Projektai skirtingi, bet panašūs
Aštunto dešimtmečio pradžioje susitiko dviejų specialius gamintojų poreikius sugebančių patenkinti įmonių vadovai. Kairiajame kampe – „Karmann“ įmonės lyderis, o dešiniajame – „Italdesign“ studijos vizionierius.
Pagrindinė naujo projekto mintis – sportiškas, dviejų durų, keturių vietų kupė. Išvaizdus, patogus ir svarbiausia – prieinamas daugeliui. Iš dalies galėtume pasakyti, jog tai buvo ankstyvoji „Volkswagen Scirocco“ koncepcija.
Dviejų kompanijų projektas, bent jau techniškai, mažai kuo skyrėsi nuo „Volkswagen Group“ automobilių, kuriuos koncernas pristatė netolimoje ateityje. Tai buvo priekiniais ratais varomų automobilių platforma, kuri inžinieriams ateityje galėjo leisti sumontuoti skirtingo galingumo keturių cilindrų variklius bei keturių varančiųjų ratų pavarą.
Abiejų bendrovių vadovai turėjo vieną ir tą patį tikslą – gauti pelningą „Volkswagen Group“ kontraktą, kuris užtikrintų finansinį stabilumą. Deja.
Vienam didžiausių Vokietijos automobilių gamintojui nusprendus eiti kitu keliu, „Karmann“ ir „Italdesign“ studijos galva nusprendė tą patį projektą pasiūlyti kitai bendrovei – BMW.
Giorgetto Giugiaro sugrįžęs į „Italdesign“ bendrovės pagrindinį biurą, pradėjo koreguoti „Asso Di Picche“ kėbulo linijas, kurios akivaizdžiai priminė „Audi“ giminės atstovus.
BMW kompanijai skirtas kupė atsikratė itin griežtų, aštrių it peilis formų. Jas pakeitė truputėlį aptakesnis ir ne toks agresyviai atrodantis egzempliorius, kuris vis tiek labai stipriai priminė garsųjį „Volkswagen Scirocco“.
Trečias kartas nemelavo
„Asso Di Quadri“ projektui taip pat nebuvo lemta pasiekti serijinę gamybą. Galbūt tai buvo kaip nors susiję su akivaizdžiomis sąsajomis su „Volkswagen Scirocco“, galbūt BMW buvo susikoncertavusi į visiškai kitokio pobūdžio ratučius. Vis dėlto, trečiasis „Italdesign“ bendrovės bandymas realizuoti gamybai paruoštą koncepciją buvo sėkmingas.
Šį kartą „Italdesign“ paslaugomis pasinaudojo „Isuzu“, kuri italų dizaino studijoje buvo pakankamai gerai žinomas svečias. Anksčiau Giorgetto Giugiaro sukūrė „117“ kupė eksterjero dizainą, o vėliau – „117“ kupė pakeitusio „Isuzu Piazza“ kėbulo linijas, kurios įvairių šalių vairuotojus džiugino net dešimt metų.
„Asso di Fiori“ – taip buvo pavadinta 1979 metais pirmą kartą pademonstruota kompaktiško automobilio koncepcija, kuri Ženevos automobilių parodoje tapo traukos objektu. Puikūs parodos lankytojų atsiliepimai buvo kaip didžiulis paskatinimas, leidęs paspartinti naujo „Isuzu“ modelio kūrimo darbus.