• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sparčiai augantis automobilių skaičius, nuolatinis galvos skausmas ieškant laisvos stovėjimo vietos – didmiesčių gyventojų problemos, kurios yra aktualios ir Lietuvos vairuotojams. 
Lietuvos didmiesčių gyventojai su laisvų stovėjimo vietų trūkumų pradėjo susidurti prieš gerą dešimtmetį, tuo tarpu Prancūzijos sostinės – Paryžiaus gyventojai su šia problema susidūrė 1990-ųjų pradžioje. Sparti urbanizacija šio miesto gyventojams smogė kaip stiprus alkoholinis gėrimas.
„Citroën“ vadovai atsižvelgdami į atsiradusią problemą, surinko mažą grupelę inžinierių ir liepė jiems sukurti miesto automobilį – itin kompaktišką, modernų ir sugebanti važiuoti absoliučioje tyloje.
Po pusantrų metų trukusių darbų uždaroje laboratorijoje, 1992 metais „
Citroën“ oficialiai pristatė savo miesto automobilio viziją – elektra varomą „Citela“.

Sparčiai augantis automobilių skaičius, nuolatinis galvos skausmas ieškant laisvos stovėjimo vietos – didmiesčių gyventojų problemos, kurios yra aktualios ir Lietuvos vairuotojams. 
Lietuvos didmiesčių gyventojai su laisvų stovėjimo vietų trūkumų pradėjo susidurti prieš gerą dešimtmetį, tuo tarpu Prancūzijos sostinės – Paryžiaus gyventojai su šia problema susidūrė 1990-ųjų pradžioje. Sparti urbanizacija šio miesto gyventojams smogė kaip stiprus alkoholinis gėrimas.
„Citroën“ vadovai atsižvelgdami į atsiradusią problemą, surinko mažą grupelę inžinierių ir liepė jiems sukurti miesto automobilį – itin kompaktišką, modernų ir sugebanti važiuoti absoliučioje tyloje.
Po pusantrų metų trukusių darbų uždaroje laboratorijoje, 1992 metais „
Citroën“ oficialiai pristatė savo miesto automobilio viziją – elektra varomą „Citela“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Citroën Citela (21)


„Citela“ nebuvo tik dar vienas miesto hečbekas ar technologiškai pažangus elektromobilis. Tikrai ne. „Citela“ projekto išskirtinumas buvo universalumas.
Kadangi šį automobilį kūrė „Citroën“ inžinieriai, nenuostabu, jog jie darbuodamiesi prie „Citela“ sugebėjo išlaisvinti savo fantaziją ir sukurti tikrą transformerį. Šį žodį pavartojome ne veltui, nes „Citela“ iš tikrųjų buvo transformeris.
Priklausomai nuo vairuotojo poreikių, automobilis galėjo transformuotis iš hečbeko ir universalą arba iš universalo į pikapą. Kaip tai buvo įmanoma?
„Citela“ buvo kuriamas su truputėlį kitokiu tikslu. Pasak kompanijos atstovų, inžinieriai norėjo sukurti patį universaliausią automobilį pasaulyje. Įprastai, automobilių kėbulas ir važiuoklė yra kaip žmogaus skeletas – norint šiuos du komponentus atskirti, turėsite automobilio skeletą perpjauti pusiau. Tuo tarpu „Citela“ važiuoklė ir kėbulas buvo du atskiri kūnai.

REKLAMA

Citroën Citela (9)


Ši netradicinė idėja prancūzų markės inžinieriams leido sukurti automobilį, kurio kėbulą buvo galima nuimti per keletą minučių. Be to, automobilio kėbulas buvo pagamintas iš perdirbto plastiko. Šis sprendimas leido sumažinti automobilio svorį iki 790 kilogramų ir ženkliai sumažino automobilio gamybos kaštus.
Vos 2,96 metro ilgio automobilis buvo komplektuojamas su 20 kW galingumo
jėgaine, kuri kompaktiškam hečbekui iki 100 km/val. leisdavo įsibėgėti per 8 sekundes ir pasiekti 110 km/val. greitį. Be to, gamintojas teigė,  jog elektros motoras demonstruos nepriekaištingas veikimo savybes iki 100 000 kilometrų ridos. Trumpai tariant – beveik visą automobilio gyvenimą, nes anuomet tokio tipo modeliai labai retai sugebėdavo peržengti 100 000 kilometrų ridą.
Su pilnai įkrautomis baterijomis „Citela“ galėjo įveikti 210 kilometrų atstumą, tačiau yra vienas BET. Šį atstumą automobilis galėjo įveikti tik tada, jeigu vairuotojas visos kelionės metu palaikytų 50 km/val. greitį.
Automobilio prezentacijos metu kompanijos atstovai teigė, jog „Citela“ buvo ruošiamas masinei gamybai. Prancūzai netgi pagamino kelis prototipus, kurie nuvažiavo daugiau kaip 1 mln. kilometrų!
Vis dėlto, kaip ir daugelis tokio automobilių, taip ir „Citela“ dažniau buvo naudojamas tarptautinėse parodose. O gaila...

GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų