaukimai:
- 2014 m. Paskelbtas atšaukimas dėl galimai pažeistos oro pagalvėje esančios pripūtimo sistemos korpuso.
- 2016 m. „Seat“ paskelbė atšaukianti visus 2016 modelinių metų automobilius dėl galimo durelių užrakto gedimo.
- 2017 m. Paskelbtas atšaukimas dėl galimai netinkamai veikiančios vairuotojo oro pagalvės. Dėl šio gedimo, oro pagalvė avarijos metu gali neišsiskleisti.
KODĖL VERTA JĮ ĮSIGYTI?
- Puikiai subalansuotas
- Lengvai pasiduoda modifikacijoms
- Galimas su hečbeko arba universalo kėbulo tipu
KODĖL NE?
- Surinkimo ir apdailos medžiagų kokybė nusileidžia „Škoda“ ir „Volkswagen“
- Blankus išmetimo sistemos garsas
- Erdvė ant galinių sėdynių – ribota
- Garso izoliacija – vidutiniška
DETALIŲ KAINOS
- Salono filtras ~ 15 eurų
- Dviejų masių smagratis ~ 350 eurų
- Tarpinis suslėgto oro aušintuvas ~ 160 eurų
- Alyvos siurblio pavaros komplektas ~ 140 eurų
- Pavarų dėžės pagalvė ~ 80 eurų
- Variklio alyvos lygio daviklis ~ 80 eurų
- Rato stebulė ~ 40 eurų
- Amortizatorius ~ 80 eurų
- Spyruoklė ~ 40 eurų
- Uždegimo ritė ~ 50 eurų
- Stabdžių diskas ~ 70 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 60 eurų
- Vairo kolonėlė ~ 600 eurų
- Aušinimo skysčio siurblys ~ 300 eurų
- Alyvos aušintuvas ~ 80 eurų
- Generatorius ~ 250 eurų
GERIAUSIOS VERSIJOS
„Seat Leon Cupra“ hečbekas
Jeigu turite galimybę, „Seat Leon Cupra“ modelio paieškas pradėkite nuo atnaujintų modelių gamos. „Seat“ ištisą „Leon“ modelių šeimą atnaujino 2017 metais, kurių metu gamintojas įdiegė efektyvesnius LED žibintus, naują interjero apšvietimo sistemą, pažangesnę multimediją. Atnaujinti modeliai taip pat galėjo turėti skaitmeninį prietaisų skydelį ir gerokai jaukesnį interjerą. Vis dėlto, atnaujintuose modeliuose nepavyks išvengti kietųjų dalelių filtro.
„Seat Leon Cupra 300 ST 4Drive“
Įsivaizduokite, jog tai – pigesnė „Golf R“ universalo alternatyva. Tiek vienas, tiek kitas turi tokį patį variklį, tokią pačią pavarų dėžę ir net tą pačią keturių varančiųjų ratų pavarą. Skirtumai slypi tik automobilio išvaizdoje, salone ir pakabos nustatymuose.
Verta pažymėti, jog esant poreikiui, universalas gali būti komplektuojamas su mechanine pavarų dėže ir priekinių varančiųjų ratų pavara, tačiau „4Drive“ versija yra ženkliai universalesnė. Ypač žiemą.