Brangininkas
Kiekvienas „Premium“ segmento automobilis turi vieną problemą - skurdžią bazinę įrangą. Nesvarbu ar tai „Audi“, ar „BMW“ ar „Jaguar“, pirkdami automobilį už daugiau kaip 30 tūkst. eurų gaunate „pliką“ automobilį. Tuo tarpu visi geriausi „žaisliukai“ kainuoja nemažus pinigus, tad norimą automobilį susikomplektavus pagal savo norus, galutinė jo kaina išauga iki 40 ar net 50 tūkst. eurų.
Deja, tačiau su naujos kartos „Audi TT“ niekas nepasikeitė. Pirkdami patį pigiausią modelį, gausite elektra valdomus langus ir veidrodėlius, 5 stipinų lengvo lydinio ratlankius, ksenonius žibintus, skaitmeninį prietaisų skydelį ir dar keletą niekučių. Tačiau visi kiti privalumai yra papildomos įrangos sąraše. Užtenka pasižiūrėti į mūsų bandyto automobilio įrangos sąrašą ir suprasti, kad Jūsų svajonių „Audi TT“ kainuos ne 40 tūkst, o 58 tūkst. eurų!
Vien mūsų bandytas automobilis turėjo papildomos įrangos net už 18 tūkst. eurų! Nuostabi raudona spalva - 759 eurai, elektra valdomos sėdynės - 1126 eurai, parkavimo sistema - 883 eurai, lengvo lydinio ratlankiai - 1336 eurai, „Alcantara“ oda - 1239 eurai, „MMI“ navigacija - 2819 eurų, naujos kartos „Matrix LED“ priekiniai žibintai - 2422 eurai. Sąrašą galime tęsti ir tęsti.
„Drive Select“
Išskirtinė automobilio išvaizda ir gausus naujų technologijų skaičius nėra vienintelės naujos kartos „Audi TT“ stiprybės. Naujasis modelis taip pat tapo sportiškesniu ir tuo pačiu komfortiškesniu. Kadangi mūsų bandytas modelis nėra pačios aukščiausios rūšies atletas, nenuostabu, kad „Audi“ inžinieriai norėjo sukonfigūruoti pakabos darbą taip, jog ji tiktų ne tik smagiems pasivažinėjimams lenktynių trasoje, bet ir kuo puikiausiai sugertų mieste esančius kelio nelygumus.
„Audi TT“ neatsilieka nuo šiuolaikinių tendencijų ir stengiasi būti universaliu automobiliu. Pakeisti sportiško kupė elgesį kelyje galima paspaudus tik vieną mygtuką, kuris įjungia „Drive Select“ meniu. Pasirinkus vieną iš keletos režimų, pasikeičia ne tik akceleratoriaus jautrumas, variklio skleidžiamas garsas, bet ir amortizatorių bei vairo mechanizmo darbas.
Įprastai tokie režimai neturi labai didžiulės įtakos ir nesugeba kardinaliai pakeisti automobilio elgesio, tačiau bandydami įvairiausius režimus : „Sport“, „Normal“ ir „Eco“, pajautėme kaip visi trys režimai sugeba pakeisti automobilio charakterį. Jie akivaizdūs ir juntami. Vis dėlto, vairuojant tokį automobilį ir šnekėti apie komfortą ir ekonomiją būtų tikra nuodėmė, todėl kiekvienoje išvykoje reikėtų naudoti „Sport“ režimą, kuris karts nuo karto primins, kodėl tokie automobiliai egzistuoja.
Vienintelis klausimas į kurį dabar reikėtų atsakyti - Kaip „Audi TT“ vairuojasi? Automobilis puikiai sukimba su keliu, vairo mechanizmas greitai reaguoja į bet kokius pasukimus, tačiau... Mes norėtume, kad vairo mechanizmas būtų informatyvesnis ir suteiktų daugiau informacijos kuria kryptimi sukasi priekiniai ratai. Vairuotojai, kurie iš tokių automobilių tikisi „tikrumo“, naujos kartos „Audi TT“ suteiks mažiau džiaugsmo, tačiau keturių varančiųjų ratų sistema ir elektroninės pagalbinės sistemos padės paprastam vartotojui iš automobilio išspausti maksimumą. Greičiausiai toks ir buvo „Audi“ inžinierių tikslas.
Turbo Era
Naujos kartos „Audi TT“ galima įsigyti su vienu iš trijų variklių : 1.8 litro ir 2.0 litrų benzininiu bei 2.0 litrų dyzeliniu agregatais. Mūsų bandytas automobilis buvo aprūpintas ne dyzeliniu (ačiu dievui!), o galingu 2.0 litrų turbo-benzininiu motoru, kuris taip pat yra montuojamas į „Golf GTI“, „Golf R“, „Leon Cupra“.
Priklausomai nuo Jūsų poreikių, 2.0 litrų benzininis variklis gali būti suporuotas su 6 bėgių mechanine, „S-Tronic“ automatine pavarų dėžėmis, priekinių arba keturių varančiųjų ratų pavara.
Ačiū dievui (dar kartą), mūsų bandytas automobilis turėjo keturių varančiųjų ratų sistemą ir 230 arklio galių ir 370 Nm sukimo momentą išvystantį variklį. Net ir esant didžiausiam greičio maniakui, vargu ar bendro naudojimo keliuose pavyks išnaudoti visą šio motoro potencialą. Vis dėlto, tik paspaudus akceleratoriaus pedalą, automobilis šauna į priekį ir priverčia Jus jaustis, lyg būtumėte „Wile E. Coyote and The Road Runner“ animaciniame seriale.
Iki pilno laimės trūksta greičiau reaguojančios pavarų dėžės. Važinėjant į darbą, į prekybos centrą, į pajūrį, automatinė pavarų dėžė puikiai atlieka savo darbą, tačiau kai dešinė koja tampa sunkesnė, o rankos pačios perjunginėja pavaras su už vairo esančiomis mentelėmis, „S-Tronic“ pavarų dėžė į komandas truputėlį vėluoja.
Verdiktas
„Audi“ norėjo, kad naujos kartos „TT“ nebūtų nišinis produktas. Šią užduoti jie įvykdė su kaupu. Tiek automobilio dizainas, tiek technologijų gausa sugebės sužavėti ne vieną automaną.
„Audi TT“ nėra grynakraujis sportinis automobilis. „Audi TT“ - universalus automobilis, galintis atlikti įvairiausias užduotis. Tai - stilingas aksesuaras, tai - pakankamai praktiškas maišelis, tai - komfortiškas kelionių draugas ir galiausiai - tai - labai greitas kupė.
„Audi TT“ mums primena „Xbox“ arba „Playstation“ valdymo pultelius. Jie puikiai atlieka savo funkciją, su jais galima žaisti kiekvieną kompiuterinį žaidimą, net ir gryną vairavimo simuliatorių. Tačiau specialus vairas ir pedalai suteikia žymiai didesnį malonumą.